Spręs, ar pritaikyti praktiką

Rimi Baltic“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovė Renata Sagatauskė pasakojo, kad įgyvendindami bendrovės Plastiko mažinimo strategiją jie labai lengvus plastikinius maišelius savo pačių iniciatyva jau kelerius metus yra apmokestinę Estijoje esančiose „Rimi“ parduotuvėse, todėl turi sukaupę nemažai patirties, kaip tai organizuoti.

„Šioje šalyje buvo pasirinktas sprendimas mažuosius maišelius pardavinėti analogiškai kaip ir didžiuosius pirkinių krepšius.

Jie, kaip ir kitos prekės, turi skaitmeninius kodus, skenuojamus kasoje. Tokiu būdu pirkėjai savo nuožiūra sprendžia, ar jiems iš tiesų būtina įsigyti vienkartinį maišelį, ar galima pasinaudoti savo daugkartiniu maišeliu“, – sakė atstovė.

Pasak jos, tokiems produktams kaip mėsa ar žuvis, kurie yra pakuojami svėrimo metu, maišeliai yra išduodami nemokamai. Tokios pačios išimtys yra numatytos ir priimtame įstatyme Lietuvoje.

„Įgyvendinus šį tvarumo sprendimą Estijoje, buvo įvairių nuomonių, tačiau pirkėjai pakankamai greitai įprato ir pirmenybę teikia daugkartiniams maišeliams – taip per metus sutaupoma apie 6 tonas plastiko“, – teigė R. Sagatauskė.

Artimiausiu metu prekybos tinklas pradės pasiruošimą naujojo įstatymo įgyvendinimui ir Lietuvoje.

„Spręsime, ar taikyti Estijos praktiką, ar eiti kitu keliu.

Per mėnesį Lietuvoje sunaudojame 5,7 tonas mažųjų maišelių, o tai daugiau nei tris kartus daugiau nei Estijoje, nors parduotuvių skaičius panašus“, – sakė ji.

Tiesa, Estijoje prekybos tinklas už maišelį prašo 5 centų.

Dėl kainos dar svarsto

Prekybos tinklo atstovas spaudai Darius Ryliškis aiškino, kad šiuo metu prekybos tinklas svarsto, kaip atrodys permainos, susijusios tiek su maišelių apmokestinimu, tiek su pačia tvarka pirkėjui juos įsigyjant.

„Dar nesame priėmę sprendimo, kiek maišelis gali kainuoti.

Žinoma, jis bus pigus, kainuos kelis centus, bet ar tai bus 1 centas, ar 2 , ar 3 centai, kol kas nežinome“, – kalbėjo prekybos centro atstovas, tačiau tikino, kad, be abejonių, permainų imtasi tikrai bus.

„Seimas neseniai priėmė minėtą įstatymą, tad ir nuspręsti, kaip atrodys pats pardavimas, laiko dar turime. Kol kas tai dar nėra aišku“, – pridūrė jis.

Kad laiko pasiruošti naujai tvarkai dar yra, sakė ir prekybos tinklo „Maxima“ pirkimų departamento direktorius Marius Tilmantas.

„Šį reikalavimą, kaip yra numatyta įstatyme, įgyvendinsime. Laiko pasiruošti dar yra, todėl ieškosime efektyviausio sprendimo.

Tvari pakuotė ir plastiko mažinimas yra labai svarbi mūsų socialiai atsakingos veiklos kryptis. Jau kuris laikas kryptingai dirbame ir taikome įvairias iniciatyvas, kurios prisideda prie perteklinio plastiko naudojimo mažinimo“, – kalbėjo jis.

Sprendimų, kiek tokie maišelia nuo lieposi kainuos, sakė neturintis ir prekybos tinklas „Iki“.

„Per metus prekybos tinkle „Iki“ tokių maišelių išdaliname net 122 mln. vienetų. Lietuviai tikrai išsiskiria tokių maišelių naudojime visame ES kontekste. Tad manome, kad šis sprendimas prisidės prie tvaresnio plastiko naudojimo“, – kalbėjo prekybos tinklo komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė aiškino, kad situaciją dėl lengvų plastikinių maišelių apmokestinimo jie žino ir jau pradeda ruoštis šiam pokyčiui, tačiau kol kas jokių konkrečių sprendimų dar nėra priėmę.

„Į plastiko mažinimą žiūrime atsakingai, tai yra viena prioritetinių mūsų socialinės atsakomybės temų.

Dar 2020 metų pradžioje tapome pirmuoju iš didžiųjų prekybos tinklų Lietuvoje, atsisakiusiu vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių“, – sakė ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)