aA
Didžiųjų prekybos centrų atstovai sako, kad gyventojai pasiruošimą šventėms vis dar linkę atidėti paskutinėms savaitėms ir vis dažniau renkasi sveikesnio maisto produktus.
Prekybos centro šventinės akcijos
Prekybos centro šventinės akcijos
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Pasak „Rimi“ viešųjų ryšių vadovės Renatos Keršienės, prieš šventes išauga vaisių ir daržovių, iš jų daugiausiai – citrusinių vaisių, pardavimai.

„Pirkėjai iš šviežio maisto produktų daugiausiai perka šviežią ir termiškai apdorotą žuvį, mėsą ir mėsos gaminius, kulinarijos, konditerijos gaminius, taip pat žymiai daugiau parduodama sviesto, majonezo, konservuotų daržovių. Be abejo, gausiai prieš šventes perkama saldumynų, kavos bei arbatos, džiovintų vaisių ir riešutų, taip pat alkoholio. Tuo tarpu ne maisto prekių kategorijoje gausiausiai perkami žaislai ir grožio prekės“, – Eltai teigė ji.

R. Keršienės teigimu, jau nuo gruodžio pradžios pirkėjai pradeda dairytis prekių, tinkamų dovanoms – kas savaitę vis labiau auga tokių prekių, kaip kosmetika, kvepalai, knygos pardavimai.

„Taip pat iš anksto perkami saldumynai, (...) tradiciniams švenčių patiekalams pagaminti būtini ilgesnio galiojimo produktai, tokie kaip majonezas, šaldyta žuvis, konservuotos daržovės – kukurūzai, žirneliai, taip pat gėrimai – sultys, vaisvandeniai. Vis tik pagrindinis pirkimas atidedamas paskutinėms savaitėms“, – komentavo ji.

„Rimi“ viešųjų ryšių atstovė teigia, kad pastebima tendencija, jog prieš artėjančias šių metų šventes gyventojai vis dažniau ieško aukštesnės kokybės išskirtinių prekių, pavyzdžiui, brandintos mėsos, vytintų kumpių, alyvuogių. Taip pat, anot jos, dairomasi iš anksto supakuotų dovanų rinkinių.

Anot R. Keršienės, paskutinių metų pardavimų duomenys rodo, kad pirkėjai tampa racionalesni rinkdamiesi maisto prekes ir dovanas.
„Pirkėjai jau nebeperka gausiai, galvodami, kad gali pritrūkti produktų šventiniam stalui. Jie įsivertina ir perka tik tiek, kiek reikia“, – tikino ji.

„Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė taip pat pastebi, kad daug ką klientai įsigyja paskutinėmis dienomis iki didžiųjų švenčių. Jos teigimu, pastebima tendencija, kad lietuviai nori valgyti sveikiau.
„Pernai „Maximos“ atlikta apklausa parodė, kad sveikesnius patiekalus ant stalų per šventes siekia dėti du iš trijų apklaustųjų ir beveik visi (86 proc.) stengiasi ar labai stengiasi, kad maisto netektų išmesti, dėl to perka pagal iš anksto sudarytą sąrašą. Šiemet šventiniu laikotarpiu vis daugiau mūsų klientų renkasi kuo sveikesnį maistą – veganų maisto kategorijos pardavimai augo apie du kartus“, – Eltai sakė ji.

Pasak V. Drulienės, prieš artėjančias šventes išaugo „Linkėjimų iš kaimo“ prekių pardavimai.

„Šios kategorijos šviežių prekių pardavimai augo 24 proc., šaldytos produkcijos – daugiau nei du kartus. Tai patvirtina ir mūsų lapkričio pabaigoje atliktos apklausos rezultatus, kad, likus 2-3 savaitėms iki Kalėdų, klientai intensyviai perka ilgesnio galiojimo produktus, skirtus šventinio stalo ruošai“, – sakė „Maximos“ komercijos vadovė.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė teigia, kad šiemet kalėdinių prekių pardavimai augo nežymiai.

„Didžiausią augimą matome šviežių uogų pardavimuose, taip pat šiuo laikotarpiu itin išauga žuvies pirkimas – tiek fasuotos šalto rūkymo, pavyzdžiui lašišos ar upėtakio, tiek šviežios žuvies. Pastebime, kad pirkėjai darosi vis drąsesni eksperimentuoti virtuvėje, ieško naujų skonių ir receptų idėjų, tai rodo dvigubai išaugę jūrų gėrybių, tokių kaip aštuonkojis, šukutės pardavimai“, – tikino ji.

Pasak I. Baltrušaitienės, gyventojų pirkinių krepšelio dydis gruodį išaugo beveik penktadaliu, palyginti su spaliu ir lapkričiu.

„Jau kelerius metus stebime tendenciją, kad pirkėjai šventėms pradeda ruoštis vis anksčiau, tačiau pats intensyviausias laikas mažmeninės prekybos sektoriuje – gruodis. (...) Jei palygintume gruodžio mėnesio pirkinių krepšelį su spalio ar lapkričio mėnesiais, jo dydis išauga kone penktadaliu. Kaip ir prieš kiekvienas šventes, pirkėjai planuoja savo biudžetą ir stengiasi sutaupyti ieškodami pigesnių ilgo galiojimo maisto prekių, pasinaudodami tuo metu joms taikomomis nuolaidomis“, – teigė „Iki“ komunikacijos vadovė.

„Norfos“ pardavimai paskutinę savaitę iki Kalėdų išauga bemaž dvigubai, palyginti su įprastomis dienomis. Ypač gerai parduodama šviežia mėsa, žuvis ir kulinarijos gaminiai. Nauja tai, kad labai padidėjo žaislų vaikams, taip pat alyvuogių aliejaus pardavimai. Gerai parduodami kalėdiniai žaislai, dirbtinės eglutės, girliandos, burbulai eglutėms, taip pat dekoracijos, skirtos lauko, namų ir šventinio stalo papuošimui. Be to, saldumynai, tortai, pyragai ir kiti konditerijos gaminiai“, – sako prekybos tinklo atstovas spaudai Darius Ryliškis.

Pasak jo, šventiniai „Norfos“ pardavimai šiemet bus didesni nei pernai.

„Labiausiai augs maisto produktų, skirtų šventiniam stalui, taip pat šventinių dekoracijų pardavimai“, – pridūrė „Norfos“ atstovas spaudai.

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė Eltai sakė, kad, remiantis vidaus taisyklėmis, tendencijos, pirkėjų srautų dinamikos ir kiti, su prekyba susiję duomenys, yra nekomentuojami.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ketinama užkirsti kelią alkoholio „pasaugojimui“

Verslininkams apeinant alkoholio prekybos ribojimus, Vyriausybė ketina sugriežtinti vadinamųjų...

Ketinama griežtinti elektroninių cigarečių prieinamumą

Lietuvoje populiarėjant elektroninėms cigaretėms, Vyriausybė ketina palaikyti Seime svarstomas...

Lietuvos banko atstovas: svarbu ne tik ES fondų lėšų panaudojimas, bet ir teisingas jų panaudojimas

Lietuvos banko Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnybos direktorius Gediminas Šimkus teigia, kad...

Lietuvos banko atstovas: naujo reikšmingo banko atėjimas į Lietuvą būtų naudingas vartotojams (2)

Lietuvos banko Finansinio stabilumo departamento direktorius Jokūbas Markevičius sako, kad solidaus...

Beveik 2 mlrd. eurų klausimas: kaip įtikinti Briuselį, kad mes vis dar vargšai (194)

1,874–1,898 mrld. arba apie 270 mln. eurų per metus mažiau Lietuvai – taip atrodo planuojamas...

Top naujienos

Po vaiko priežiūros atostogų – kova dėl buvusios darbo vietos: darbdavys apsukriai dalijo pažadus (61)

Po vaiko priežiūros atostogų į darbą „Lietuvos pašte“ grįžusi moteris sužinojo, kad...

Beveik 2 mlrd. eurų klausimas: kaip įtikinti Briuselį, kad mes vis dar vargšai (194)

1,874–1,898 mrld. arba apie 270 mln. eurų per metus mažiau Lietuvai – taip atrodo planuojamas...

Paaiškėjo daugiau tragedijos detalių: pirmosios nelaimės versijos ir kur su 13-mete dukra skrido Kobe Bryantas? paskelbtos katastrofos foto (78)

Krepšinio pasaulyje - gedulas. Sekmadienį visus sukrėtė žinia, jog sraigtasparnio avarijoje žuvo...

Laukia lietus, debesys ir permainingi orai (10)

Šiandien Lietuvos orus lems artėjančio Atlanto ciklono pietrytinis pakraštys. Bus debesuota,...

Tragiška žinia apie Bryanto žūtį sukrėtė pasaulį: dėl jo pradėjome žaisti krepšinį žuvo ir 13-metė dukra (644)

Krepšinio bendruomenę sukrėtė tragiška žinia. Sraigtasparnio avarijoje JAV žuvo legendinis...

Sabonio trigubas dublis neišgelbėjo „Pacers“ ekipos mūšyje su „Blazers“ (7)

Domantas Sabonis gimtajame Portlande surengė įspūdingą pasirodymą, tačiau jo atstovaujama...

Riebalai nestorina, o jų mityboje tikrai reikia: dietistė Kurpienė patarė, ką valgyti kuo dažniau (11)

Be abejonės, riebalų mūsų organizmui reikia. Ypač žiemą norisi valgyti kuo riebiau ir sočiau....

Kobe Bryanto bei jo dukters žūtis sukrėtė ir Lietuvą: prašau, pasakykite, kad juokaujate

Sekmadienį pasaulį apskriejo siaubinga žinia – sraigtasparnio avarijoje žuvo 41-erių legendinis...

Los Andžele išdalinti „Grammy“: po nuvilnijusio skandalo ceremonija pažėrė siurprizų, tarp nominantų – 3 lietuviai (7)

Los Andžele naktį iš sekmadienio į pirmadienį (Lietuvos laiku) vyko svarbiausias muzikinio...

The Economist

Harry, Meghan ir Marksas

Sasekso prekės ženklas – didžiausias iki šiol monarchijai kilęs pavojus.