„Kaliningrado krovinių tranzito temos kontekste, Lietuvos viešojoje erdvėje aktyviai metamas teiginys apie tariamą Lietuvos valdžios nesugebėjimą daryti įtaką bankinių struktūrų sprendimams. Tokie pareiškimai yra mažų mažiausiai apgaulingi ir gali sukelti tik šypseną“, – savo oficialioje socialinio tinklo „Telegram“ paskyroje teigia Rusijos ambasada Lietuvoje.

Pranešime aiškinama, kad ambasada spręsdama įvairias diplomatinės atstovybės problemas bankinių paslaugų srityje, ne kartą įsitikino, kad Lietuvos institucijos, jeigu yra pageidaujama, turi veiksmingus veikiančių finansinių organizacijų ir vietinių bankininkystės priežiūros institucijų įtakos ir įtikinėjimo svertus.

„Pabrėžiame absoliučiai nepriimtiną Kaliningrado krovinių tranzito ribojimą bet kokiais išgalvotais pretekstais: vakar per transporto įmones ir departamentus, šiandien finansų sektoriuje, rytoj, akivaizdu, naudojant kitos struktūros išteklius...“, – rašome pranešime.

„Kviečiame Lietuvos valdžios institucijas nevengti įsipareigojimų pagal atitinkamus tarptautinius susitarimus ir į juos rimtai atsižvelgti“, – priduriama jame.

ELTA primena, kad Užsienio reikalų ministerija praėjusią savaitę gavo Rusijos notą dėl, pasak jos, numanomo mokėjimų už Kaliningrado tranzito paslaugas sustabdymo. Rusija teigė, kad „Lietuvos geležinkelių“ paslaugomis besinaudojantys operatoriai Rusijoje nuo rugsėjo mėnesio gali nebeturėti galimybių atsiskaityti už pervežimus, nes visi mokėjimai yra nukreipti į Šiaulių banką. Tuo tarpu Šiaulių bankas tikina, kad savo iniciatyva nebevykdys jokių operacijų su Rusija. Banko teigimu, išimtis bus taikoma nebent gavus atsakingų valstybės institucijų nurodymą. Kiti Lietuvos bankai jau anksčiau sustabdė mokėjimų tarp Lietuvos ir Rusijos aptarnavimą.

Rusijos notą gavusios užsienio reikalų ministerijos vadovas Gabrielius Landsbergis antradienį žurnalistams sakė, kad šį dokumentą pagal kompetenciją perdavė Susisiekimo ministerijai.

Savo ruožtu susisiekimo ministras Marius Skuodis trečiadienį LRT radijui sakė, kad Lietuva negali bankų niekaip įpareigoti vykdyti mokėjimų už Kaliningrado tranzito paslaugas. Anot jo viskas priklauso nuo pačių bankų sprendimų. Kartu ministras pažymėjo neįsivaizduojantis, jog tranzitas galėtų vykti, jeigu už paslaugas nebūtų apmokama.

„Kaip bus apmokama, tai šitoje vietoje jau yra klientų atsakomybė“, – sakė ministras.

Liepos pabaigoje, po Europos Komisijos gairių pasirodymo, buvo atnaujintas ES sankcionuotų Rusijos prekių tranzitas per Lietuvą geležinkeliais. Šių prekių gabenimą Lietuva buvo sustabdžiusi birželį, argumentuodama balandį pateiktu Europos Komisijos išaiškinimu.