Į parduotuves užsukantys gyventojai neretai pasigenda prekių, kurioms taikomos nuolaidos, arba vakarais būna priversti užsukti į kitus prekybos tinklus, nes „Lidlo“ parduotuvių lentynose kai kurių prekių nebepavyksta rasti.

Tačiau kaip atrodo „Lidlo“ parduotuvės iš vidaus? Portalas DELFI kalbina vienoje iš 15 „Lidlo“ parduotuvių dirbantį darbuotoją.

Jaunuolis Karolis (vardas pakeistas – red.) įsidarbinti prekybos tinkle „Lidl“ nusprendė ieškodamas darbo vasarai.

Kadangi vaikinas – studentas, vasarą jis nusprendė padirbėti.

„Reikėjo vasarai darbo. Ieškojau įvairių darboviečių. Grupiokai įsidarbino „Lidle“ ir pasiūlė prisijungti“, – pasakojo vaikinas.

Pasak jo, jis prie „Lidlo“ komandos prisijungė vėliau nei buvo vedami darbuotojams mokymai. Jis pradėjo dirbti gegužės pabaigoje, o mokymai vyko balandžio viduryje.

Karolis teigė, kad artėjant parduotuvių atidarymui prekybos tinklui reikėjo daugiau darbuotojų, todėl paskutiniu metu buvo priimta daug naujų darbuotojų.

„Vasarai įsidarbinau 0,75 etato. Kai prasidės studijos, galvoju pereiti dirbti 0,5 etato. O jei pavyks darbą suderinti su studijomis, pasiliksiu ir tokį patį krūvį“, – svarstė studentas.

Pasiteiravus, kodėl vaikinas neįsidarbino pilnam etatui, Karolis teigė, kad parduotuvės tinklas nesiūlė pilno etato, sakydamas, kad visiems yra skiriamas trijų mėnesių bandomasis laikotarpis, o pilną etatą galės pasiūlyti tik praėjus bandomajam laikotarpiui.

„Dabar, kai tiek daug žmonių parduotuvėse, nors man šiandien ir laisva diena, galėčiau nors ir dabar eiti dirbti“, – paklaustas, ar galėtų daugiau dirbti nei 0,75 etato, atsakė jaunuolis. Vaikinas atviravo, kad turi dvi laisvas dienas, o darbo laiko grafikas sudaromas parduotuvės vadovų.

„Dabar turime ir naktinę pamainą“, – pridėjo jis.

Karolis pasakojo, kad „Lidlo“ darbuotojai, nors ir turi savo pirmines funkcijas, pavyzdžiui, darbas salėje, sandėlyje, kasose, dėl didelio pirkėjų srauto, tenka dirbti visur.

„Vis dar sukamės kaip išprotėję. Kai parduotuvės buvo atidarytos, dirbau po pietų ir tada jau akcijinių prekių nebeturėdavome, tai reikėdavo parduotuvę užkrauti tuo, ką turime, nes žmonės perka kaip išprotėję, eilės nemažėja“, – teigė Karolis.

Vaikinas prisipažino, kad po pirmųjų darbo dienų kaip reikiant skaudėjo tiek kojas, tiek visus raumenis. Vis dėlto jis kartu pridėjo, kad darbuotojai turi laiko atsipūsti – pietų pertrauka trunka arba pusvalandį, arba valandą.

„Ir šiaip galima paprašyti parduotuvės vadovo, kad leistų eit kelias minutes pailsėt, atsigerti, užkąsti“, – savo įspūdžiais dalijosi „Lidlo“ darbuotojas.

Pirmą kartą prekybos įmonėje dirbantis jaunuolis prasitarė ir apie pirkėjus. Vaikinas pastebėjo, kad pirkėjai darosi vis piktesni.

„Iš pradžių gal jie buvo šiek tiek nuolaidesni, nedrąsūs. Gal daug ir nepirkdavo, tik prekes apsižiūrėdavo. O dabar vis dažniau pasitaiko agresyvesnių pirkėjų. Skundžiasi, kad atėjo trečią dieną ir negauna nusipirkti. Taip pat skundžiasi, kad negalima naudotis krepšeliais, per didelės eilės, nėra kur apsisukti.

Tokių nusiskundimų gauname vis daugiau“, – atviravo pašnekovas. Vaikinas taip pat pridėjo, kad nepasitenkinimo iš klientų kyla ir dėl nebedalijamų nemokamų maišelių bei nemokamos kavos.

Be to, dažnai atsiranda pirkėjų, kurie prisirenka prekių, bet pamatę eilių ilgį, jas palieka ir išeina iš parduotuvės. Tuomet darbuotojams tenka prekes sunešioti atgal arba sugadintas nurašyti.

„Iš tiesų pradžioje dirbo kiekvienoje parduotuvėje kokių 10-15 papildomai įdarbintų žmonių, kurie padėdavo sukrauti prekes, tai jie tikrai padėdavo pagreitinti ir sumažinti eiles. Dabar ir dėl to žmonės šiek tiek skundžiasi“, – tęsė jis.

Paklaustas, kodėl visgi parduotuvėse pritrūksta prekių, juk prekybos tinklas tikriausiai yra pasiskaičiavęs, kiek galimai reikės produktų, Karolis atsakė: „Šito tiksliai nežinau, bet mes ir taip sandėlyje vietos nebeturime. Naktį pradedamos vežti prekės, prikraunamas visas sandėlis, bet žmonės greitai išperka“.

Vaikinas atviravo, kad kol kas, kai tokie dideli pirkėjų srautai, dirbti nėra lengva. Tačiau jis birželio 10 d. gavo avansą už darbą. Vaikinas teigė, kad už valandą darbo mokama 3,8 euro. Primename, kad Lietuvoje šiuo metu nustatytas 2,16 euro už valandą minimalus mokestis. Gegužės pabaigoje bendrovėje pradėjęs dirbti vaikinas teigė sulaukęs 110 eurų dalies atlyginimo.

Vaikinas teigė, kad kol kas jį darbo aplinka tenkina ir kito darbo neieškos. „Kolektyvas labai draugiškas, darbas nenuobodus, tik dabar dar labai daug darbo ir pavargstu šiek tiek“.

Paklausus, ką pats prekybos tinkle, jei galėtų keisti, darytų Karolis, vaikinas teigė, kad įvestų krepšelių sistemą.

„Tai pagreitintų ir mūsų darbą, nes nebūtų sudaromos spūstys su vežimėliais. Dar dažnai žmonės prašo, kad pardavinėtume prekes ir mažesniais kiekiais, pavyzdžiui, arbūzus pjaustytumėme. Nesuprantu, kodėl tai nedaroma“, – vardijo pašnekovas.

Taip pat dirbate parduotuvėje ir norite papasakoti apie savo darbą? O gal kaip pirkėjas po apsilankymo norite pasidalinti įspūdžiais iš naujai atidaryto „Lidlo“ ar kitos parduotuvės? Savo mintimis prašome dalytis el.p. pilieciai@delfi.lt su prierašu „Parduotuvė“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1411)