Vilniuje gyvenantis Vilius vasaros pradžioje išvyko atostogų į Honkongą. Prieš kelionę dėl užsienio valiutos nesirūpinęs vaikinas nusprendė svečioje šalyje atsiskaitinėti kreditine banko kortele. Tačiau sugrįžęs į Lietuvą jis pastebėjo, kad sąskaitoje gerokai mažiau pinigų, nei turėjo būti likę.

„Pasitikrinau elektroninėje bankininkystėje ir pamačiau, kad už visus pirkinius, kuriuos pirkau Honkonge, buvo rezervuota dvigubai“, - prisiminė vaikinas.

Vilius pasakojo, kad savo banko kortele per atostogas kartais mokėjo ne tik už save, bet ir už kartu keliaujančius draugus.

„Pamačiau, kad trūksta kelių tūkstančių litų“, - prisipažino pašnekovas.

Supratęs, kad jo sąskaitoje už visus pirkinius rezervuotos dvigubos sumos, Vilius susisiekė su banku.

„Banko darbuotojas rankiniu būdu atšaukė papildomas rezervacijas. Aiškino, kad čia nutiko dėl to, kad mokant Honkonge reikėdavo pasirinkti, kuria valiuta noriu mokėti: eurais ar Honkongo doleriais, o skirtumas tada susidarydavo didelis“, - teigė vilnietis.

Vilius džiaugėsi, kad jam dviguba rezervacija pasibaigė sėkmingai – apie negalėjimą naudotis savo lėšomis jis pastebėjo jau grįžęs į Lietuvą.

„O kas būtų buvę, jei atostogos būtų ilgesnės, pinigai būtų pasibaigę ir nebeturėčiau kaip ten susimokėti“, - retoriškai klausė pašnekovas.

Dvi savaites laikyti įšaldytus pinigus leidžia taisyklės

SEB banko atstovas spaudai Arvydas Žilinskas tikina, kad dvigubos rezervacijos banko sąskaitoje nėra dažnas reiškinys.

„Jos įvyksta dėl mokėjimo operacijos metu įvykusių sutrikimų atsiskaitymo vietoje. Pavyzdžiui, dingus elektrai mokėjimo kortelių skaitytuvas „pakimba“ ir tuomet paslaugų teikėjas ar prekybininkas, nebesulaukęs operacijos patvirtinimo iš banko, tą pačią sumą bando nuskaityti dar kartą. Su tokiu atveju, kai vadinamoji dviguba rezervacija būtų atsiradusi dėl banko klaidos, nesame susidūrę“, - teigė banko atstovas.

Kai banko sąskaitoje rezervuojami pinigai, bankas juos nurašyti iš kliento sąskaitos gali tik tada, kai iš atsiskaitymo vietos gaunamas patvirtinimas.

„Jei patvirtinimas negaunamas per 15 darbo dienų, pinigai grąžinami klientui į sąskaitą“, - aiškino A. Žilinskas.

Banko atstovas teigė, jog, jei klientas pats pastebi, kad pinigai rezervuoti du kartus, jis turi kreiptis į banką, kuris antrą rezervaciją panaikina.

Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius teigė, kad patvirtinimas iš atsiskaitymo vietų, po kurio nuskaitomi pinigai, dažniausiai pateikiamas per kelias darbo dienas.

Pašnekovas taip pat patvirtino, kad dvigubos rezervacijos gali nutikti tik dėl techninių klaidų: dėl ryšio trūkumų ar per lėtai veikiančios aptarnavimo sistemos.

„Jei klientas dvigubos rezervacijos nepastebi ir nesikreipia į banką, bankas ją panaikina po tam tikro nustatyto laiko“, - teigė jis.

Tačiau nepastebėjus, kad jūsų sąskaitoje užrezervuota dviguba suma, pinigai bus „pakibę“ apie dvi savaites.

Pagal „Visa Europe“ ir „MasterCard International“ asociacijos taisykles rezervacija ilgiausiai gali užtrukti 15 d.

Jei per tą laiką vieta, kurioje buvo atsiskaityta kortele, bankui neatsiunčia patvirtinimo apie įvykdytą mokėjimą, rezervaciją bankas atšaukia.

Vis dėlto rezervacijos panaikinimas nėra atsiskaitymo panaikinimas: jeigu atsiskaitymo patvirtinimas banke gaunamas po rezervacijos panaikinimo, sumokėta suma bus nuskaityta nuo sąskaitos be atskiro kliento sutikimo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (164)