Praėjusį sekmadienį UAB „Relita“, bandydama apsisaugoti nuo galimų netikėtumų, užsisakė specialų kelto reisą. Bendrovės direktorė Diana Kateivaitė sakė, kad toks reisas kainavo 369 eurus ir kad nuolatos tiek mokėti bendrovė tikrai negalės.

„Liepos 18 d. turėjome vieną kruizinį laivą, ir su 12 autobusų buvome įstrigę eilėje į keltus. Mūsų autobusai buvo keliami po du. Paskutinis stovėjo visą valandą. Klausėme „Smiltynės perkėlos“ patarimo. Ji pasiūlė specialų reisą. Vieną kartą mes gal galime tuo pasinaudoti, bet neturime galimybės taip dirbti visą sezoną, – kalbėjo D. Kateivaitė. – Beje, specialiu reisu plaukiantis keltas paima tik 5 autobusus. Dviejų reisų mes negalime užsakyti, neturime tokių finansinių galimybių. Du mūsų autobusai persikėlė linijiniais keltais. Dar spėjo, nes išvažiavome 12.40 val., o po 15 val. prasidėjo „pekla“. Jeigu sekmadienį mes dar būtume atsistoję į eilę su savo autobusais, turbūt ji būtų buvusi iki Juodkrantės“, – pasakojo „Relitos“ direktorė.

D. Kateivaitės teigimu, jeigu niekas nepasikeis, bendrovė tiesiog nebegalės vežti turistų į neriją.

„Laivas yra kaip lėktuvas. „Vasco Da Gama“ išplaukė sekmadienį 15 val., keleiviai jame turėjo būti vėliausiai 14.30 val. Jeigu nebus daromi tinkami sprendimai, mums reikės atsisakyti Kuršių nerijos ekskursijų. O be jų Klaipėda nėra patraukli mūsų turistams. Manau, padaryti neapgalvoti sprendimai.

„Smiltynės perkėla“ pati turėtų pasirūpinti tokiais reisais. Anksčiau taip ir būdavo. Nežinau, kodėl dabar taip yra, nes daugelį metų mes dirbome, keldavomės be eilės ir jokių problemų nebuvo. O dabar mes atsidūrėme mūšio lauko viduryje. Atrodo, kad mes, vežantys turistus į Kuršių neriją, dabar esame kalčiausi. Kiek mes turėsime tokių turistų, žinome jau metus į priekį. Negi nieko negalima sugalvoti? Siūlėme „Smiltynės perkėlai“ daryti registraciją kaip Estijoje į Saremos salą. Vienas keltas kelia rezervavusias laiką transporto priemones, kiti – kitas“, – sakė D. Kateivaitė.

Ministerijai visi niuansai išsakyti

VšĮ Klaipėdos turizmo ir kultūros informacinio centro direktorė Romena Savickienė teigė, kad šiuo klausimu jau kalbėta ir su Ūkio ministerijos, ir „Smiltynės perkėlos“ atstovais.

„Šiuo metu yra labai padidėjęs į Kuršių neriją važiuojančių automobilių kiekis. Vidury savaitės dar nieko, bet savaitgaliais sunku. Bėda ta, kad mūsų autobusai šiemet turi stoti į bendrą transporto eilę. O kruizinių laivų ir juos aptarnaujančių kompanijų laikas labai ribotas.

Įsivaizduokite, jeigu ekskursija į Kuršių neriją trunka 5 valandas, o tris valandas autobusas stovi eilėje, ar tai bus patrauklu?

Kruizinė kompanija gali paprašyti kompensuoti už tą ekskursiją kaip nepateisinusią lūkesčių. Kitas dalykas, dauguma kruizinių keleivių yra vyresnio amžiaus žmonės. Jiems sunku tiek išsėdėti autobuse“, – teigė R. Savickienė.

Be to, į Klaipėdą atvyksta turistai ir iš kitų šalių, pavyzdžiui, iš Latvijos. Autobusų vairuotojai turi laikytis tam tikrų vairavimo taisyklių. Jie kas 4 valandas turi daryti pertrauką. Tarkime, autobusas atvažiuoja iš Rygos, jeigu nespėja persikelti, pertrauka gali būti ir 8 valandos. Ką tada turės daryti turistai?

Bendroje eilėje turėjo stovėti ir reguliariųjų reisų autobusai. Dėl to nukentėjo ir naujas maršrutas „Atvyk į pajūrį traukiniu“. Buvo atvejų, kai autobusas iš Nidos nespėjo grįžti į Klaipėdą ir įsodinti keleivių į traukinį. Pasak R. Savickienės, UAB Klaipėdos autobusų parkas turėjo prisiimti atsakomybę ir išlaidas – parvežti autobusu visus keleivius į Vilnių.

Beje, laikinai naujoji tvarka dėl reisinių autobusų jau atšaukta.

„Ta nauja tvarka pridėjo „Smiltynės perkėlai“ labai daug darbų. Reikia tik padėkoti bendrovei, kad ji labai geranoriškai bando spręsti visas problemas. Šitas kruizinis sezonas, iškilus tokiems klausimams, mums pasidarė labai sudėtingas. Tikimės, kad kitam sezonui, kuris bus dar ilgesnis nei šiemet, problemos bus išspręstos“, – teigė R. Savickienė.