Tai daro didžiulę žalą Rusijos verslui, jau nekalbant apie žalą Rusijos žemės ūkiui, leidinyje „Ogoniok“ rašo Aukštosios ekonomikos mokyklos Tarptautinės ekonomikos ir tarptautinės politikos fakulteto dekano pavaduotojas Andrejus Suzdalcevas.

Kai Rusijos, Kazachstano ir Baltarusijos integracijos į Euraziją pagrindu buvo kuriama Muitų sąjunga, buvo daug kalbama apie tai, kad bus keičiamasi muitų informacija, bus taikomos vieningos taisyklės ir politika. Tačiau Rusijos muitininkai iki šiol tiksliai nežino, kokie kroviniai gabenami per Kazachstano ar Baltarusijos muitinę ir kas galiausiai patenka į Rusijos rinką, rašo newsru.com

Tokia padėtis tęsiasi jau penkerius metus. Rusijos smulkusis ir vidutinis verslas bankrutuoja dėl didžiulės kontrabandos bangos.

Pasak mokslininko, didžiausias košmaras prasidėjo įvedus kontrsankcijas. Baltarusijoje per kelias dienas buvo įsteigta apie 20 įmonių, priklausančių A. Lukašenkos patikėtiniams – Baltarusijos oligarchams.

Dabar vilkikai su sankcionuotomis prekėmis iš Europos perkraunami ir su naujais dokumentais važiuoja toliau į Rusiją. Minskas neigia, kad egzistuoja tokia schema, bet yra žinoma, kad dar neseniai į Rusiją kasdien atvykdavo po 100–150 vilkikų su „baltarusišku“ mocarelos sūriu, obuoliais, melionais, lašiša ir pan.

Tai komandinio visos verslo srities, kurios specializacija – kontrabanda, darbo rezultatas. Pelnas iš tokios veiklos keliauja net ne į respublikos biudžetą, o į valdančiojo elito kišenes.

Pasienio kontrolės postų Rusija įrengti negali – neleidžia Muitų sąjungos taisyklės. Vienintelis būdas kovoti su kontrabanda – paskelbti, kad produktai nekokybiški. Todėl, rašo mokslininkas, suaktyvėjo „Rospotreb“ ir „Rosselchoznadzor“ veikla, vyksta parodomasis produktų naikinimas.

Kazachstano kontrabandos tradicija turi panašias gilias šaknis, kaip ir Baltarusijos, ir nusileidžia ko gero tik Kirgizijai. Kazachstane perpakuojamos kiniškos prekės, ir į Rusiją prekės su užrašu „Made in China“ patenka su Kazachstano dokumentais ir etiketėmis.

Prieš pusmetį tokio vilkiko muitinės dokumentų įforminimas kainavo 10 tūkst. dolerių (apytikriai 9 tūkst. EUR).

Ženklinimas nepadės, rašo Newsru.com: kinai mikroschemas diegs su tokiu pat entuziazmu. Nebent Rusija įrengtų muitines prie išorinių Eurazijos ekonominės sąjungos sienų.

Bet Astanos ir Minsko vadovybė iškart pareikš, kad „nenori matyti šios korumpuotos rusiškos muitinės“ ir „neleis pažeisti savo suvereniteto“. O paneigti jų suverenią teisę gyventi Rusijos sąskaita labai sunku, reziumuoja Andrejus Suzdalcevas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (24)