aA
Artėjant Europos Sąjungos „Mobilumo paketo“ svarstymams Europos Parlamento Transporto komitete, trečiadienį susisiekimo ministras Rokas Masiulis vežėjams svarbiausias dokumentų nuostatas aptarė su Europos Komisijos transporto ir judumo komisare Violeta Bulc.
Rokas Masiulis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Išreikšdami susirūpinimą dėl galimai diskriminacinių nuostatų dalies ES valstybių vežėjų atžvilgiu, susitikime taip pat dalyvavo Lietuvos poziciją palaikantys Bulgarijos, Lenkijos ir Vengrijos transporto ministrai, praneša Susisiekimo ministerija.

„Dabartinis „Mobilumo paketo“ variantas rodo, kad dalies ES valstybių nacionaliniai interesai keliami aukščiau už bendros Europos rinkos interesus. Šie dokumentai parengti pernelyg skubotai. Jie pakenks ne tik mūsų šalies įmonėms, bet ir pačioms šį susitarimą skubotai norinčioms priimti senosioms ES narėms.

Vietoj subalansuotų sąlygų, užtikrinančių palankias sąlygas vieningai rinkai, Europa rizikuoja primesti apribojančias, neproporcingas ir protekcionistines priemones, neatitinkančias ES sutarties principų ir esminių ES laisvių. Skubūs ir neapgalvoti sprendimai dėl „Mobilumo paketo“ ES transporto rinkoje gali pažeisti laisvo prekių judėjimo ir sąžiningos konkurencijos principus bei turėti rimtų ekonominių pasekmių“, – susitikime teigė susisiekimo ministras R. Masiulis.

Nerimą keliančios „Mobilumo paketo“ nuostatos taip pat aptariamos su Europos Parlamento nariais. Trečiadienį ministras R. Masiulis susitiko su Lietuvos europarlamentarais, o po susitikimo su komisare V. Bulc numatyti keturių ES valstybių – Lietuvos, Bulgarijos, Lenkijos ir Vengrijos – transporto ministrų susitikimai su Europos Parlamento Transporto komiteto pirmininke Karima Delli ir „Mobilumo paketo“ svarstymuose aktyviausiai dalyvaujančiais šio komiteto nariais.

Pasak ministro R. Masiulio, pagrindinė visų šių susitikimų mintis – būtinybė stabdyti protekcionizmą Europoje ir šalinti kliūtis laisvam prekių judėjimui. Esamas „Mobilumo paketo“ variantas yra nutolęs nuo savo pradinių tikslų – jis nesprendžia vairuotojų socialinių klausimų, neabejotinai turėtų neigiamą poveikį aplinkos apsaugai ir būtų žalingas Europos ekonomikai.

Lietuva, kaip ir kitos minėtos ES šalys, siekia atkreipti Europos Komisijos ir Europos Parlamento dėmesį į tai, kad siūlomos naujos vairuotojų komandiravimo taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, kadangi nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu, bei sudarys sąlygas nesąžiningai ES ir trečiųjų šalių vežėjų konkurencijai. Vienu didžiausių rūpesčių išlieka numatytas reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, be to, privalomas tuščių vilkikų grįžimas turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai. Šalys taip pat prieštarauja siūlymui riboti kabotažą, t. y. galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse.

Sausio 10 d. Europos Parlamento Transporto komitetui rengiantis balsuoti dėl „Mobilumo paketo“, Briuselyje savo protestą prieš protekcionistines šio teisės aktų rinkinio nuostatas taip pat pareikš Lietuvos kelių transporto vežėjai. Apie 10 val. protestuojančių vežėjų ir Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovų palaikyti atvyks susisiekimo ministras R. Masiulis.

„Naujasis „Mobilumo paketas“ gali stipriai paveikti vežimo kelių transportu rinką ir turėti ypač skaudžių pasekmių tokioms šalims kaip Lietuva, turinčioms stiprų vežimo keliais verslą ir mažą vietinę rinką. Nesąžiningai nustatyti apribojimai gali pastūmėti Rytų Europos šalių vežėjus perkelti verslą į Vakarų arba į trečiąsias šalis, o tai būtų didelis nuostolis valstybei“, – sako susisiekimo ministras R. Masiulis.

Lietuvos Vyriausybė ir šalies vežėjai turi būti ir yra vieningi ginant Lietuvos interesus derybose dėl „Mobilumo paketo“. Nesakau – verslo interesus, nes tai, kas vyksta Briuselyje šiomis dienomis, akivaizdžiai parodo, kad politikai ir verslas veikia išvien abiejose oponuojančiose pusėse. Vertiname Susisiekimo ministerijos laikyseną ir aktyvius veiksmus Europos Sąjungos Taryboje.

Deryboms krypstant nepalankia kryptimi ir Europos Parlamente, esame labai susirūpinę, kad projektuojami pasiūlymai, ypač nepalankūs Europos Sąjungos pakraštyje esančiai Lietuvai, turės didelės neigiamos reikšmės apie 9 proc. šalies BVP sukuriančiam sektoriui. Vis dėlto tikime, kad galiausiai sprendimų priėmėjai atsižvelgs į visų, taip pat ir periferinių, ES šalių narių susirūpinimą ir keliamus klausimus, prioritetą teikiant sutartiniams ir strateginiams įsipareigojimams gilinti ES transporto rinkos integraciją, rūpintis visos ES konkurencingumu“, – ministerijos pranešime cituojamas asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

VMI kviečia į atvirų durų dienas, mokys naudotis virtualiu buhalteriu

Gyventojai, kurie vykdo individualią veiklą pagal pažymą ar įsigijus verslo liudijimą, jau gali...

Kovai su dvejopa prekių kokybe – gamintojų kritika (3)

Dalis Europos gamintojų vis labiau piktinasi Europos Sąjungos institucijų iniciatyva kovoti su...

Vilniaus rajono savivaldybė apmokės dalį gyventojų išlaidų už vandenį (4)

Artėjant savivaldos rinkimams Vilniaus rajono savivaldybės taryba savo gyventojams įteikė...

9 kiaušinių pakuotės ir krentantis Putino reitingas: kaip rusai gyvena 2019 metais (846)

Vietoje įprastos dešimties kiaušinių pakuotės – dėžutė su devyniais. Tokį vaizdą Rusijos...

„Audi“ gamyklos Vengrijoje darbuotojai pradės savaitės trukmės streiką (4)

„Audi“ gamyklos Vengrijoje darbuotojai ketvirtadienį pradės savaitės trukmės streiką,...

Top naujienos

Albinas Januška: klysta manantys, kad Šimonytė pralaimės Nausėdai (997)

Jei prezidento rinkimų antrame ture susirungs Ingrida Šimonytė ir Gitanas Nausėda , bent dalis...

9 kiaušinių pakuotės ir krentantis Putino reitingas: kaip rusai gyvena 2019 metais (846)

Vietoje įprastos dešimties kiaušinių pakuotės – dėžutė su devyniais. Tokį vaizdą Rusijos...

Lietuvėms siūlo procedūrą, po kurios išmesite pudrą: gydytojai nuo tokių eksperimentų šiurptų (3)

Lietuvoje prieš pusmetį atsiradusi grožio rinkos naujovė –„B.B. Glow“, kitaip veido odos...

Maisto atliekas turėsime tvarkyti visiškai kitaip: delsiantį Kauną žada auklėti baudomis (27)

Nuo šių metų didžiųjų Lietuvos miestų savivaldybės, kuriuose gyvena daugiau nei 50 tūkst....

Ferdinando Giugliano. Fašizmo šmėklos vėl persekioja Europą (13)

Kylanti ekstremistinių partijų banga visoje Europoje iškėlė dilemą pagrindinėms politinėms...

Svarbiausia Europos upė džiūsta: pasekmes jaučia milijonai gyventojų (84)

Kevino Kilpso automobilių keltas skrodžia Vokietijos Reino upės vandenis, jam sukant į krantą...

Sunkios Oladipo traumos sukrėstas Sabonis: tai – baisu (1)

Nors Indianos „Pacers“ (32-15) klubas NBA pirmenybėse iškovojo trečią pergalę iš eilės...

Karolis Vyšniauskas apie paskutinį interviu su Jonu Meku: jis buvo fiziškai nusilpęs, bet pilnas bene vaikiško entuziazmo (3)

Lietuvą apskriejus žiniai apie tai, kad savo namuose Jungtinėse Amerikos valstijose mirė garsus...

Stengiatės, bet niekaip nesulieknėjate: Unikauskas įvardijo 5 klaidas, kurias darote (8)

Pradėję mesti svorį ir nematydami greitų ar norimų rezultatų, manome, kad mūsų metodas...

Premjeras apie Gudelį: jeigu reikės, jis taps mano visuomeniniu konsultantu (46)

Premjeras Saulius Skvernelis tikina, kad su viešųjų ryšių konsultantu Dariumi Gudeliu ryšiai...