Vilniuje įsikūrę prekybininkai skaičiuoja sparčiausiai augančias apyvartas. Preliminariais duomenimis, „Ozo“ nuomininkų apyvarta sausio mėnesį augo 35 proc., pirkėjų srautas - 30 proc.

„Įtakos geriems pardavimų rezultatams turėjo ir staiga atšalę orai, pagyvėjo šiltų rūbų, avalynės, kailių pardavimai. Kai kuriose tarptautiniams prekybos tinklams priklausančiose parduotuvėse šiltų žieminių rūbų netgi pritrūko – juos išpirko, todėl jos pradėjo prekiauti pavasario kolekcijomis“, - pasakoja „Ozo“ direktorė Inga Navickaitė.

Prekybos centro vadovės teigimu, augančiam pirkėjų srautui didžiausios įtakos turėjo pirkėjai iš užsienio, daugiausia Baltarusijos.
Preliminarius pirmųjų trijų sausio mėnesio savaičių duomenis skaičiuojanti „Panorama“ pastebi, jog lankytojų srautas per metus vidutiniškai paaugo daugiau kaip 10 proc., o prekybos centro apyvarta – dar 27 proc.

„Paklausūs išpardavimų metu lieka drabužiai. Apibendrinus pirmųjų trijų sausio savaičių duomenis matome, kad šios prekių grupės pardavimai išaugo 35 proc. Žymus augimas fiksuotas namų dekoro grupėje. Tam įtakos turėjo šio sektoriaus išplėtimas 2011-aisiais”, - dėsto „Panoramos“ generalinė direktorė Birutė Kalanovaitė.

Prekybos centrai tvirtina, jog sėkmingiausia prekyba vyko sausio pradžioje, kai Lietuvoje dar svečiavosi iš kaimyninių šalių atvykę turistai. „Panoramos“ skelbia, jog didžiausia prekyba vyko per pirmąją sausio savaitę, o sostinės „Akropolis“ skaičiuoja, jog ji truko apie dešimt dienų.

„Sausis yra ne tik išpardavimų, bet ir slavų Kalėdų bei Naujųjų metų mėnuo, kai daug žmonių ilsisi, keliauja, palyginti su kitais mėnesiais, pirkėjų iš Baltarusijos sausį sulaukiame daugiau“, - sako Vilniaus „Akropolio“ valdytojas Česlovas Urbonavičius.

Šiaulių “Akropolis” sėkmingesnę prekybą sausį sieja su svečiais iš Latvijos – esą gyvenantiems arčiau sienos su Lietuva yra patogiau, o dažnai ir pigiau apsipirkti Šiauliuose, nei vykti į Rygą.
Šiemet sausį, palyginti su tuo pačiu 2011 m. laikotarpiu, pirkėjų Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių “Akropoliuose” padaugėjo apie 8 proc., parduotuvių apyvartos ūgtelėjo 12-14 proc.

Orai šaltėjo, bet nuotaikos taisėsi

Tai, kad sausio išpardavimas prekybininkams buvo sėkmingesnis nei pernai, anot jų, lėmė ir tai, kad žiemos šalčių atėjimas į Lietuvą sutapo su nuolaidomis šiltiems drabužiams ir batams.

„Pernai žiema atėjo anksti, tad sezoninės prekės aktyviai buvo perkamos jau lapkritį ir gruodį, o sausį, atėjus išpardavimams, joms buvo sumažėjusi ir pasiūla, ir paklausa. Šiemet tikroji žiema – su sniegu, o po to ir šalčiais – prasidėjo tik nuo sausio vidurio, tad nemažai žmonių ir žieminius drabužius, ir avalynę, ir laisvalaikio prekes, pirko per išpardavimą, taip pasinaudodami nuolaidomis“, - aiškina Č. Urbonavičius.

Be to, esą ir vartotojai nusiteikę optimistiškiau bei leidžia sau įsigyti daugiau nei iki šiol.
„Diržų susiveržimo laikotarpis trunka daugiau kaip 2 metus, daugeliui žmonių reikia atnaujinti garderobą, įsigyti vieną ar kitą daiktą buičiai. Išpardavimas tokiu atveju yra galimybė, ne tik nusipirkti prekę, bet ir sutaupyti“, - sako Klaipėdos “Akropolio” valdytojas Ovidijus Zibalis.

Kaune įsikūręs prekybos centras „Mega“ šiemet sausį sulaukė 5 proc. daugiau lankytojų nei pernai.

„Turimi duomenys rodo, jog palyginti su 2011 m. sausio mėnesiu drabužių sektoriuje pardavimai vidutiniškai augo apie 12 proc., avalynės sektoriuje pardavimai išliko panašaus lygio kaip 2011 m. - mažesnes žiemos sezono avalynės pardavimų apimtis lėmė sąlyginai šilta pirmoji žiemos pusė“, - skaičiuoja „Megą“ valdančios NT valdymo bendrovės “Baltic RED” rinkodaros vadovė Rasa Vyšniauskienė.

Šiemet tikisi augimo


Nors posakis "gera pradžia – pusė darbo" ne visuomet galioja kai kalbama apie prekybą, 2012 m. didžiųjų centrų atstovai pasitinka optimistiškai ir prognozuoja apyvartų ir klientų srautų augimą.

„Žmones pirkti šiuo metu skatina išpardavimai, leidžiami per šventes gauti dovanų kuponai, tačiau didžiausios įtakos žmonių galimybėms ir nuotaikoms daro kitos, su prekybininkų veiksmais nesusijusios, aplinkybės, tokios kaip šildymo kaina, darbo užmokesčio pokyčiai ir panašiai. Tikimės, kad metai bus geresni nei praėjusieji, atitinkamai keliame tikslą 25 proc. padidinti centro pardavimus ir 30 proc. pirkėjų srautą“, - sako sostinės „Ozo“ vadovė.


„Panoramos“ generalinė direktorė mano, jog sėkminga šių metų pradžia leidžia prognozuoti, kad pasibaigus išpardavimams vartojimas stabilizuosis. 


„Šiais metais tikimės 5-10 proc. augimo tam tikrose prekių grupėse“, - teigia B. Kalanovaitė.
„Megos“ atstovai 2012-iems taip pat numato nuosaikų iki 10 proc. augimą.
Tačiau prekybininkai tvirtina, jog „toną“ šių metų prekybai „užduos“ tos tendencijos, kurios išryškės pasibaigus pošventinei prekybai – kai išryškės, kaip pirkėjai reaguoja į besikeičiančią ekonominę situaciją. Atnaujinti prognozes planuojama per keletą pirmųjų 2012 m. mėnesių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją