Prekybos tinklo „Iki“ atstovė žiniasklaidai Vaida Budrienė teigė, kad dėl pandemijos žmonėms daug kur negalint išvykti, šie, tikėtina, sieks susikurti didesnę šventę namuose.

„Tikimės, kad kalėdinė prekyba išliks panaši, bent jau kaip buvo ir Velykų atveju. Žmonės vis dėlto mažiau judės dėl pandemijos ir norės šventę pasidaryti savo namuose. Tai reiškia daugiau gamins, galbūt ir prabangesnius, ir prašmatnesnius patiekalus, taip pat norės labiau papuošti namus, nes daug kur negalės išvykti“, – Eltai teigė ji.

V. Budrienė taip pat pridūrė, kad dėl kelionių apribojimų pandemijos metu didžioji dalis šventinio vartojimo liks Lietuvoje, tad pardavimai, tikimasi, turėtų išlikti tokie patys.

„Reikia suprasti, kad žmonės, ypač dalis miesto gyventojų, dažnai per šventes iš viso išvykdavo iš Lietuvos, o dabar visas vartojimas liks Lietuvoje. Tad tikėtina, kad, nepaisant pandemijos, žmonės šventes švęs, ir gal netgi intensyviau mažose grupelėse savo namuose. Nes daugiau alternatyvų nėra. Tad mes tikimės, kad pardavimai turėtų išlikti panašūs kaip ir pernai“, – sakė ji.

Tuo tarpu prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis pažymėjo, kad karantinas keičia klientų įpročius ir teigė, kad, kaip ir Velykų karantino metu, taip ir Kalėdų laikotarpių žmonės, tikėtina, pirks rečiau, bet daugiau.

„Turint galvoje, kad visgi išgyvenome pavasarinį karantiną su COVID-19 ir mūsų pardavimai pavasarį tikrai nesumažėjo, nemanome, kad ir per Kalėdas pirkimas sumažėtų. Vienintelis skirtumas, kad kaip ir pavasarį, jeigu tęsis karantinas, greičiausiai žmonės pirks rečiau, bet daugiau“, – Eltai sakė jis.

D. Ryliškis taip pat teigė, jog šiemet Kalėdų laikotarpiu tikimasi ir tam tikro pardavimų augimo.

„Manome, kad per Kalėdas kaip ir visada žmonės pirks gausiai, ir mes tikimės tam tikro pardavimų augimo lyginant su pernai. (...) Juolab, kad ir pavasarį mūsų pardavimai buvo padidėję, nepaisant pandemijos, nepaisant karantino. Neturime pagrindo manyti, kad per Kalėdas būtų kitaip“, – tikino jis.

Dėl renginių apribojimų šiemet tikėtina, kad didesnė dalis žmonių šventinę atmosferą sieks susikurti savo namuose, tikino "Maxima" komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

„Šiemet Kalėdų šventimo tradicijas COVID-19 pandemija daugiau ar mažiau koreguos. Nuo šalies epidemiologinės situacijos ir jos suvaldymui įvestų ribojimų priklausys, ar Kalėdos bus švenčiamos vienos šeimos ar platesniame artimųjų rate.

Nepaisant to, manome, kad šeimos vis tiek savo namus dekoruos, statys šventinę eglutę, ruoš šventinius patiekalus, pirks savo artimiesiems dovanas. Galime spėti, kad dėl renginių apribojimo šįmet dauguma bandys šventinę atmosferą susikurti savo namuose“, – Eltai teigė E. Dapkienė.

Tuo tarpu prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių atstovė Renata Keršienė teigė, kad tikimasi, jog šiemet pirkėjai ypatingai daug dėmesio skirs šventiniam stalui, ir dėl to turėtų išaugti šviežių maisto prekių paklausa.

„Šalyje įvestas karantinas ir apribojimai (...) lemia, kad Kalėdas gyventojai leis tik pačių artimiausių žmonių apsuptyje, namuose. Atitinkamai prognozuojame, kad šiemet, kaip niekad iki šiol, pirkėjai ypatingai daug dėmesio ir pastangų skirs šventiniams stalui ir dėl to išaugs šviežių maisto prekių pardavimas“, – sakė ji.

Negana to, po pirmojo karantino pavasarį pastebima, kad pirkėjai ėmė labiau planuoti savo pirkinius ir mažiau pasiduoda impulsyviam pirkimui, Eltai teigė R. Keršienė.

„Atsižvelgdami į po pirmosios pandemijos bangos išryškėjusias tendencijas, prognozuojame, kad pirkėjai planuos savo pirkinius ir dalį šventėms reikalingų prekių įsigis iš anksto. (...) Šių metų Velykų pardavimai taip pat parodė, kad pirkėjai po pirmojo karantino kiek mažiau pasiduoda impulsiniam pirkimui“, – tikino ji.

Prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ atstovai pardavimų tendencijų nekomentavo.