DELFI skelbė, kad „Lidl“ baigė logistikos centro Kauno rajone statybas, o rinkos ir nekilnojamojo turto specialistai ne sykį komentavo, kad būtent šio logistikos centro statybų baigtis sudarys galimybes prekybos tinklui atverti savo parduotuves Lietuvoje.

Prekybos centrų „Iki“ generalinis direktorius Gerardas Rogas komentuodamas pasiruošimą būsimojo konkurento atėjimui, dėstė, kad Lietuvoje kova dėl pirkėjų tik pradeda tobulėti.

„Natūralu, kad rinkoje atsiradus naujam žaidėjui, jis atsirieks tam tikrą rinkos dalį, jei pasiūlys pirkėjui kažką naujo ir atitinkančio jo lūkesčius. Lietuvoje mažmeninės prekybos rinka yra labai konkurencinga ir dinamiška. Tad įsitvirtinti joje nebus lengva“, - kalbėjo G. Rogas.

Pašnekovo nuomone, atėjus naujam žaidėjui, visi dabartiniai rinkos žaidėjai sieks tapti dar patrauklesniais vartotojams.

Gerardas Rogas
„Bet kuriuo atveju pirkėjai iš tokios situacijos tik išloš. Mes turėsime būti dar patrauklesni mūsų pirkėjams, dar geriau atitikti jų lūkesčius ir stiprinti savo pozicijas rinkoje. Pagrindinį dėmesį, kaip visuomet, skirsime kokybei, šviežumui ir pirkėjų aptarnavimui“, - vardijo G. Rogas.

Bendrovės „Maxima Lt“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris DELFI komentavo, kad kada „Lidl“ veiklą Lietuvoje bepradėtų, konkurencijai yra pasiruošta.

„Informacijos apie „Lidl“ pasirengimą ateiti į Lietuvos rinką turime tik tiek ir tik tokios, kuri yra visiems viešai prieinama. Pagal pirmines viešas spėliones „Lidl“ turėjo ateiti praėjusiais metais, yra spėjama, kad galbūt veikla Lietuvoje šis prekybos tinklas pradės šiemet, o gal ir kitąmet, - kalbėjo pašnekovas. - Klientui patrauklus gali būti kiekvienas, jei tik jam suteikia tai, ko jis nori. Tad ir į Lietuvos rinką žengiant „Lidl“ prekybos tinklui mes savo jėgas ir toliau sutelksime konkurencingumui išlaikyti.“

Pasak Ž. Valkerio, sunku prognozuoti, kas, iš ko ir kiek atsirieks į Lietuvą atėjus naujam dideliam mažų kainų tinklui.

Žydrūnas Valkeris
„Kiekvienas rinkos dalyvis pasirenka ir vadovaujasi skirtinga įėjimo į rinką ir plėtros strategija. Vieni labiau orientuojasi į mažo formato parduotuves ir kiekybinę tinklo plėtrą, kiti vysto tik didelius prekybos centrus, vieni konkuruoja kaina, kiti asortimentu. Pasirinkdami vieną ar kitą strategiją, rinkos dalyviai remiasi ne vienerių metų praktika, patirtimi, turi savo argumentus, aiškią viziją ir tikslus. Nors „Lidl“ turi sukaupęs ne mažą tarptautinę patirtį, vis tik nėra vienos, universalios, sėkmę garantuojančios strategijos. Kas „prigyja“ ir yra tinkama vienoje šalyje, nebūtinai sėkmės sulaukia kitoje“, - svarstė jis.

Nors toks stiprus prekės ženklas kaip „Lidl“ dar padidins konkurenciją Lietuvoje, Ž. Valkeris sako, kad ir dabar ji nebuvo menka: kiekvienas naujas rinkos dalyvis kėsinosi į jau įsitvirtinusių prekybininkų apyvartas.

Po „Lidl“ atėjimo į Lietuvą, pašnekovo nuomone, kiekvienas rinkos dalyvis dar labiau susitelks ties konkurencinio pranašumo, savo išskirtinumo paieška.

„Būtų klaidinga manyti, kad su „Lidl“ bus konkuruojama tik kaina, - dėstė jis, - Rinkos dalyviai stengėsi išlaikyti kiekvieną pirkėją, pasiūlant jam ne tik gerą kainą, bet ir produkcijos kokybę, poreikius atitinkantį asortimentą, apsipirkimo patogumą. Tikėtina, kad geros kainos užtikrinimas ir toliau išliks svarbiu rodikliu, tačiau ir toliau bus ieškoma vis naujų būdų, kaip patenkinti klientų poreikius, kaip jiems suteikti didesnę pridėtinę vertę ir užsitikrinti išskirtinumą rinkoje.“

Dainius Dundulis

„Faktas, kai ateis „Lidl“, jis turės savo rinką, bet nežinoma, ar rinka augs, kris, ar stagnuos. Dabar daugiausiai galvojančių, kad rinka stagnuos, o tokiu atveju „Lidl“ atiminės dalį iš tinklų ir iš nepriklausomų žaidėjų“, - savo nuomone pasidalijo D. Dundulis.

„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė DELFI taip pat komentavo, kad konkurencija yra naudinga pirkėjui ir tai - sveikintina.

„Konkurentų veiksmų mes nekomentuojame. O apskritai vertinant, manome, kad didesnė konkurencija rinkoje yra naudinga pirkėjui. Tad mes visada esame už didesnę konkurenciją ir kuo laimingesnius pirkėjus, ir sveikiname visus naujus rinkos dalyvius. Aktyvi konkurencija rinkoje mums ne naujiena – tad ir toliau siūlysime savo pirkėjams malonų aptarnavimą, platų asortimentą bei prekes ir produktus už gerą kainą”, - komentavo ji.

Visgi, Lietuvoje veikiantys didieji prekybos tinklai vieningai tvirtina: konkurencija jiems - ne naujiena.

Prekybos ekspertai: nebūtinai bus taikomasi prie „Lidl“

Prekybos specialistai dėsto, kad pasiruošimas naujo prekybos tinklo atėjimui Lietuvoje vyksta jau seniai ir kiekviena įmonė yra pasiruošusi atsakomuosius veiksmus naujokui žengus į rinką.

„Žinau, kad tos Lietuvos įmonės, kurios kažkiek „Lidl“ strategiją pažįsta, ateityje planuoja tam tikrus veiksmus, tie, kas nėra taip gerai susipažinę, pavyzdžiui, kitose rinkose nedirba kartu, atlieka namų darbus domėdamiesi šiuo tinklu“, - kalbėjo Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas Laurynas Vilimas.

Pasak jo, sudėtingiausia Lietuvos prekybininkams bus kai naujojo prekybos tinklo parduotuvės pradės veiklą Lietuvoje.

„Kai tinklas atidarys savo parduotuves, prasidės tikra, reali konkurencinė kova, tada, matyt, ir gali keistis esančių žaidėjų planai ar strategijos. „Lidl“ atveju, manau, visi supranta, kad visame pasaulyje prekybos tinklas save pristato kaip žemų kainų tinklą, be abejo, atėjus į rinką tokiam žaidėjui ir pradėjus generuoti pakankamai didelius pirkėjų srautus, manau, kitų prekybos tinklų kainodara gali keistis“, - svarstė L. Vilimas.

„Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai Artūras Urbonavičius sako, kad didžioji dalis „namų darbų“ Lietuvoje veikiančių prekybininkų jau yra padaryta, tai – nuolat peržiūrima kainodara, prekybos tinklų plėtra, tobulinami ir plečiami prekės ženklai.

Jis primena, kad „Lidl“ yra žemų kainų tinklas, kurio didžiąją asortimento dalį sudaro taip vadinami „privatūs prekių ženklai“, t. y. specialiai prekybos tinklui pagamintos prekės, ženklinamos „Lidl“ ar kitu prekybos tinklo sukurtu prekės ženklu. Analogiško tipo etiketės yra pažįstamos ir Lietuvos pirkėjams, tai, pavyzdžiui, „Optima linija“, „Favorit“, „Saulės Pienas“, „Rivona“, „Rimi“, „Iki“ ar „Cento“ prekės ženklai.

„Žinoma, naujajame prekybos tinkle turėtų būti ir kitų prekės ženklų, bet jų asortimentas nebus tiek gausus kaip kituose tinkluose. Pirmąsias kelias savaites susidomėjimas „Lidl“ bus tikrai didžiulis, visiems bus įdomu pamatyti, kas ten parduodama ir kokiomis kainomis, bet, mano nuomone, pirkėjui nėra svarbi tik žema kaina, jam visada svarbus žemos kainos ir kokybės santykis. Jeigu „Lidl“ produkto kokybė įtiks Lietuvos pirkėjui, tada būtų galima tikėtis sėkmės“, - dėstė jis.

Ekspertas primena, kad pirkėjams ypač svarbi ir prekybos tinklo vieta, patogumas jame apsipirkti.

Vokietijoje „Lidl“ ir „Aldi“ prekybos tinklai yra labai populiarūs dėl to, kad šių parduotuvių išsidėstymo tankis yra labai didelis. Šių tinklų parduotuvių yra labai daug ir jos yra arti pirkėjo namų ar darbovietės. Bet ir Lietuvoje šiuo metu visiškai nedideliu atstumu yra didžiųjų prekybos rinklų mažosios parduotuvėlės. Kai žmogus ko nors užsimano, paprastai jis eina į arčiausiai esančią ir tuo prekiaujančią parduotuvę: jei tai bus Lietuvoje jau kurį laiką veikiantis prekybininkas, eisite pas jį, jei „Lidl“ - tuomet pas jį“, - kalbėjo A.Urbonavičius.

Pašnekovo nuomone, nereikia tikėtis, kad tik Lietuvoje veikiantys prekybininkai puls prisitaikyti prie „Lidl“ - vyks ir atvirkštinis procesas.

„Neseniai „Lidl“ suprato, kokią svarbą vartotojams turi šviežias maistas, dėl to jie kai kuriose savo parduotuvėse pradėjo kepti bandeles ir šviežius duonos gaminius. Pavyzdžiui, Prancūzijoje prekybininkas yra neįsivaizduojamas be šviežių duonos gaminių, taigi, „Lidl“ taip pat keičia savo strategiją ir derindamasis prie pirkėjo poreikių, pradeda kopijuoti tradicinius prekybininkus, turinčius didelį šviežio maisto asortimentą“, - sakė pašnekovas.

Anot A. Urbonavičiaus, vertinant dabar planuojamą atidaryti „Lidl“ parduotuvių kiekį, prognozuojama, kad jų atidarymas paveiks tik tuos miestų rajonus, kur bus prekybos tinklo parduotuvės.

„Toks tinklas labai reikalingas Lietuvoje, jis tikrai turi teisę egzistuoti, bet nemanau, kad „Lidl“ atsiradimas drastiškai paveiktų viso Vilniaus, jau nekalbant apie Lietuvos, mažmeninės prekybos rinką. Labiausiai gali nukentėti tie prekybos tinklai, kurių didžiąją dalį pirkėjų sudaro ypač kainai jautrūs pirkėjai, tokie pirkėjai nepasižymi lojalumu nei prekės ženklams, nei prekybos tinklams. Na, o pirkėjai, kuriems reikia patogumo, didelio produktų pasirinkimo ir kurie reiklūs produktų kokybei, mano manymu, nekeis savo pirkimo įpročių“, - apibendrino A. Urbonavičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (432)