aA
Į DELFI redakciją kreipėsi Norvegijoje dirbantis alytiškis Kęstutis Mankauskas. Vyras papasakojo, kad ne tik susidūrė su nesąžiningais automobilių detalių pardavėjais, tačiau ir su korupcija valstybinėse institucijose. Į Lietuvą grįžęs ir savo automobiliui sankabą pakeisti norėjęs vyras net nenutuokė, kad teisybės teks ieškoti teismo salėje.
Sankaba
© Shutterstock

Tačiau apie viską nuo pradžių.

2017 m. rugpjūtį Alytuje į A. Baltulio įmonės parduotuvę atvykęs Kęstutis norėjo įsigyti naują sankabos komplektą savo 2005 m. Opel „Vectra“ automobiliui.

Parduotuvės atstovas vyrui pasiūlė originalų „Luk“ sankabos komplektą už 480 eurų, tačiau Kęstutis tokio pasiūlymo atsisakė.

„Aš nesutikau jos pirkti, nes šioje parduotuvėje tokį patį originalų sankabos komplektą jau buvau pirkęs prieš trejus metus už 476 eurus. Pastarasis sankabos komplektas jau po vienų metų pradėjo skleisti garsus, tad paprašiau šį kartą pažiūrėti brangesnio, kokybiškesnio. Man pasiūlė „Valeo“ už 648 eurus“, – pasakojo alytiškis.

Kadangi prieš tai pirktas sankabos komplektas vyrui ilgai netarnavo, pardavėjai pritaikė 18 proc. nuolaidą naujam komplektui. Už naują sankabos komplektą Kęstutis sumokėjo 531 eurus.

Sankaba netiko

Po kelių dienų vyrui paskambino iš serviso „Vibasta“, kuriame buvo montuojama nauja sankaba ir paaiškino, kad tokia detalė jo automobiliui netinka.

„Greitai atvykau į servisą, paėmiau sankabos komplektą ir su juo nuvykau į A.Baltulio IĮ parduotuvę. Parduotuvėje užsakė kitą sankabos komplektą, kuris buvo pristatytas greitai, jau kitą dieną. Atvykus į parduotuvę su netinkamu sankabos komplektu jis buvo pakeistas į naująjį, kurio kaina buvo brangesnė 13,69 Eur. Tą pačią dieną sankaba buvo sumontuota“, – prisimena vyras.

Tačiau po kelių dienų Kęstučiui kilo įtarimas, kad kažkas negerai su automobiliu, todėl nieko nedelsdamas vyras nuvyko į servisą apžiūrai.

„Rugpjūčio 21 d. atvažiavau atgal į servisą, nes važiuojant automobiliu sklido pašalinis garsas. Servise negalėjo pasakyti, kas čia per garsas, tik parekomendavo nuvažiuoti pasikonsultuoti pas greičių dėžių specialistą. Įmonės atstovas atliko bandomąjį važiavimą ir pasakė kad tai ne greičių dėžės gedimas bei pasiūlė tikrinti sankabą“, – pasakojo vyras.

Atsisakė pakeisti

Kęstutis tą pačią dieną susisiekė su parduotuvės A. Baltulio IĮ atstovais ir pasakė, kad sankabos komplektas greičiausiai brokuotas ir kad jį norėtų pakeisti.

„Man iškart telefonu pasakė, kad sumontuoto sankabos komplekto atgal nepriims. Pradėjau ieškoti kas greičiausiai ir su draudimu ją pakeistų. Radau internete specializuotą servisą Vilniuje, kuris draudžia savo atliekamas paslaugas bei dalis“, – sakė teisybės ieškantis vyras.

Serviso darbuotojai išmontavę sankabos komplektą nustatė, kad triukšmingas sankabos darbas yra dėl sukritusių, laisvų spyruoklių ir rekomendavo gražinti sankabos komplektą pardavėjui.

„Grįžus į Alytų, nuvykau tiesiai į parduotuvę ir pasakiau, kad jie būtinai turi priimti sankabos komplektą atgal ir grąžinti pinigus. Grąžinti pinigus atsisakė, tačiau pasiūlė siųsti ekspertizei į Lenkiją“, – prisimena vyras.

Nepatikėjo lenkų išvadomis

Po keturių mėnesių Kęstutis gavo išvadas iš Lenkijos, kurios, pasak vyro, buvo nieko vertos – be parašų, antspaudų ir kitų reikiamų įrodymų. Nesutikęs su tokiomis išvadomis, vyras kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių tarnybą (VVTT).

„Paaiškinau, kokia situacija, o VVTT vyr. spec. Antanas Palenskis pasakė, kad sankabos pardavėjai man pateikus prašymą turi grąžinti pinigus. Tačiau A. Palenskiui pasiteiravus manęs, kokioje parduotuvėje pirkau sankabos komplektą, man pasakius, kad A. Baltulio IĮ, visiškai pasikeitė kalba ir buvo pasakyta, kad nieko nebus, nes reikėjo jį išsikviesti kaip ekspertą, kad dalyvautų sankabos išėmime“, - pasakojo vyriškis.

Kęstutis nusprendė pasikviesti VVTT atstovą į parduotuvę, tačiau šiam vos įžengus pro duris suprato, kad nieko nepeš.

„Jis tik atėjęs į parduotuvę pradėjo su visais sveikintis, klausinėti, kaip tas, anas gyvena, ar dar medžioji, padaryk kavos kaip visada“, – šališkumą valstybės tarnautojo veiksmuose įžvelgė vyras.

„Tas specialistas išvadas pripažino kaip rimtą dokumentą. Remiantis juo ir dar savo matematiniais sugebėjimais atmetė mano skundą“, – pyko alytiškis.

Padavė į teismą

Dėl tokio akibrokšto Kęstutis kreipėsi į antikorupcijos skyrių Alytuje, tačiau atlikus tyrimą – korupcijos VVTT specialisto veiksmuose nenustatyta.

„Skundžiau Vilniaus VVTT, jie atmetė. Tada rašiau į Vilniaus antikorupcijos skyrių, irgi nenustatė. Nesustojau ir rašiau Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai, Teisingumo ministerijai, Ūkio ministerijai ir tik tada kažkas kažkur suveikė. VVTT atliko dar vieną vertinimą, tyrimą, pagal kurio išvadas parduotuvė turi man grąžinti pinigus“, – pasakojo vyras.

Atrodė, kad Kęstutis pagaliau surado teisybę, tačiau sankabos pardavėjai nesiruošė taip lengvai pasiduoti.

„Pastarosios išvados yra kitokios norint nerodyti vyr. specialisto A. Palenskio korupcijos. Parduotuvė buvo įpareigota grąžinti pinigus, bet likus kelioms dienoms, jie mane padavė į teismą“, – pasakojo vyras.

Vadina šmeižtu

DELFI pavyko susisiekti su A. Baltulio įmonės, kurioje Kęstutis pirko sankabą, atstovu Vaidu Baltuliu. Vyras pasakojo kiek kitokią įvykių versiją bei teigė, kad įmonė yra nepelnytai šmeižiama viešojoje erdvėje.

„Klientui atvykus į mūsų servisą ir panorus įsigyti sankabos komplektą, pardavėjas jį informavo, kad parinkus pagal „Tecdoc“ katalogo duomenis šiam automobiliui gamykliškai priklauso „plaukiojančio“ tipo sankabos komplektas, tačiau klientas pageidavo įsigyti „standaus“ tipo sankabos komplektą, kurį taip pat gamina įvairūs gamintojai kaip pakaitalą vietoje „plaukiojančio“ , – pasakojo A. Baltulio IĮ vadybininkas.

Pasak V. Baltulio, Kęstutis, kaip pavyzdį, net buvo atsinešęs savo seną sankabos komplektą išimtą iš jo automobilio.

„Senasis sankabos komplektas buvo „standaus“ tipo ir klientas pageidavo būtent tokio, nes jis yra pigesnis ir neva šio tipo sankabos komplektas, kaip pats klientas teigė, jam tarnavo ilgiau. Pardavėjas užsakė sankabos komplektą iš tiekėjų, parvežė, o klientas jį nusipirko.

Po kelių dienų K. Mankauskas atėjęs į parduotuvę žodžiu kreipėsi į pardavėją su klausimu, ar gali grąžinti sankabos komplektą, o pardavėjui pasiteiravus, dėl kokios priežasties jis nori gražinti prekę, Kęstutis Mankauskas nurodė, kad ne sankaboje buvo problema, o greičių dėžėje“, – pasakojo vyras.

Kaltinimai pirkėjui

Tačiau sankabos komplektas, pasak V. Baltulio, jau buvo montuotas į automobilį su akivaizdžiais montavimo požymiais ir dėl to pardavėjas atsisakė priimti sankabos komplektą iš kliento.

„Mūsų žiniomis, K. Mankauskas nepasinaudojo kvalifikuotų automobilių serviso darbuotojų paslaugomis, o su draugo pagalba sankabos komplektą montavosi patys. Taigi visa išsami medžiaga perduota teismui“, – teigė automobilių detalių parduotuvės atstovas.

Pardavėjas sankabos komplektą, kaip pasakojo ir pats Kęstutis, išsiuntė į gamintojo laboratoriją, iš kurios vėliau gavo išvadą, kad sankabos komplektas yra sugadintas netinkamai jį sumontavus.

„Šia išvadą pateikėme ir klientui, tačiau šis su ja nesutiko ir kreipėsi į Alytaus valstybinę vartotojų teisių tarnybą, tačiau jo pretenzija buvo atmesta. Vėliau kreipėsi į Vilniaus vartotojų teisių tarnybos skyrių, jo pretenzija vėl buvo atmesta. Tačiau kai kreipėsi į Klaipėdos valstybinę vartotojų teisių tarnybą, ši, priešingai nei Alytaus ir Vilniaus tarnybos, nutarė tenkinti K. Mankausko prašymą ir nurodė grąžinti pinigus arba kreiptis į teismą “, – aiškino vyras.

V. Baltulis stebėjosi, kaip kelios valstybinės vartotojų teisių tarnybos pateikė skirtingas išvadas, todėl teisinis kelias, pasak parduotuvės atstovo, buvo neišvengiamas.

„Tai pasirodė labai keista, kad valstybinės institucijos prieštarauja viena kitai, todėl mes su Klaipėdos vartotojų teisių tarnybos specialistų išvadomis nesutikome ir kreipėmės į teismą, kad ginčas būtų nagrinėjamas iš esmės teisminiu keliu“, – aiškino A. Baltulio ĮI vadybininkas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naujo mokesčio nebus: Seimas pasipriešino nepavojingų atliekų degintojų apmokestinimui

Nepavojingų atliekų deginimas aplinkos taršos mokesčiu kol kas nebus apmokestinamas.

Nepaisant prekybos įtampos, indeksai Volstrite siekė naujų rekordų

„Dow“ ir „S&P 500“ indeksai ketvirtadienį pasiekė naujus rekordus, investuotojams kreipiant...

Vaičiūnas Tokijuje pristatė Ignalinos AE uždarymo klausimus (6)

Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas , rugsėjo 18-20 d. lankęsis Tokijuje, Japonijoje,...

„Kreedex“ neteisėtai teikė paskolas: bendrovė išbraukta iš kreditų davėjo sąrašo

Nuo ketvirtadienio bendrovė „ Kreedex “ nebeturi teisės teikti su nekilnojamuoju turtu ( NT )...

„Danske Bank“ savo šalyje gali sulaukti 0,5 mlrd. eurų baudos (1)

Didžiausiam Danijos komerciniam bankui „ Danske Bank “, per kurio filialą Estijoje buvo...

Top naujienos

Kaimuose – panika: vilkai puola net prie namų (48)

Švėkšnos seniūnijos Bumbuliškės kaime gyvenantys Ramutė ir Viktoras Kungiai su nerimu kasdien...

Sostinėje atsidarė restoranas, kuris įkandamas ne kiekvienam: šampanas čia kainuoja net 1490 eurų (5)

Vilniuje duris atvėrė naujas restoranas „Nineteen18”, kurio pavadinimas skirtas paminėti...

Gyventojai užvertė Prezidentūrą skundais dėl antstolių: kliūva ir veiksmai, ir atlyginimai (118)

Didelė dalis skundų, pasiekiančių Prezidentūrą, yra susiję su antstolių veikla. Taip laidoje...

Skandalingas žvaigždės dūris „Vilkams“ į nugarą – šansas Valančiūnui tapti NBA čempionu? (5)

Didžiausias Minesotos „Timberwolves“ klubo sirgalių košmaras tapo realybe. Prieš kiek daugiau...

Ryžosi paviešinti tikrą pokalbį su Kęstučiu Komskiu: išplūdo paskutiniais žodžiais ir pagrasino išėsti (83)

Žukų bendruomenėje - neramumai. Čia norima pakeisti bendruomenės pirmininkę Anastaziją...

Skausmas, kurio su niekuo nesumaišysi: kančia gali tęstis iki 72 valandų ir net išprovokuoti insultą

Migreną turintys žmonės patvirtins, kad priepuolio metu jaučiamo skausmo su niekuo nesumaišysi:...

Pasibaisėję vestuvių svečiai nusprendė netylėti: nuotakos reikalavimai tiesiog absurdiški (7)

Pasibaisėję vestuvių svečiai pasidalino šokiruojančiu sąrašu taisyklių, kurias jiems prieš...

Lietuvis Niujorke surado serialo „Draugai“ namą: ten nuolat budi policija ir liejasi ašaros (36)

Ištisus dešimt metų, visose 236 serijose, kultiniame seriale „Draugai“ buvo rodomas tas pats...

Opozicijos lyderio klausimas pajudėjo iš mirties taško atnaujinta (96)

Galimybės išsirinkti opozicijos lyderį klausimas pajudėjo iš mirties taško. Tam anksčiau...

Dakaro žvaigždė Nasseras Al-attiyah važiuos su lietuviška vėliava (39)

Latvijos sostinė Ryga pastarąją savaitę atsidūrė viso automobilių sporto pasaulio akiratyje, o...