14 centų – turbūt ne tokie pinigai, dėl kurių eilinis pirkėjas veltųsi į ilgą aiškinimąsi su parduotuvės darbuotojais. Tačiau Ugnei iš Vilniaus tai buvo principo reikalas.
© DELFI skaitytoja

Kaip pasakojo į DELFI redakciją kreipusis mergina, liepos 3 dieną Nemenčinės pl. 2 esančioje „Iki“ parduotuvėje ji tiesiog norėjo nusipirkti vaflių su karamelės skonio pertepimu.

Ant pakuotės esančioje etiketėje buvo nurodyta 1,54 euro kaina, tačiau prie kasos esančiame monitoriuje pasirodė jau kita – 1,68 euro kaina.

„Pardavėja aiškino, kad čia svarstyklių bėda, bet čia jau ne mano bėda. Ir baisiausia, kad kai daug perki, nepastebi. Tik va, kai vieną prekę perki, atkreipi dėmesį. Už manęs stovėjusi moteriške sakė, kad šioje „Iki“ dažnai taip, kad kaina ant prekės ir kasoje neatitinka. Bet kodėl visada pirkėjo nenaudai?

Griežtai pasakiau, kad mokėsiu tiek, kiek parašyta ant prekės, tada pakvietė vadybininkę ir ji sutiko. Išmušė visą kainą, sumokėjau, o paskui tų centų grąžinimą padarė. Bet norėčiau, kad žmonės būtų informuoti, jog gali mokėti tiek, kiek parašyta ant prekės, o ne kiek išmuša kasoje“, – sakė Ugnė.

Paaiškino, kad keitėsi kaina

Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė DELFI paaiškino, kad kainos neatitikimas atsirado ne dėl netikslių svarstyklių, kaip Ugnei teigė pardavėja, bet dėl to, kad pasikeitė vaflių kaina.

„Apgailestaujame, kad mūsų prekybos tinklo parduotuvėje pirkėja įsigijusi nurodytą prekę, kasoje pamatė kitą kainą nei nurodyta ant etiketės. Šiuo atveju turime pripažinti, kad įvyko žmogiškoji klaida. Pirkėjos nusipirkti vafliai buvo supakuoti birželio 30 dieną, tačiau nuo liepos 1 dienos pasikeitė jų kaina, o parduotuvės darbuotojai nepakeitė kainos etiketėje“, – sakė „Iki“ atstovė.

B. Čaikauskaitė pastebėjo, kad nepaisant to, parduotuvės darbuotoja iš karto gražino sumos skirtumą.

„Dedame visas pastangas, kad tokia situacija nepasikartotų mūsų prekybos tinklo parduotuvėse. Dar kartą pasikalbėjome su visais šios parduotuvės darbuotojais ir paprašėme būti atidesniais. Tuo pačiu esame dėkingi savo pirkėjams, kurie padeda mums tobulėti ir kiekvieną dieną stengtis, kad jų apsipirkimo patirtis būtų pati geriausia“, – komentavo ji.

Berta Čaikauskaitė
Berta Čaikauskaitė
© DELFI / Domantas Pipas

Jau tiria kitą atvejį

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė DELFI informavo, kad verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją.

„Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius“, – sakė ji.

Be to, pardavimo kaina ir standartinio vieneto kaina turi būti aiški ir suprantama, lengvai įskaitoma ir lengvai atskiriama. Taigi, pardavėjas privalo tinkamai informuoti vartotoją apie prekės kainą ir parduoti prekę už tą kainą, kuri buvo nurodyta kainolapyje.

G. Nenartavičiūtė dar nurodė, jog komercinė veikla laikytina nesąžininga, jeigu ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu, bei tokiu būdu gali paskatinti priimti sprendimą, kurio kitomis aplinkybėmis jis nebūtų priėmęs.

„Vartotojai, įsigydami prekes, visuomet atkreipia dėmesį į jų kainas, todėl produkto kaina turi vieną iš svariausių arba net lemiamą įtaką tam tikram vartotojo apsisprendimui dėl sandorio. Taigi vartotojų ekonominiam elgesiui, tam tikram sprendimo dėl sandorio priėmimui didelę įtaką daro pateikiama informacija apie produktų kainas“, – sakė VVTAT atstovė.

Po nesusipratimo parduotuvėje įspėja visus: kaina kasoje gali būti netikra
© DELFI / Karolina Pansevič

Ji vartotojams, kuriems buvo parduota prekė už didesnę kainą nei buvo nurodyta prekės kainolapyje arba buvo suteikta neaiški, klaidinanti ar dviprasmiška informacija apie prekės kainą, patarė užfiksuoti prekės kainą kainolapyje ir su pirkimo kvitu nedelsiant kreiptis į pardavėją bei nurodyti savo reikalavimą (pavyzdžiui, grąžinti permoką).

„Taip pat apie pastebėtus kainų neatitikimus vartotojus raginame kreiptis į mus, kartu pateikiant tai patvirtinančius įrodymus, kad VVTAT atliktų tyrimą ir įvertintų, ar pardavėjo veikla turi nesąžiningos komercinės veiklos požymių“, – sakė G. Nenartavičiūtė.

Ji taip pat nurodė, kad VVTAT šiuo metu yra pradėjusi nagrinėjimo procedūrą dėl „Palink“ („Iki“ tinklo operatoriaus) galimo Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimo.

„Už nesąžiningą komercinę veiklą komercinės veiklos subjektams VVTAT pagal savo kompetenciją gali skirti nuo 289 iki 8 688 eurų baudą, o pakartotinai per 1 metus padarius pažeidimą, už kurį buvo paskirta Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nustatyta bauda – iki 34 754 eurų baudą, jeigu ši bauda neviršija 6 proc. komercinės veiklos subjekto metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais“, – sakė G. Nenartavičiūtė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Maxima“ nesibylinės dėl vaikams skirtos akcijos (2)

Mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“ nusprendė nebesibylinėti su Valstybine vartotojų teisių...

Kaip klaipėdietis mechanikas prasitęsė gyvenimą viena para (87)

Klaipėdietis jūrų laivų mechanikas Valerijus Perminas, 16 metų praleidęs krante, vėl plaukia į...

Penkios priežastys, kodėl piniginėje nebereikia grynųjų (145)

Pasaulyje įsigalint inovacijoms, vis daugiau kasdienio gyvenimo reikalų tampa lengvai...

Olandai nesitveria džiaugsmu: britų nelaimė jiems virto aukso maišu (35)

Amsterdamo Schipholio oro uosto atvykimo salėje iškėlę plakatus su atvykstančiųjų vardais...

Lietuva pasirašė ekonominio bendradarbiavimo susitarimą su Argentina (16)

Penktadienį Buenos Airėse Lietuvos užsienio reikalų viceministras Darius Skusevičius ir...

Top naujienos

Lietuvoje bus karšta kaip pirtyje (8)

Visą savaitę Lietuvoje laikysis šilti, tvankūs ir lietingi orai

Kroatų treneris po finalo: leiskite man pasakyti vieną sakinį teisėjui Deschampsas: ar mes – gražūs čempionai? (333)

Kroatijos rinktinei nepavyko tapti devintąja pasaulio čempione istorijoje – išrinktųjų klube...

Dar viena Šaro pergalė: White'as lieka „Žalgiryje“ Toupane'o ateitis paaiškės greitu metu (7)

Amerikietis Aaronas White'as ir toliau rungtyniaus Kauno „Žalgirio“ komandoje. Praėjusią...

Oskaras Koršunovas Prancūzijos pergalę čempionate sutinka mylimosios šalyje: aplink tik džiaugsmas ir euforija (15)

Šiuo metu teatro festivalyje Pietų Prancūzijoje dalyvaujantys režisierius Oskaras Koršunovas ir...

Nežabota Kremliaus fantazija: NATO pajėgas Baltijos šalyse palygino su naciais (430)

Adažių poligone, Latvijoje, įsikurs tarptautinė NATO divizija „Šiaurė“, – tokia žinute...

Automobilių baterijų ateitis: ką naudosim ir kiek važiuosim? (13)

Pastarąjį dešimtmetį elektriniai automobiliai nebūtų galėję taip sparčiai tobulėti, jei...

Grenlandijoje mokslininkams pavyko užfiksuoti įspūdingą reginį (2)

Rytų Grenlandijoje mokslininkai vaizdo įraše užfiksavo neįtikėtiną įvykį: akimirką, kai...

Prinokę ir žali bananai turi skirtingą poveikį sveikatai: ką reikia žinoti? (19)

Vieni žmonės mėgsta pusžalius bananus, kiti – prinokusius iki rudumo. Tačiau ar tarp tokių...

Macronas šėlo VIP ložėje, Kroatijos prezidentė neatsiliko – dalijo bučinius ranką spaudė Putinas (164)

Pasaulio čempionato finale laimėjusios Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas nevaldė...

Kaip Izraelis per 3 minutes numušė 5 sovietų „MiG'us“ (348)

1970 metų liepos 30 dieną Izraelio karinės oro pajėgos iš dangaus nubloškė penkis sovietų...