aA
Socialiniai tinklai jau seniai tapo vienu pagrindinių komunikacijos kanalų, kur verslui lengviausia ne tik pasiekti savo vartotojus, bet ir smulkmeniškai juos pažinti. „Choco Agency“ verslo vystymo vadovas Tomas Nemura, skaitysiantis pranešimą mokymuose „Geriausias marketingas tavo verslui“, pastebi, kad vartotojų pažinimas socialiniuose tinkluose gali užimti daug laiko, tačiau investuoti į tai labai naudinga.
Reklama socialiniuose tinkluose: kada, kodėl ir kaip?
© DELFI / Karolina Pansevič

Platus panaudojimas

Į socialinius tinklus pradėjus keltis verslų puslapiams, šis kanalas iš pažintinio ir pramoginio iš dalies virto reklaminiu ir informaciniu. Vartotojai ieško, domisi, skaito, dalinasi ir su kiekvienu žingsniu palieka didžiulius informacijos srautus, kuriuos verslui reikia mokėti panaudoti ir tuomet visos žinios apie savo tikslinę auditoriją taps ranka pasiekiamos.

„Socialiniai tinklai vis dažniau naudojami sociologinių tyrimų kontekste ir sudaro galimybę prekių ženklams pasitikrinti efektyviausiai veikiančias žinutes skirtingų tikslinių grupių atžvilgiu. Toks kontekstas leidžia atsakyti į klausimą, kokio amžiaus, kokios lyties, kokios geografijos vartotojams kurios prekių ženklo žinutės yra aktualiausios. Tai modelis, kuriam reikia daug kruopštaus darbo, bet jis sudaro prielaidas mikrosegmentuotai komunikacijai ir leidžia komunikacijos efektyvumą padidinti bent keletą kartų“, – atskleidžia pašnekovas.

Kinta auditorijos

Niekam ne paslaptis, kad skirtingi socialiniai tinklai auga ir populiarėja itin dinamiškai. Prieš keletą metų visų garbintas „Facebook“ tarp jaunesnių vartotojų jau užleidžia pozicijas gražių vaizdų pripildytam „Instagram“ ir pan. Šie procesai vyksta nuolat, todėl verslui, nusprendusiam komunikuoti socialiniuose tinkluose, anot pašnekovo, derėtų ne vien įsivertinti galimybes ir pasirinkto socialinio tinklo turinio specifiką, bet ir atkreipti dėmesį į ryškėjančias tendencijas.

„Populiariausių amžiaus grupių statistinius duomenis lengvai susirasite – „Facebook“ krenta visose amžiaus grupėse iki 55 metų. Jeigu nėra jokio įdirbio iki šiandien, nesvarstyčiau apie „Facebook“ jaunesniems nei 35 metų vartotojams. „Instagram“ auga visose amžiaus grupėse ir esminės grupės yra 25–34 metų, panašius skaičius turi 18–24 ir 35–44 metų amžiaus grupės. „YouTube“ dienos pasiekimas amžiaus grupėje iki, rodos, 35 metų didesnis nei TV. „TikTok“ aktualus 10–15 metų amžiaus grupei, „Snapchat“ – labiausiai 15–25 metų. „LinkedIn“ pagal amžių naudojamas tik nuo kokių 25 metų“, – amžiaus skerspjūvius vardija T. Nemura.

Kalbėdamas apie auditorijos pasiekimą socialiniuose tinkluose, pašnekovas rekomenduoja atkreipti dėmesį ne tik į tuos, kuriuos norite pasiekti, bet ir į tuos, kurie jūsų įmonės turinį kurs bei valdys. Šie žmonės turi gerai jaustis, dirbdami su atitinkamais socialiniais tinklais.

„Žinoma, be auditorijos amžiaus, dar reikėtų atsižvelgti į socialinio tinklo specifiką ir orientaciją į profesinę veiklą bei su tuo susijusias kompetencijas. Ne mažiau svarbu nei tipinis vartotojų amžius yra ir turinį kursiančiųjų komforto zona – reikėtų rinktis tą platformą, kurioje turinį kursianti komanda jaučiasi geriausiai. Reklamos galimybės, kurios sudaro prielaidas jau pirmąją dieną užsitikrinti norimą pasiekiamumą, taip pat svarbios. Čia pirmauja „Facebook“, „Instagram“ ir „LinkedIn“, – tikina specialistas.

Tomas Nemūra
Tomas Nemūra
© Organizatorių nuotr.


Trys esminės klaidos

Nors jau ne vienus metus verslams tenka dirbti su socialine žiniasklaida, o įprastas žinomumo didinimas jau sunkiai be jų įsivaizduojamas, vis dar pasitaiko klaidų, kurios yra tendencingos daugumai verslų.

„Pirma klaida – turinys dažnai kuriamas orientuojantis į vartotoją, kuris jau turi poreikį prekių ženklo produktui ar paslaugai. Toks turinys nesukuria jokios vertės vartotojui, jeigu šis neturi poreikio įsigyti produkto ar paslaugos. Komunikacijos tikslas – skatinti vartojimą. Norint produktu ar paslauga sudominti naujus žmones, reikia kurti turinį, kuris naudingas ne tik norintiems pirkti, bet ir su produktu ar paslauga nesusipažinusiems vartotojams.

Komunikacijos tikslas nėra aptarnauti tuos, kurie jau turi aiškiai išreikštą poreikį įsigyti. Paprastas būdas pasitikrinti yra vertės realybės testas – pasižiūrėkite į turinį ir padarykite prielaidą, kad niekada nepirksite šio produkto ar paslaugos. Klausimas – ar turinys sukuria kokią nors vertę?“ – svarsto pašnekovas.

Kita itin dažna klaida, anot T. Nemuros, yra tai, kad turinys neskaidomas pagal skirtingus auditorijos poreikius: „Dažnai tas pats turinys rodomas visai tikslinei auditorijai. Viena vertus, turinio kūrėjai yra linkę detaliai apibūdinti savo vartotojus, suskirstydami juos į tikslines grupes: kas jie, kokie jie, ką veikia, kokį turinį mėgsta, kokių poreikių turi, kaip mąsto ir pan. Antra vertus, kuria vieną turinio versiją ir rodo ją 20–30 metų amžiaus grupei.“

Be to, įmonės klysta ruošdamos analogišką turinį skirtingiems socialiniams tinklams. Tai, pasak pašnekovo, vis dar dažnai pasitaikanti klaida: „Skirtingos platformos turi savo turinio specifiką, savo turinio formas ir turinio vartojimo įpročius. Būtina į juos atsižvelgti rengiant komunikaciją keliose platformose vienu metu.“

Nagrinėjamos skirtingos rinkodaros sritys

Didžiausio jauno verslo portalo „BZN start“ organizuojamus mokymus „Efektyviausias marketingas tavo verslui“, vyksiančius jau liepos 25 d. verslo miestelyje „Technopolis“, sudarys keturios dalys. Pirmojoje dalyje T. Nemura dalinsis žiniomis apie socialinių tinklų rinkodarą, vėliau „Amazon“ verslo konsultantas ir paskyrų administratorius Klaidas Šiuipys apžvelgs videoreklamos galimybes. Trečiojoje dalyje skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė atskleis turinio kūrimo subtilybes, o mokymus užbaigs „EvolverySEO ir turinio rinkodaros skyrių vadovė Kamilė Sinkevičiūtė, pristatysianti SEO optimizavimo galimybes.

Už pagalbą organizuojant mokymus „BZN start“ dėkoja savo draugams: didžiausiam naujienų portalui DELFI, agentūrai „Choco Agency“, verslo miesteliui „Technopolis“ ir „Spaudos departamentui“.

www.bznstart.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Kurjeriams – pats darbymetis: siuntų kiekis kai kur jau gerokai viršija praėjusių metų Kalėdų lygį (21)

Siuntas pristatančiose bendrovėse – pats darbymetis. „ DPD Lietuva “ komunikacijos vadovas...

Daliai restoranų neatsiperka ne tik darbas, bet ir produktai: prijuostes rišasi ir direktoriai (140)

Spengianti tyla karantino uždarytose kavinėse į neviltį varo jų savininkus. Patys tokių įmonių...

„Europai“ vadovaus Eglė Juškienė (1)

Vilniaus prekybos centrui „ Europa “ vadovaus Eglė Juškienė, pakeisianti iki šiol penkerius...

„Linas Agro Group“ pernai uždirbo 10 mln. eurų pelno

Lietuvos žemės ūkio investicijų bendrovės „ Linas Agro Group “ audituotas konsoliduotas...

Šapoka sako esąs tikras, kad ateityje atsiras daugiau aplinkosaugos mokesčių (10)

Kadenciją baigiantis finansų ministras Vilius Šapoka sako palaikantis Ekonominio bendradarbiavimo...

Top naujienos

Septynių vaikų tėtis Vytautas atvirai apie šeimos kasdienybę ir mintis dėl aštuntojo vaiko: kantrybė ir galimybės nėra beribės (187)

Kol vienos šeimos svarsto, ar susilaukti antrojo ar trečiojo vaiko, Vytautas Salinis prie savo...

Mokslininkas palygino pirmąjį ir antrąjį karantinus: pasakė, kurioje vietoje padarėme klaidą (243)

„Euromonitor International“ duomenų mokslininkas, Prezidento Gitano Nausėdos suburtos Sveikatos...

Tapinas: Šimonytei vienu metu gali tekti gesinti gaisrus 5-6 ministerijose (177)

Darbą pradėjo naujasis Seimas, paaiškėjo kandidatų į ministrus pavardės. Tačiau...

Viena taisyklė, kaip tinkamai vartoti česnaką: organizmui – kone stebuklingas poveikis (74)

Turbūt daugeliui teko girdėti apie česnako naudą mūsų organizmams. Sako, kad vyraujant...

Akibrokštas KET pažeidėją nufilmavusiam vyrui: po trijų mėnesių policija pranešė „trūksta duomenų“ (103)

Prieš kelis mėnesius kovinio filmo verstą sceną Vilniaus gatvėse įamžinęs vyras tuojau apie...

Vienas kitą keičiantys ciklonai atneš nemalonius orų pokyčius (1)

Šiandien pirmoje dienos pusėje Lietuva trumpam pateks į aukštesnio slėgio lauko pakraštį, o...

Gabrieliaus Landsbergio laukia nelengvi metai, o Nausėdos – sunkūs sprendimai (504)

Tėvynės sąjungai -Lietuvos krikščionims demokratams ( TS-LKD ) laimėjus rinkimus ir su...

Gydytoja Babajan – apie vampyrišką procedūrą nuo senėjimo: jaunystės eliksyras slypi mūsų pačių kūne (66)

Viena iš klinikos „GK klinika“ steigėjų, plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos...

Prieš išvyką į Kauną – Gudaičio tempiamo „Zenit“ pergalė prieš baskus su karštu Giedraičiu (9)

Pirmadienio vakarą Baskijoje sužaistos atidėtos Eurolygos trečiojo turo rungtynės, kuriose...

|Maža didelių žinių kaina