Pristatydami sutartą įsigijimo sandorį „Rimi“ atstovai teigė, kad naujas tinklas tampa stipriu mažmenininku Nr. 2 kasdienio vartojimo prekių rinkoje Lietuvoje. „Rimi Baltic“ vadovas Edgaras Sesemannas sakė:

„Bendrovė tiki Lietuvos rinka ir nori čia augti ir plėstis. Dėl to šiandien ir paskelbėme, kad įsigijome „Iki“ tinklą. Taip „Rimi“ taps antra didžiausia mažmeninės prekybos įmonė Lietuvoje ir Baltijos šalyse“.

Vadovas sakė, kad dėl tinklų sujungimo tikimasi trijų dalykų: didesnių pirkimų kiekio, tiekimo grandinės efektyvumo ir efektyvesnės rinkodaros. Jo teigimu, sujungtas tinklas užims 23 proc. šalies rinkos. „Maxima“ esą turėtų išlikti didžiausia žaidėja su 39 proc. rinkos.

E. Sesemannas pabrėžė, kad sandorį turi patvirtinti Konkurencijos taryba. Kol sandoris bus patvirtintas tinklai dirbs įprastai.

„Integracijos procesu bus sprendžiama, ar toliau bus naudojamas vienas prekės ženklas, ar toliau bus naudojami abu vardai. Bet tai bus vertinama ateityje“, – sakė jis.

Vadovas neatmetė, kad gali būti kuriamas ir naujas prekės ženklas, tačiau dabar turint du stiprius prekės ženklus, trečio kūrimas yra tik viena iš alternatyvų.

E. Sesemannas teigimu, įsigyti konkuruojantį prekybos tinklą nuspręsta dėl to, kad užimant mažesnę rinkos dalį konkuruoti yra sunku. Verslininkai neatskleidė, kaip keisis parduotuvių ir darbuotojų skaičius – tai bus sprendžiama individualiai, atsižvelgiant į kiekvienos parduotuvės rezultatus ir perspektyvas.

Nuo 2020 m. dėl tinklų susijungimo atsiradusios masto ekonomijos, veiklų optimizavimo, tikimasi sutaupyti apie 15 mln. Eur. per metus.

„Turime apie 300 laisvų darbo vietų, taigi turime darbuotojų trūkumą. Dėl to, jeigu ir bus sprendžiama apie parduotuvių uždarymą ar darbuotojų atleidimą, jiems visiems bus pasiūlyta užimti laisvas vietas“, – sakė „Rimi Lietuva“ vadovas Peras Dahlis.

„Rimi“ atstovai teigė, kad vokiečių prekybos tinklo „Lidl“ atėjimas neturėjo įtakos sandoriui – esą jis pradėtas kur kas anksčiau nei paskelbta apie rinkos naujoko pasirodymą.

Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė pabrėžė, kad kol sandoris bus baigtas, jokių esminių pokyčių bendrovių veikloje nebus.

„Apie tai informavome savo darbuotojus, partnerius ir tiekėjus. „Iki“ ir „Rimi“ išlieka konkurentais, o jų veiklą prižiūri Konkurencijos taryba ir kitos institucijos.

Prekybos tinklas „Iki“ 2017 m. yra išsikėlęs ambicingus verslo tikslus ir patvirtintą veiklos planą, kurie tikrai nesikeis, kol nebus užbaigtas sandoris. Nors šiuo metu jau planuojamas įmonių susijungimo procesas, į visus klausimus, susijusius su įmonės struktūra, verslo procesais, darbuotojų skaičiumi ir prekės ženklu, galėsime atsakyti tik užbaigę susijungimą“, – kalbėjo vadovė ir pridūrė, kad tinklų susijungimas bus naudingas abiems pusėms.

Kokia yra sandorio vertė

Rimi Lietuva“, priklausanti „ICA Gruppen“, pasirašė susitarimą įsigyti UAB „Palink“, valdančią prekybos tinklą „Iki“. Sandorio vertė – 213 mln. eurų, kurie turėtų būti sumokėti pinigais. „Palink“ vadovas Gerardas Rogas nedetalizavo, kaip bus daroma su „Iki“ tinklo turimomis lėšomis.

Kartu „Rimi“ ir „Iki“ užims didesnę rinkos dalį ir galės efektyviau konkuruoti. Po susijungimo bus siekiama sustiprinti pasiūlymus pirkėjams bei kiekvienoje bendrovėje išlaikyti tai, ką ji turi geriausia.

„Mes tikime Lietuva ir norime čia investuoti. Sieksime sustiprinti mūsų pasiūlymus pirkėjams, užtikrindami mažesnes kainas, platų vietinių maisto prekių asortimentą ir atnaujindami parduotuves. Sujungę tinklus iš tiekėjų pirksime didesnius kiekius prekių, turėsime efektyvesnę tiekimo grandinę ir rinkodarą“, – sakė E. Sesemannas.

„Tikiu, kad „Iki“ patirtis mažmeninės prekybos rinkoje ir ypač šviežio maisto srityje bus naudinga naujajai bendrovei. Susijungimas su „Rimi“ leis pasiūlyti Lietuvos pirkėjui dar geresnes paslaugas. Džiaugiamės nauju savininku, nes tai leis pakelti pirkėjų aptarnavimą į naują lygį“, – teigė G. Rogas.

Po sandorio „Rimi Lietuva“ taps antru pagal dydį tinklu augančioje Lietuvos mažmeninės prekybos rinkoje. Šiuo metu bendrovė užima ketvirtą poziciją.

„Iki“ akcijas šiuo metu valdo „Rewe Group“, „Coop Switzerland“, „Colruyt Group“, „Unilec“, „CONAD“ ir UAB „Baltisches Haus“.

Sandorį dar turi patvirtinti konkurenciją reguliuojančios institucijos – patvirtinimą tikimasi gauti ne vėliau nei 2017 m. ketvirtąjį ketvirtį.

Kokią rinkos dalį užims?

Lietuvoje veikia 30 „Rimi Hypermarket“ ir 25 „Rimi“ prekybos centrų, bendrovė „Palink“ valdo 235 „Iki“ ir „Iki Express“ parduotuves. „Maxima LT“ skelbia valdanti 240 parduotuvių. Vadinasi, jei susijungtų „Rimi“ ir „Iki“, naujas tinklas pagal parduotuvių skaičių aplenktų „Maxima“.

„Sodros“ duomenimis, prekybos tinklą „Iki“ valdanti bendrovė „Palink“ turi apie 7,3 tūkst. darbuotojus, o „Rimi Lietuva“ – 3,3 tūkst. Taigi, bendras dviejų tinklų darbuotojų skaičius būtų per 10 tūkst. Pagal šį rodiklį vis dar pirmautų „Maxima LT“, turinti 16,5 tūkst. darbuotojų.

„Euromonitor International” rinkos analitikė Jekaterina Smirnova anksčiau DELFI komentavo, kad skaičiuojant pinigine verte, 71 proc. visos maisto priekių rinkos šiuo metu dalijasi keturi didžiausi prekybos tinklai.

„Žiūrint į pastaruosius dešimt metų, „Maxima“ sugebėjo išlaikyti stabilią lyderio poziciją, siekiančią 37 proc. visos maisto prekių rinkos. Susijungus „Palink“ ir „Rimi Lietuva“ įmonėms, bendras jų parduotuvių skaičius viršytų „Maximos” parduotuvių skaičių, tačiau rinkos dalis sudarytų tik apie 22 proc.

Turėdamos tokią rinkos dalį sujungti tinklai nesugebės aplenkti „Maximos“ pagal apyvartą ir užimti pirmos vietos Lietuvos maisto prekių rinkoje. Iš kitos pusės, susijungimas padėtų sustiprinti „Palink“ ir „Rimi“ pozicijas bei konkurenciją kitų rinkos žaidėjų atžvilgiu, pavyzdžiui, „Lidl“, kuris akivaizdžiai nusiteikęs ryžtingai ir planuoja toliau didinti savo parduotuvių skaičių“, – komentavo analitikė.

Ar atras savo nišą?

Komentuodamas sandorį prieš kurį laiką marketingo strategijos konsultantas Linas Šimonis DELFI sakė, kad „Rimi“ ir „Iki“ tinklai stokoja išskirtinumo:

„Jei pažiūrėtume į Lietuvos rinką, realiai tik du ir dabar atėjęs trečias tinklas turi aiškų išskirtinumą. „Maxima“ yra didžiausia: didžiausias tinklas, didžiausios parduotuvės, akcijos ir kt. „Norfa“ – pigiausia, nors pigiausio tinklo karūną dabar nori užsidėti „Lidlas“. Na, „Iki“ nedidelės parduotuvės šalia namų, viskas gerai.

Su „Rimi“ sudėtinga – kažkada nesėkmingai bandė kopijuoti „Maximą“, dabar lyg bando parodyti, kad ten truputį kitokios, brangesnės, bet geresnės prekės, tačiau parduotuvių dydis nelabai tinkamas. Žodžiu, šie du tinklai palyginti su kitais turi gana silpną strategiją“.

Galimą jų susijungimą pašnekovas palygino su DNB ir „Nordea“ bankų jungtuvėmis. Esą jie neišsiskiria iš kitų konkurentų, o kai to nėra, negali konkuruoti, dėl to marketinginės problemos sprendžiamos susijungimo būdu.

„Jei pasikeistų „Rimi“ ir „Iki“ pavadinimas, reikėtų keisti daug kitų dalykų. Jei norima patenkinti tik akcininkų ego, tai pavadinimai pakeičiami mechaniškai ir tada kažkas išnyksta.

Vis dėlto šių tinklų formatas absoliučiai skirtingas. „Iki“ parduotuves pavadinti „Rimi“ būtų visai nelogiška, nebent būtų perdaromi jų formatai, peržiūrimas asortimentas ir t.t. Tada taip“, – svarstė L. Šimonis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (297)