Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis įsitikinęs, kad Vilniaus pramonės parkas galėtų tapti vienu patraukliausių industrinių ir logistinių zonų Europoje, tačiau tam būtinas Vyriausybės, Vilniaus miesto ir rajono savivaldybių bendras darbas vystant esamą infrastruktūrą.
Saulius Skvernelis, Mindaugas Jackevičius
© DELFI / Kiril Čachovskij

Vilniaus miesto savivaldybė šią savaitę vykusio tarybos posėdžio metu vienbalsiai pritarė siūlymui inicijuoti Pramonės parko steigimą. Analogišką sprendimą kiek anksčiau priėmė ir Vilniaus rajono savivaldybė.

„Vyriausybė palaiko Vilniaus pramonės parko steigimo iniciatyvą, nes tai būtų svarus argumentas vietos ir užsienio verslui kurtis šalia Vilniaus. Šis pramonės parkas būtų unikalus tuo, kad kurtųsi dviejų savivaldybių teritorijoje – Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono – todėl, kad iniciatyva duotų rezultatų, reikia abiejų savivaldybių bendro darbo, kurį koordinuos Ūkio ministerija“, – tvirtina premjeras.

„Vilniaus regiono pramonės parkas būtų galimybė Vilniaus rajonui pritraukti daugiau gamybos bendrovių ir sukurti gerai apmokamų darbo vietų rajono gyventojams. Tai būtų didelis žingsnis mažinant pajamų nelygybę tarp miesto ir rajono gyventojų“, – sako Vilniaus rajono merė Marija Rekst.

„Vilniaus regiono pramonės parkas yra būtinas ir rajono, ir miesto gyventojams. Mieste yra išsilavinusių, kūrybingų inžinierių, logistikos ir kitų sričių specialistų. Tačiau gamybos investicijas pritraukti į miestą arba artimą užmiestį yra sudėtinga dėl tinkamų lokacijų stokos. Dėl to Vilniaus miesto savivaldybė pasiryžusi įgyvendinti visus keliamus reikalavimus bei kartu su rajono savivaldybe sukurti pramonės parką“, - teigia Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Pramonės parko steigimo tvarka numato, kad tokio tipo vieneto steigimą inicijuoja savivaldybės, todėl Vyriausybė laukia bendro abiejų savivaldybių sutarimo, darbų plano ir išsikeltų uždavinių.

„Vienas iš pagrindinių veiksnių lemiančių Vilniaus regiono pramonės parko specializaciją yra investuotojams patogi teritorijos geografinė padėtis. Būtent tai, kad parkas kurtųsi sąlyginai netoli pagrindinių kelių ir oro uosto, teritorija galėtų būtų daugiau patraukli logistikos bendrovėms. Taip pat stambiems investuotojams parkas būtų patrauklus ir dėl Vilniuje esančios kvalifikuotų specialistų pasiūlos“, – sako ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius.

Be to, dėl pramonės parko logistikos specializacijos, vienu iš prioritetų įgyvendinant šią iniciatyvą bus teritorijos planavimo dokumentų parengimas ir keitimas.

Tikimasi, kad turėdamas gerus logistinius ir gamybinius pajėgumus, pramonės parkas taps itin patraukliu. Taip rodo ir užsienio pavyzdžiai: tokio tipo Trakijos ekonominė zona (Bulgarija) sugebėjo pritraukti 1,1 mlrd. eurų investicijų iš 120 užsienio ir vietos įmonių, o „Free Zone Pirot“ (Serbija) prestižinio
Verslo dienraščio „The Financial Times“ 2016 metais įvertinta už geriausiai patobulintą infrastruktūrą.

Preliminariai planuojama, kad Vilniaus regiono pramonės parkas pradės veikti 2019 metais.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Bankrutuojančios „Mildos“ degalinės – ant prekystalio (13)

Parduodamas Rimkų šeimos valdomos bankrutuojančios Jurbarko rajono degalų prekybos įmonės...

Briuselyje susitarta dėl kitų metų ES biudžeto (2)

Penktadienį Briuselyje vykusiame Europos Sąjungos (ES) Ekonomikos ir finansų reikalų tarybos...

Žuvininkystės tarnybai sunkiai sekasi rasti naujas patalpas Klaipėdoje (7)

Nuo kitų metų rengiantis į Klaipėdą perkelti pagrindinius Žuvininkystės tarnybos skyrius,...

Registrų centro vadovo konkursas – kitą savaitę (11)

Susisiekimo ministerija kitą savaitę ketina skelbti Registrų centro, kuris trečiadienį perduotas...

Turgus skuba naudotis vaistų krize – atvirai prekiauja receptiniais vaistais (152)

Įsibėgėjus vaistų krizei, kai pirkėjai vaistinėse negali įsigyti iki šiol laisvai...

Top naujienos

Lietuvių restorane Amerikoje klientai cepelinus valgo su kečupu (61)

Keliaudamas po Čikagos priemiesčius DELFI Kelionių ambasadorius Orijus Gasanovas rado...

„Mamos iškrypėlės“ ieškojęs vilnietis įkliuvo policijai: namuose – šokiruojantys įkalčiai (68)

Slapti pomėgiai įklampino teisėsaugai gerai žinomą vilnietį – anksčiau dėl įvairių...

Įspūdingi lėktuvų prototipai: tikras monstras ir nė vieno keleivio salone nepasveikinęs orlaivis (6)

Lėktuvų gamintojai per visą aviacijos istoriją sukūrė įspūdingų orlaivių, ir nors daugelis...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Verygos ir kepeniai Lietuvai reikalingi kaip lietus Gedimino kalnui (328)

„Veryga atsitraukia..." – žodžiai, kurių šią savaitę laukė Lietuva, kaip reikiant suerzinta...

Vilniuje policijos automobilis pateko į avariją: liudininkai teigia, kad lėkė neįjungę švyturėlių (12)

Šeštadienio vakarą Vilniuje Liepkalnio gatvėje policijos automobilis „VW Caddy“ rėžėsi į...

Diplomai ir sunkus darbas nepadėjo - dabar gelbsti Lenkija, Baltarusija ir nukainoti produktai (333)

Gauna jogurtą paskutinę jo galiojimo dieną ir valgo visą savaitę, drabužių ieško tik dėvėtų...

Želionio metimai mačo pabaigoje paskandino „Lietuvos rytą“ (42)

Klaipėdos „Neptūno“ (9-3) komanda „Betsafe-LKL“ čempionate iškovojo saldžią pergalę...

Nacionalinė „Stebuklo“ premjera sudomino ir žinomus žmones (2)

Šeštadienio vakarą „Scanoramos“ lankytojai sugužėjo į ilgai lauktą ir žiūrovų...

Gyvai / „Bushido Hero‘s“ turnyras: ringą Vilniuje drebina geriausi Lietuvos kovotojai (6)

Šeštadienį vakare geriausi Lietuvos kovotojai Vilniaus „Siemens“ arenoje stoja ginti savo...

Neįtikėtina: praradęs teisę vairuoti pareigūnas spjovė į KET – toliau vairavo ir net gaudavo pinigų (70)

Dėl šiurkščių Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų teisę vairuoti dvejiems metams...