Vystant žaliojo vandenilio gamybos, saugojimo ir įrenginių pritaikymą transporte siekiama paskatinti šio sektoriaus dekarbonizaciją, taip pat pradėti plėtoti žaliojo vandenilio gamybos technologijas įsirengimui. Valstybės kompensacija skirta 3 projektams už 13,3 mln. Eur.

Vilniaus miesto savivaldybei skirta 5,6 mln. Eur. Visas planuojamas pagaminti žaliasis vandenilis bus panaudotas 16-ai UAB „Vilniaus viešasis transportas“ ketinamų įsigyti vandeniliu varomų autobusų.

4,8 mln. Eur suma skirta AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai. Dalį pagaminto žaliojo vandenilio ketinama panaudoti UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ planuojamiems įsigyti vandeniliu varomiems autobusams: 1 autobusui 2025–2026 m., 2 autobusams 2027–2028 m., 12 autobusų 2029 m. ir 15 autobusų 2030 m. Kitą dalį vandenilio ketinama panaudoti AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos planuojamam įsigyti atliekų surinkimo laivui, varomam žaliuoju vandeniliu. Planuojama, kad kiekvienais metais, pradedant nuo 2025 m. vidurio, atliekų surinkimo laivas suvartos 43,8 tūkst. kg žaliojo vandenilio.

Dar 2,9 mln. Eur suma skirta UAB H2 LT. Planuojama, kad visas įmonės pagamintas žaliasis vandenilis bus panaudotas UAB „Tauragės autobusų parkas“ viešajam transportui.

Įgyvendinus visus tris projektus, iš viso bus sukurta 5,25 MW elektrolizės pajėgumų. Projektai finansuojami Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ lėšomis. Jie turės būti įgyvendinti iki 2025 m. I ketv.

Vandenilio panaudojimas pramonės ir transporto sektoriuose turėtų reikšmingai sumažinti anglies dvideginio išmetimus ir palaipsniui sumažinti šių sektorių poveikį aplinkai. Remiantis ateities scenarijų modeliavimo rezultatais, prognozuojama, kad mažai anglies dvideginio išskiriančio vandenilio paklausa 2030 m. Lietuvoje galėtų siekti 26 kt (~1 TWh), o 2050 m. – 380 kt (~13 TWh).

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją