„Natūralu, kad Rusija turi geopolitinių ir ekonominių interesų skatinti savo uostus ir kalbant apie naftos produktų krovą ir transportavimą, jie bando eiti per ekonominę prizmę ir sudominti Baltarusiją ir natūraliai skatinti savo uostus. Šitoje konkurencinėje kovoje turime būti aktyvūs, proaktyvūs. Tą ir daro tiek „Lietuvos geležinkeliai“, tiek „Klaipėdos nafta“, galvodami apie savo ateities rinkas. Manau, kad šitų dviejų valstybės įmonių uždavinys yra daryti viską, kad būtų kuo daugiau klientų. Tai labai svarbu mūsų šaliai, mūsų ekonomikai“, - antradienį interviu LRT radijui kalbėjo premjeras.

Rusija ir Baltarusija jau daugiau nei pusę metų nesutaria dėl dujų kainos, o Maskvai apribojus naftos tiekimą Baltarusijai, pastarosios naftos perdirbimo gamyklos beveik visus degalus parduoda vietos rinkoje ir nebeveža jų per Klaipėdą. Dėl to „Klaipėdos naftos“ sausį-vasarį perkrovė 23 proc. mažiau naftos produktų nei pernai tuo pat metu, o „Lietuvos geležinkeliai“ jų pervežė net 63 proc. mažiau.

Valstybės saugumo departamentas (VSD) taip pat pažymi, kad Rusijos ir Baltarusijos nesutarimai dėl naftos tiekimo neigiamai veikia Lietuvos bendroves. Be to, departamentas atkreipia dėmesį, kad Rusija taip pat spaudžia Baltarusiją, kad ši už geležinkelių tarifų nuolaidas vežtų naftos produktus į Rusijos uostus.

Klaipėdos jūrų uostas per pirmus du šių metų mėnesius perkrovė 6,841 mln. tonų krovinių - 5,1 proc., daugiau nei pernai sausį-vasarį, kai uosto krova siekė 6,508 mln. tonų.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (22)