aA
Rusijos bendrovė „Rosijskije železnyje dorogi“ (RŽD) prašo atšaukti draudimą įsivežti Ukrainos įmonių produkciją, skelbia belprauda.org.
Traukinys Rusijoje
© Reuters / Scanpix

Nuo 2014 metų pradžios Rusijos Federacija, veikiama Vakarų sankcijų, įskaitant ir sankcijas drausti technologijų tiekimą, sustiprino vadinamojo importo pakeitimo politiką. Kartu su Europos Sąjungos bei Jungtinių Valstijų atstovais prie sankcijų režimo tuomet prisijungė ir Ukraina, kuri buvo svarbiausia apribojimų Rusijos organizacijoms taikymo priežastis.

Faktiškai per labai trumpą laiką Rusijos Federacijos pramonė atsidūrė situacijoje, kai jai teko pakeisti platų spektrą produkcijos, anksčiau gaunamos iš Ukrainos ir ES šalių, taip pat ir iš JAV.

Čia bus kalbama kaip tik apie tai, kaip jai sekėsi tai įgyvendinti, bet iš pradžių reiktų paminėti ir tą faktą, kad 2018 metais Rusijos Federacija, atsakydama į Vakarų bei Ukrainos sankcijas, įvedė savo nuosavus apribojimus.

Maskva, pareiškusi, kad Ukrainos veiksmai Rusijos piliečių ir juridinių asmenų atžvilgiu yra nedraugiško pobūdžio, dviem etapais įvedė sankcijas politikams, visuomenės veikėjams ir verslininkams, kurie neigiamai pasisakė ir veikė prieš Rusiją, taip pat įmonėms, eksportuojančioms savo produkciją į Rusijos teritoriją.

Tačiau Rusijos sankcijų paketo poveikis sulaukė priešingo rezultato, ir tai aiškiai patvirtino problemos, su kuriomis susidūrė „Rosijskije železnyje dorogi“. Juk pagal Rusijos vyriausybės gruodžio 29 d. potvarkį Nr 1716-83 ( „Dėl priemonių įgyvendinant 2018 m. spalio 22 d. Rusijos Federacijos prezidento įsaką Nr 592 „Dėl specialių ekonominių priemonių taikymo, atsižvelgus į Ukrainos nedraugiškus veiksmus Rusijos Federacijos piliečių ir juridinių asmenų atžvilgiu) į Rusijos Federaciją buvo uždraustas Ukrainos elektros variklių ir generatorių, elektros generavimo įrenginių ir sukamųjų elektros transformatorių įvežimas.

Bet problema, susijusi su šiuo draudimu, yra ta, kad minėti agregatai Rusijos Federacijoje nėra gaminami.

Savo ruožtu, būtent šių įrenginių stoka sukėlė abejonių dėl vadinamosios investicinės RŽD programos „Geležinkelių traukos riedmenų įsigijimas 2019–2025 m. laikotarpiu“, kuriai kasmet planuota skirti apie 50–60 mlrd. rublių.

Būtent ši programa atrodo vieninteliu Rusijos geležinkelių sistemos išganymu norint išvengti kracho. Bet be kiekybinio ir kokybinio lokomotyvų parko augimo įgyvendinti šią programą yra neįmanoma.

Ir ko imasi RŽD? Ne, ji nemėgina suorganizuoti minėtų agregatų gamybos savo įmonėse, o siunčia laišką į Rusijos pramonės ir prekybos ministeriją su prašymu atšaukti priemones, draudžiančias įvežti į Rusijos Federaciją aukščiau nurodytus produktus iš Ukrainos įmonių.

Vadinasi, be bravūros per televiziją vadinamoji importo pakeitimo politika faktiškai nieko nereiškia. Atrodo, būtent taip; juk šalis, turinti daug didesnį gamybos bei pramonės potencialą nei Ukraina, kurios ekonomiką iki šiol neatsigavo nuo karo, nesugeba niekuo pakeisti ukrainietiškos produkcijos. Ir tai ne vienintelis pavyzdys.

Šiuo metu Rusios importo pakeitimo politika šlubuoja ne tik civiliniame sektoriuje, – susiduriama su sunkumais ir karinės pramonės srityje. Pavyzdžiui, Rusija taip ir nesugebėjo užbaigti 11356 projekto fregatų, kurios 2015 metais Ukrainos nacionalinio saugumo ir gynybos tarybos (UNSG) nurodymu, neteko „Zoria-Maršprojekt“ gamybos dujų turbininių įrengimų ir tik pernai jas pavyko parduoti Indijai.

Nelengvas ir sunkiųjų sraigtasparnių Mi-26 likimas, jie ypač reikalingi Rusijos gynybos ministerijai, bet dėl variklių tiekimo iš Ukrainos sustabdymo jų gamybos neįmanoma atnaujinti.

Praėjus penkeriems metams po to, kai Rusijai imta taikyti apribojimus dėl technologijų tiekimo, ji vis dar išlieka technologiniu požiūriu priklausoma ne tik nuo išsivysčiusių Vakarų ekonomikų, bet ir nuo Ukrainos. Ir net atsižvelgus į tai, kad iš okupuotos Donbaso dalies į Rusiją išgabentos ne tik ištisos gamyklos, bet ir dokumentacija, o aneksuoto Krymo teritorijoje visa eilė įmonių pateko rusų kontrolėn.

Ir netgi ten, okupuotame Kryme, be Ukrainos variklių rusai negali iki šiol organizuoti „Zubr“ klasės desantinių laivų su oro pagalve gamybos.

Importo keitimo politikos fiasko visuose Rusijos frontuose akivaizdus. O RŽD vadovybės laiškas – ryškiausias jos technologinį bei gamybos potencialą nusakantis ženklas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(110 žmonių įvertino)
4.4182
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Bankai skaičiuoja rekordinį pelną: ar iš to yra naudos Lietuvai? (292)

Pernai bankų pelnai buvo didžiausi nuo 2007-ųjų, o pajamas krovė paskolų palūkanos. Ar...

EBPO apklausa: žmonės nori didesnių mokesčių turtingiesiems (5)

Didžioji dalis išsivysčiusių šalių gyventojų nori padidinti mokesčius turtingiesiems ir...

Investuotojai pateikė „Danske Bank“ 420 mln. eurų ieškinį

19-os valstybių instituciniai investuotojai pateikė didžiausiam Danijos komerciniam bankui,...

Rimantas Šadžius: Lietuvos priklausomybė nuo Europos pinigų gali sukelti rimtų problemų (97)

Europos Sąjungos valstybių nacionalinių biudžetų palyginimas atskleidė, kad Lietuva yra viena...

Atliekų išvežimo Vilniuje sutartį planuojama pasirašyti balandžio pabaigoje (4)

Mišrių komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo sutartį su konkurso laimėtojais planuojama...

Top naujienos

Agnė Zuokienė – apie sunkų rinkimų laikotarpį ir gandus: buvo baisesnių dalykų už skyrybas (160)

„Buvo tikrai labai daug įvairių dalykų išsakyta apie mūsų šeimą ir mano vyrą“, –...

Knygą rašantis Kunigėlis – apie Valančiūno dėl Lietuvos galimai atsisakytus milijonus ir savo klausimą Jordanui (37)

Ar prisimenate nors vieną epizodą, kad tiksint paskutinėmis rungtynių sekundėms kas nors būtų...

Sinoptikai turi gerų naujienų: pavasario sulauksime dar šią savaitę (3)

Šiandien mūsų šalies link artės atmosferos frontas. Didesnę dienos dalį vyraus debesuoti su...

Grubliauskas apie liberalų paramą Vaitkui: tai primena savotišką politinį Stokholmo sindromą (96)

Praėjusį sekmadienį įvyko savivaldos rinkimų antrasis turas, kuriame visi penki didmiesčių...

Kraujomaišos tabu nepaisė ne tik Europos, bet ir Lietuvos didikai: Vytautui Didžiajam teko prašyti popiežiaus malonės (32)

Ką bendro turi išprotėjęs bei orgijomis pagarsėjęs Romos imperatorius Kaligula , Kleopatra ,...

Paryžius – brangiausias Europos miestas: moterų kirpimas čia kainuoja 105 eurus brangiausi pasaulio miestai (101)

Paskelbtame brangiausių pasaulio miestų sąraše pirmą kartą pirmąją vietą dalijasi trys...

Ivaškevičius: aš turiu savo versiją, žinau, kad tai buvo uždelstas kerštas (440)

Politinių kalinių, tremtinių bei kitos organizacijos sausio pradžioje reikalavo sušaukti premijų...

Vertinkite patys: Gabrielė Grygolaitytė-Vasha pristatė limituoto leidimo drabužių kolekciją (76)

„Dar gruodžio mėnesį užsiminiau, jog esu sulaukusi itin viliojančio pasiūlymo. Kadangi darbus...

Avarija Vilniuje sukėlęs girtutėlis vairuotojas galva rėžėsi į stiklą (24)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad Vilniuje, Salininkų g., susidūrė du lengvieji...

Grįžusi iš pasivaikščiojimo moteris negalėjo patikėti savo akimis: nuo savo ir sūnaus kūno nurinko 118 erkių (104)

Neseniai pabudusios erkės po žiemos miego išties praalko – nenustebkite, jei apsilankę miške...