aA
Rusijos bendrovė „Rosijskije železnyje dorogi“ (RŽD) prašo atšaukti draudimą įsivežti Ukrainos įmonių produkciją, skelbia belprauda.org.
Traukinys Rusijoje
© Reuters / Scanpix

Nuo 2014 metų pradžios Rusijos Federacija, veikiama Vakarų sankcijų, įskaitant ir sankcijas drausti technologijų tiekimą, sustiprino vadinamojo importo pakeitimo politiką. Kartu su Europos Sąjungos bei Jungtinių Valstijų atstovais prie sankcijų režimo tuomet prisijungė ir Ukraina, kuri buvo svarbiausia apribojimų Rusijos organizacijoms taikymo priežastis.

Faktiškai per labai trumpą laiką Rusijos Federacijos pramonė atsidūrė situacijoje, kai jai teko pakeisti platų spektrą produkcijos, anksčiau gaunamos iš Ukrainos ir ES šalių, taip pat ir iš JAV.

Čia bus kalbama kaip tik apie tai, kaip jai sekėsi tai įgyvendinti, bet iš pradžių reiktų paminėti ir tą faktą, kad 2018 metais Rusijos Federacija, atsakydama į Vakarų bei Ukrainos sankcijas, įvedė savo nuosavus apribojimus.

Maskva, pareiškusi, kad Ukrainos veiksmai Rusijos piliečių ir juridinių asmenų atžvilgiu yra nedraugiško pobūdžio, dviem etapais įvedė sankcijas politikams, visuomenės veikėjams ir verslininkams, kurie neigiamai pasisakė ir veikė prieš Rusiją, taip pat įmonėms, eksportuojančioms savo produkciją į Rusijos teritoriją.

Tačiau Rusijos sankcijų paketo poveikis sulaukė priešingo rezultato, ir tai aiškiai patvirtino problemos, su kuriomis susidūrė „Rosijskije železnyje dorogi“. Juk pagal Rusijos vyriausybės gruodžio 29 d. potvarkį Nr 1716-83 ( „Dėl priemonių įgyvendinant 2018 m. spalio 22 d. Rusijos Federacijos prezidento įsaką Nr 592 „Dėl specialių ekonominių priemonių taikymo, atsižvelgus į Ukrainos nedraugiškus veiksmus Rusijos Federacijos piliečių ir juridinių asmenų atžvilgiu) į Rusijos Federaciją buvo uždraustas Ukrainos elektros variklių ir generatorių, elektros generavimo įrenginių ir sukamųjų elektros transformatorių įvežimas.

Bet problema, susijusi su šiuo draudimu, yra ta, kad minėti agregatai Rusijos Federacijoje nėra gaminami.

Savo ruožtu, būtent šių įrenginių stoka sukėlė abejonių dėl vadinamosios investicinės RŽD programos „Geležinkelių traukos riedmenų įsigijimas 2019–2025 m. laikotarpiu“, kuriai kasmet planuota skirti apie 50–60 mlrd. rublių.

Būtent ši programa atrodo vieninteliu Rusijos geležinkelių sistemos išganymu norint išvengti kracho. Bet be kiekybinio ir kokybinio lokomotyvų parko augimo įgyvendinti šią programą yra neįmanoma.

Ir ko imasi RŽD? Ne, ji nemėgina suorganizuoti minėtų agregatų gamybos savo įmonėse, o siunčia laišką į Rusijos pramonės ir prekybos ministeriją su prašymu atšaukti priemones, draudžiančias įvežti į Rusijos Federaciją aukščiau nurodytus produktus iš Ukrainos įmonių.

Vadinasi, be bravūros per televiziją vadinamoji importo pakeitimo politika faktiškai nieko nereiškia. Atrodo, būtent taip; juk šalis, turinti daug didesnį gamybos bei pramonės potencialą nei Ukraina, kurios ekonomiką iki šiol neatsigavo nuo karo, nesugeba niekuo pakeisti ukrainietiškos produkcijos. Ir tai ne vienintelis pavyzdys.

Šiuo metu Rusios importo pakeitimo politika šlubuoja ne tik civiliniame sektoriuje, – susiduriama su sunkumais ir karinės pramonės srityje. Pavyzdžiui, Rusija taip ir nesugebėjo užbaigti 11356 projekto fregatų, kurios 2015 metais Ukrainos nacionalinio saugumo ir gynybos tarybos (UNSG) nurodymu, neteko „Zoria-Maršprojekt“ gamybos dujų turbininių įrengimų ir tik pernai jas pavyko parduoti Indijai.

Nelengvas ir sunkiųjų sraigtasparnių Mi-26 likimas, jie ypač reikalingi Rusijos gynybos ministerijai, bet dėl variklių tiekimo iš Ukrainos sustabdymo jų gamybos neįmanoma atnaujinti.

Praėjus penkeriems metams po to, kai Rusijai imta taikyti apribojimus dėl technologijų tiekimo, ji vis dar išlieka technologiniu požiūriu priklausoma ne tik nuo išsivysčiusių Vakarų ekonomikų, bet ir nuo Ukrainos. Ir net atsižvelgus į tai, kad iš okupuotos Donbaso dalies į Rusiją išgabentos ne tik ištisos gamyklos, bet ir dokumentacija, o aneksuoto Krymo teritorijoje visa eilė įmonių pateko rusų kontrolėn.

Ir netgi ten, okupuotame Kryme, be Ukrainos variklių rusai negali iki šiol organizuoti „Zubr“ klasės desantinių laivų su oro pagalve gamybos.

Importo keitimo politikos fiasko visuose Rusijos frontuose akivaizdus. O RŽD vadovybės laiškas – ryškiausias jos technologinį bei gamybos potencialą nusakantis ženklas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(110 žmonių įvertino)
4.4182
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip pardavinėti „eBay“ platformoje? (1)

Platforma „ eBay “ ilgai atrodė tarsi lengvų ir greitų pinigų verslo erdvė. Vis dėlto ne...

Liberalai vėl siūlo grąžinti 18 proc. PVM (7)

Liberalai siūlo nuo 2020 metų trimis procentiniais punktais – iki 18 proc. sumažinti...

Baltijos šalyje valdžios sektoriaus perteklius buvo tik Lietuvoje (3)

Baltijos šalyse valdžios sektoriaus perteklius pernai fiksuotas tik Lietuvoje , jis buvo vienas...

Vyriausybė spręs dėl Statistikos departamento vadovės atleidimo

Gegužę baigiantis Statistikos departamento vadovės Vilijos Lapėnienės kadencijai, Vyriausybė...

Lietuvos pasienyje su Baltarusija – milžiniškos vilkikų eilės: pusdienį niekas nepravažiavo (14)

Lietuvos pasienyje prie Baltarusijos antradienio popietę rikiavosi vilkikai. Lietuva laikinai...

Top naujienos

Mažvydas Jastramskis. Zelenskio pergalė – proga pažiūrėti į save (66)

Ukrainos prezidento rinkimus triuškinamai laimėjo realios politinės patirties neturintis...

Liko vienas žingsnis – ir su mafija susijusi Rusijos žvaigždė Lietuvoje nebekoncertuos (280)

Užsienio reikalų ministerija ( URM ) pateikė rekomendaciją vidaus reikalų ministrui įtraukti su...

Vladivostoke imamasi neįprastai griežtų saugumo priemonių – uždaromi vandenys ir traukinių platformos (28)

Rusijoje vyksta pasirengimas Šiaurės Korėjos lyderio Kim Jong Uno ir rusų prezidento Vladimiro...

Čia lietuviai jaučiasi laukiami ir turtingi: pilnas kuro bakas vos už 4, o vakarienė restorane už 5 eurus (126)

„Ar jūs norite mirti? Kodėl jūs važiuojate pas teroristus?“ Tokius klausimus dažniausiai...

Prasidėjo nelegalių bulvių gaudynės (13)

Valstybinė augalininkystės tarnyba, siekdama užtikrinti, kad Lietuvoje būtų prekiaujama tik...

Lietuvos bankas prognozuoja atlyginimų šuolius: minimali alga kitąmet gali pasiekti 607 eurus (132)

Kitąmet vidutinis darbo užmokestis (VDU) gali augti 8,1 proc., o minimali mėnesio alga – 9,5...

Sukrečianti ataskaita: milijonui rūšių gresia išnykimas dėl žmogaus veiklos

Bemaž vienam milijonui augalų ir gyvūnų rūšių gresia išnykimas dėl žmogaus veiklos, sakoma...

Netikėtai išbėrė odą: mitybos specialistė paaiškino, kodėl dėl to galėjo būti kalti kiaušiniai (4)

Natūropatinės mitybos specialistė Tautvilė Šliažaitė pasakojo: kai pradėjo sveikai...

Neeilinis žvėriškumas: kaunietis vakarą pradėjo muštynėmis bare, o baigė žiauriai sumušdamas vos trijų mėnesių sūnų (218)

Aiškėja vis daugiau detalių apie praėjusių metų rugsėjį Kaune itin sunkiai sužalotą...

Lietuvos pasienyje su Baltarusija – milžiniškos vilkikų eilės: pusdienį niekas nepravažiavo (14)

Lietuvos pasienyje prie Baltarusijos antradienio popietę rikiavosi vilkikai. Lietuva laikinai...