aA
Artėjant Europos Sąjungos „Mobilumo paketo“ svarstymams Europos Parlamento Transporto komitete, trečiadienį susisiekimo ministras Rokas Masiulis vežėjams svarbiausias dokumentų nuostatas aptarė su Europos Komisijos transporto ir judumo komisare Violeta Bulc.
Rokas Masiulis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Išreikšdami susirūpinimą dėl galimai diskriminacinių nuostatų dalies ES valstybių vežėjų atžvilgiu, susitikime taip pat dalyvavo Lietuvos poziciją palaikantys Bulgarijos, Lenkijos ir Vengrijos transporto ministrai, praneša Susisiekimo ministerija.

„Dabartinis „Mobilumo paketo“ variantas rodo, kad dalies ES valstybių nacionaliniai interesai keliami aukščiau už bendros Europos rinkos interesus. Šie dokumentai parengti pernelyg skubotai. Jie pakenks ne tik mūsų šalies įmonėms, bet ir pačioms šį susitarimą skubotai norinčioms priimti senosioms ES narėms.

Vietoj subalansuotų sąlygų, užtikrinančių palankias sąlygas vieningai rinkai, Europa rizikuoja primesti apribojančias, neproporcingas ir protekcionistines priemones, neatitinkančias ES sutarties principų ir esminių ES laisvių. Skubūs ir neapgalvoti sprendimai dėl „Mobilumo paketo“ ES transporto rinkoje gali pažeisti laisvo prekių judėjimo ir sąžiningos konkurencijos principus bei turėti rimtų ekonominių pasekmių“, – susitikime teigė susisiekimo ministras R. Masiulis.

Nerimą keliančios „Mobilumo paketo“ nuostatos taip pat aptariamos su Europos Parlamento nariais. Trečiadienį ministras R. Masiulis susitiko su Lietuvos europarlamentarais, o po susitikimo su komisare V. Bulc numatyti keturių ES valstybių – Lietuvos, Bulgarijos, Lenkijos ir Vengrijos – transporto ministrų susitikimai su Europos Parlamento Transporto komiteto pirmininke Karima Delli ir „Mobilumo paketo“ svarstymuose aktyviausiai dalyvaujančiais šio komiteto nariais.

Pasak ministro R. Masiulio, pagrindinė visų šių susitikimų mintis – būtinybė stabdyti protekcionizmą Europoje ir šalinti kliūtis laisvam prekių judėjimui. Esamas „Mobilumo paketo“ variantas yra nutolęs nuo savo pradinių tikslų – jis nesprendžia vairuotojų socialinių klausimų, neabejotinai turėtų neigiamą poveikį aplinkos apsaugai ir būtų žalingas Europos ekonomikai.

Lietuva, kaip ir kitos minėtos ES šalys, siekia atkreipti Europos Komisijos ir Europos Parlamento dėmesį į tai, kad siūlomos naujos vairuotojų komandiravimo taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, kadangi nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu, bei sudarys sąlygas nesąžiningai ES ir trečiųjų šalių vežėjų konkurencijai. Vienu didžiausių rūpesčių išlieka numatytas reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, be to, privalomas tuščių vilkikų grįžimas turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai. Šalys taip pat prieštarauja siūlymui riboti kabotažą, t. y. galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse.

Sausio 10 d. Europos Parlamento Transporto komitetui rengiantis balsuoti dėl „Mobilumo paketo“, Briuselyje savo protestą prieš protekcionistines šio teisės aktų rinkinio nuostatas taip pat pareikš Lietuvos kelių transporto vežėjai. Apie 10 val. protestuojančių vežėjų ir Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovų palaikyti atvyks susisiekimo ministras R. Masiulis.

„Naujasis „Mobilumo paketas“ gali stipriai paveikti vežimo kelių transportu rinką ir turėti ypač skaudžių pasekmių tokioms šalims kaip Lietuva, turinčioms stiprų vežimo keliais verslą ir mažą vietinę rinką. Nesąžiningai nustatyti apribojimai gali pastūmėti Rytų Europos šalių vežėjus perkelti verslą į Vakarų arba į trečiąsias šalis, o tai būtų didelis nuostolis valstybei“, – sako susisiekimo ministras R. Masiulis.

Lietuvos Vyriausybė ir šalies vežėjai turi būti ir yra vieningi ginant Lietuvos interesus derybose dėl „Mobilumo paketo“. Nesakau – verslo interesus, nes tai, kas vyksta Briuselyje šiomis dienomis, akivaizdžiai parodo, kad politikai ir verslas veikia išvien abiejose oponuojančiose pusėse. Vertiname Susisiekimo ministerijos laikyseną ir aktyvius veiksmus Europos Sąjungos Taryboje.

Deryboms krypstant nepalankia kryptimi ir Europos Parlamente, esame labai susirūpinę, kad projektuojami pasiūlymai, ypač nepalankūs Europos Sąjungos pakraštyje esančiai Lietuvai, turės didelės neigiamos reikšmės apie 9 proc. šalies BVP sukuriančiam sektoriui. Vis dėlto tikime, kad galiausiai sprendimų priėmėjai atsižvelgs į visų, taip pat ir periferinių, ES šalių narių susirūpinimą ir keliamus klausimus, prioritetą teikiant sutartiniams ir strateginiams įsipareigojimams gilinti ES transporto rinkos integraciją, rūpintis visos ES konkurencingumu“, – ministerijos pranešime cituojamas asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

ES pasirengusi derėtis su JAV dėl prekybos, įskaitant automobilių importą (1)

Europos Sąjunga (ES) penktadienį pranešė, kad yra pasirengusi derėtis dėl riboto prekybos...

Paskelbta geriausia Lietuvos mokinių bendrovė: sukūrė orą valančią pagalvėlę (1)

Penktadienį Vilniuje, S. Daukanto aikštėje vyko tikra kūrybiškų jauno verslo idėjų fiesta....

„Lietuvos energijos“ pajamos šiemet augo penktadaliu (4)

Valstybės valdomos energetikos grupės „Lietuvos energija“ konsoliduotosios pajamos per pirmąjį...

Gamtinių dujų tarifai buitiniams vartotojams nesikeis (7)

Šių metų antrąjį pusmetį bendrovės „Lietuvos energijos tiekimas“ aptarnaujami buitiniai...

Tauragėje nustatyti elektrą vogę kriptovaliutų „kasėjai“ (6)

Tauragėje nustatyti elektrą vogę kriptovaliutų „kasėjai“, penktadienį pranešė Tauragės...

Top naujienos

Rinkimų štabo planus atskleidęs Karbauskis įsitikinęs – Skvernelis persigalvos skilimas įmanomas nebent frakcijoje (75)

280 tūkstančių – tiek balsų, pagal iš anksto numatytą planą, turėjo padėti Sauliui...

Internetu parsisiuntė akacijų ir vos išvengė kalėjimo (3)

Neseniai mokslus baigęs jaunuolis sėdo į teisiamųjų suolą už, atrodo, nekaltai atrodantį...

Kaip „Apple“ parduotuvės prarado savo žavesį: jos nebe tokios, kokios kadaise buvo (30)

Webo Smitho patirtis vietinėje „Apple“ parduotuvėje Kolambuso (Ohajas) priemiestyje buvo...

Tolerancija Vokietijoje pražydo naujomis spalvomis: po dirglios reakcijos – netikėtas posūkis (110)

Vokietijoje daugėja migrantų, turinčių kelias žmonas. Vidaus reikalų ministerija buvo...

Prie Egipto piramidžių – sprogimas skaičiuojamos aukos (27)

Sekmadienio popietę Egipte, netoli garsiųjų Gizos piramidžių, nugriaudėjo sprogimas.

Gyvai / Išlikimo mūšis sostinėje: „Rytas“ – „Juventus“ tiesioginė vaizdo transliacija (13)

Vilniaus „Ryto“ ir Utenos „Juventus“ ekipos sekmadienį sostinėje stoja į žūtbūtinį...

Skyrybas išgyvenęs Stano apie skandalingai besiskiriančias žvaigždes: nesiriekite viešai ir jokiu būdu neskubėkite (7)

Didelė klaida iš valstybės pusės, kad leidžia žmonėms išsituokti per mėnesį. Turėtų liepti...

Visuomenės normų nepaisiusi Rūta Banionytė – apie savo šeimos modelį: „pavyzdinės poros“ neegzistuoja ir vaikytis to nėra prasmės (14)

Buvęs modelis, o dabar moteriškumo praktikų „Šokoladas sielai“ įkūrėja Rūta Banionytė...

Tragiškas įvykis Kelmės r.: žuvo jauna moteris, sužaloti dar trys asmenys (5)

Policijos departamentas informavo, kad Kelmės rajone susidūrė lengvasis automobilis ir autobusiuku....

Burnoje tirpstantys citrininiai keksiukai, kuriuos paruošite itin lengvai (3)

Drėgni, lengvi ir purūs citrininiai keksiukai , kuriuos pamils kiekvienas. Man patinka keksiukai...