Lede atsispindi prekybos centro vežimėlis
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)
Šiuos duomenis pateikia Lietuvos vartotojų instituto užsakymu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „Vilmorus“ atliktas sociologinis tyrimas.

Nuolaidų korteles naudoja daugiau uždirbantys

Daugiau nei pusė – apie 62 proc. – respondentų sako, kad pirkdami maisto prekes ir su jomis susijusias paslaugas, dažniausiai naudojasi lojalumo programomis (pvz., nuolaidų kortelėmis) bei nuolaidomis, mažiausiai naudojasi kuponais, konkursais ir žaidimais bei nemokamais pavyzdžiais.

Tyrimo duomenimis, lojalumo programomis dažniausiai naudojasi 30–39 metų asmenys, nuo jų nedaug atsilieka ir kitos ekonomiškai aktyvios amžiaus grupės – iki 29 metų ir 40-49 metų asmenys. Lojalumo programomis paprastai naudojasi pirkėjai, turintys aukštąjį išsilavinimą, gaunantys daugiau nei 1000 Lt pajamas per mėnesį vienam šeimos nariui.

Tuo tarpu nuolaidomis dažniausiai naudojasi vyresnio amžiaus žmonės (per 60 metų), turintys nebaigtą vidurinį išsilavinimą, pensininkai, asmenys gyvenantys ne Vilniuje, o kituose didžiuosiuose miestuose.

Kuponais dažniausiai naudojasi studentai, moksleiviai ir specialistai, konkursais ir žaidimais – asmenys, gaunantys iki 400 Lt pajamų per mėnesį vienam šeimos nariui, tarnautojai. Nemokamais pavyzdžiais dažniausiai naudojasi bedarbiai.

Beveik 70 proc. tyrimo dalyvių, pirkdami ne maisto prekes ir su jomis susijusias paslaugas, dažniausiai naudojasi nuolaidomis, 45 proc. – lojalumo programomis, 25 proc. – nemokamomis tos pačios rūšies prekėmis (pvz., „perki vieną – gauni du“).

Mažiausiai asmenų naudojasi pasirodymu (pvz., autoriaus dalyvavimas parduodant knygas), kuponais ir „atiduok seną – gauk naują“ akcijomis.

Piktina išpirktos pigiosios prekės

Tyrimo autoriai rašo, kad daugiausiai yra nepatenkintų, kad pardavėjai skelbia, jog prekės parduodamos su nuolaidomis, tačiau šių prekių arba nėra, arba jos menkavertės. Tai dažniausiai 30–39 metų asmenys, taip pat asmenys, gaunantys mažesnes nei 1000 Lt pajamas vienam šeimos nariui per mėnesį.

Neaiškiai nurodytomis sumažintomis kainomis dažniausiai nepatenkinti yra 30–39 metų asmenys, vyresni nei 70 metų žmonės, taip pat turintieji nebaigtą vidurinį išsilavinimą, namų šeimininkės/išėjusiosios motinystės atostogų.

Pasibaigusias nuolaidas, kai prekybos centruose vis dar būna prekių su užrašais apie nuolaidas, kitas pardavimo skatinimo priemones dažniausiai trūkumu laiko moterys, asmenys, turintys vidurinį, aukštesnįjį ir specialųjį vidurinį išsilavinimą, gaunantys iki 400 Lt pajamų per mėnesį vienam šeimos nariui, bedarbiai.

Daugiausiai moterų, asmenų, vyresnių nei 70 metų, ar gaunančių 401–700 Lt pajamų vienam šeimos nariui per mėnesį teigė, kad negauna prekių, kurioms skelbiamos nuolaidos

Tačiau tyrime dalyvavusiems pirkėjams ne tokie problemiški atrodo konkursai, žaidimai informacijos pakankamumas apie įvairias pardavimo skatinimo akcijas bei nuolaidas.

Beveik pusė respondentų teigė, kad retai pavyksta nusipirkti akcijose minimų prekių, kas ketvirtas teigė, kad minėtų prekių dažnai pavyksta nusipirkti. 14 proc. apklaustųjų teigė, kad nepavyksta nusipirkti tų prekių, kurios parduodamos su nuolaida ar pridedama dovana, 11 proc. nežino, ar gali nusipirkti tokių prekių.

Daugiau nei trečdaliui nuolaidos – apgaudinėjimas

41 proc. tyrime dalyvavusių respondentų teigė, kad pardavimo skatinimo priemonės (nuolaidos, nemokamos dovanos ir t.t.) yra pirkėjų apgaudinėjimas, taip mano dažniausiai vyresnio amžiaus žmonės, 46 proc. mano, kad tai yra įmonės reklama, kuria siekiama pritraukti daugiau klientų.

Trečdalis apklaustųjų manė, kad pardavimo skatinimo priemonės yra mažai parduodamų prekių išpardavimas (ypatingų dydžių gaminiai ir kt.)

LVI mano, kad būtina teisės aktais reglamentuoti pardavimo skatinimą, tada esą kiltų mažiau vartotojų nepasitikėjimo ir nepasitenkinimo.* *LVI prezidentė Zita Čeponytė DELFI sako, kad daug kas priklauso nuo prekybininkų, todėl juos skatintų savarankiškai imtis priemonių ir pagerinti situaciją.

„Reikėtų, kad prekių, kurioms skelbiamos nuolaidos pasiekiamumas būtų didesnis, nes vartotojai tuo skundžiasi. Reikėtų geriau apskaičiuoti prekių poreikį, galbūt akcijos skelbiamas periodas yra per ilgas ir prekių neužteks, todėl atsiras nusivylusių pirkėjų“, – svarstė Z. Čeponytė.

Tyrimo metu buvo apklausta 1003 respondentai vyresni nei 18 metų iš 19 miestų ir 62 kaimų. Šis tyrimas yra dalis Ūkio ministerijos užsakytos studijos apie pardavimo skatinimą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Tikrina prekiaujančius alkoholiu: jau pričiupo prasižengusių papildyta (43)

Alkoholio prekybos kontrolieriai kartu su policija šių metų pradžioje aktyviau tikrina alkoholio...

Prieš Davoso forumą Prancūzijoje renkasi 140 užsienio bendrovių vadovų (9)

Beveik 140 įmonių vadovų iš viso pasaulio pirmadienį renkasi Versalio rūmuose netoli Paryžiaus...

„Coca-Cola“ kelia ambicingus perdirbimo tikslus (1)

Jungtinių Valstijų gėrimų pramonės milžinė „ Coca-Cola “ pradeda kampaniją, kuria...

Susipliekė dėl lengvesnio užsieniečių įdarbinimo (232)

Ką daryti, kad kai kurių specialybių darbuotojų Lietuvoje netruktų – didinti atlyginimus ir...

Šalis su 4 500 eurų vidutine alga stebina kainomis (671)

Nors Šveicarijos vidutinis atlyginimas „į rankas“ yra didesnis nei Lietuvoje kone 7 kartus, kai...

Top naujienos

Pagalbos viešai paprašyti išdrįso pirmą kartą: trūksta tiek nedaug, kad gyvenimas pasikeistų (26)

Nataša niekada nesvajojo apie didelę šeimą, tačiau šiuo metu mama ją šaukia net septyni vaikai.

„Coca-Cola“ Europai pristatė naują gėrimą, tačiau Lietuvoje gėrimo sudėtis bus kitokia (32)

Šią savaitę Ciuriche, Šveicarijoje bendrovė „ The Coca-Cola Company “ pristatė naują...

Mia iškrito iš atrankų į „Euroviziją“ (262)

Šeštadienio vakarą LRT eteryje jau antroji eurovizinių atrankų laida. Laikas tiksi – iki...

Pigu-brangu eksperimentas: drabužiai beveik identiški, o kainos skiriasi daugiau nei 10 kartų (83)

DELFI Stilius nutarė atlikti „pigu-brangu“ eksperimentą paieškoti drabužių, kurie atrodo...

Į prekybos centrą „Mandarinas“ sulėkė gausybė pareigūnų (33)

Šeštadienio vakarą Vilniuje esančiame prekybos centre „ Mandarinas “ įsikūrusioje...

Orai: teks prisiminti, ką reiškia tikras šaltis

Ateinančios naktys bus itin žvarbios, kitos savaitės pradžioje gali atšalti ir iki 16 laipsnių...

Kad nevaikiški žaisliukai gerai tarnautų (2)

Jūsų mėgstamas sekso žaisliukas ką tik padėjo jums pabuvoti devintame danguje – o kas toliau?...

Geriausi visų laikų maisto ruošimo patarimai: mažos gudrybės padės išsaugoti ir ryškias produktų spalvas (1)

Ar norėtumėte savo virtuvėje jaustis tikru profesionalu, laisvai žongliruoti įvairiausiais...

Šalys, kuriose už 800 eurų per mėnesį gyvensite kaip karaliai (172)

Pasaulyje yra bent 27 šalys, kuriose galima iš tikrųjų karališkai gyventi už mažesnę nei 1 000...

Studentės svajones sutrypė realybė: dar tikiuosi, kad neteks krautis lagaminų (162)

Medikams nusprendus netylėti ir mitingu siekti atkreipti valdančiųjų dėmesį į problemas,...