Tarptautinė oro uostų taryba teigė, kad 193 oro uostai, kuriems gresia nemokumas, yra daugiausiai regioniniai oro uostai, kuriais naudojasi vietos bendruomenės. Tačiau jie atsakingi už daugiau nei ketvirtį milijono darbo vietų ir sukuria 12 mlrd. eurų BVP.

„Oro uostų uždarymo grėsmė reiškia, kad Europa susiduria su tikimybe, jog gali žlugti reikšminga oro transporto sistemos dalis, nebent vyriausybės suteiktų reikiamą paramą“, – teigia pramonės asociacija.

Nemažai Europos valstybių šalia paramos visoms bendrovėms, paveiktoms su pandemija susijusių apribojimų, ėmėsi teikti tikslinę pagalbą ir oro linijoms.

Oro uostų tarybos duomenimis, oro uostų keleivių srautai spalio viduryje buvo sumažėję net 74 proc., o tai reiškia, kad oro uostai ir oro linijos susiduria su sunkumais padengiant eksploatavimo išlaidas.
Pramonės asociacija taip pat paragino Europos valstybes keliautojus verčiau daugiau testuoti, o ne taikyti karantiną.

IATA: oro linijų pajamos kitąmet bus perpus mažesnės nei 2019-aisiais

Oro linijų pramonės pajamos 2021 metais greičiausiai bus 46 proc. mažesnės, nei 2019 metais, kai buvo uždirbta 838 mlrd. dolerių (708 mlrd. eurų), antradienį pranešė Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA), pablogindama ankstesnes prognozes.

Ankstesnė prognozė, kad kitąmet pajamos, palyginti su 2019-aisiais, bus mažesnės 29 proc., „buvo grindžiama lūkesčiais, kad paklausa atsigaus ketvirtąjį 2020 metų ketvirtį.“

Vargu, ar paklausos atsigavimo prognozė pasiteisins, kadangi prasidėjo antroji COVID-19 banga ir vis daugiau šalių vyriausybių įveda naujų apribojimų, teigė 290 oro linijų atstovaujanti organizacija.
IATA prognozuoja, kad 2020 metais oro eismas, palyginti su praėjusiais metais, sumažėjo 66 proc.

„Ketvirtasis 2020 metų ketvirtis bus ypatingai sunkus ir nesama ženklų, kad pirmasis 2021 metų pusmetis bus ženkliai geresnis, jei sienos išliks uždaros ir tebegalios po atvykimo taikomas karantinas“, – pranešime sakė IATA generalinis direktorius Alexandre'is de Juniacas.

Net ir pritaikius drastiškų išlaidų mažinimo priemonių, oro linijoms vis vien prireiks daugiau vyriausybių pagalbos, kad nepristigtų grynųjų pinigų, sakė A. de Juniacas.

IATA taip pat paragino oro uostus ir oro eismo kontrolierius nedidinti savo paslaugų kainų, kad galėtų padengti nuostolius dėl sumažėjusio oro eismo.

Organizacija taip pat perspėjo, kad šiemet oro linijoms pasitarnavusio naftos kainų kritimo, sumažinusio kuro kainas, kitąmet greičiausiai nebebus.

„Net jei ir padidinsime išlaidų mažinimą, vis vien neturėsime finansiškai tvarios pramonės 2021 metais“, – sakė A. de Juniacas.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)