aA
Vienos pervežimų kompanijos atstovai sakosi susidūrę su nesklandumais dėl po avarijos priklausančiomis draudimo žalos atlyginimo išmokomis. Jų teigimu, viena draudimo bendrovių vienašališkai nusprendė, kokia piniginė išmoka priklauso už vilkiko patirtą avariją ir nesulaukusi įmonės sutikimo, ją pervedė į kompanijai priklausančią banko sąskaitą. Kol pervežimų įmonė šiandien trauko pečiais ir sakosi nesutinkanti su išmokėta suma, draudimo bendrovė tikina, kad suma paskaičiuota remiantis sutarties sąlygomis.
Kazachstane nutikusi avarija
Kazachstane nutikusi avarija
© Įmonės nuotr.

Serviso paskaičiavimu žala – 20 tūkst. Eur

UAB „Stalker Group“ transporto skyriaus vadovas Tadas Giedra portalui pasakojo, kad įmonė užsiima pervežimo paslaugomis ir jau kuris laikas BTA draudime jų vilkikai, priekabos bei lengvieji automobiliai yra draudžiami tiek įprastiniu TPVCAP draudimu, tiek vadinamuoju Kasko.

Visgi su nesklandumais vadovas tikino susidūręs po to, kai vienas įmonės vilkikų Kazachstane dar 2019-ųjų gruodį pateko į eismo įvykį. Tąkart mašina, kaip sakė, griovyje atsidūrė dėl itin slidžios kelio dangos, tačiau nuostoliai, kuriuos teko patirti įmonei, anot jo, buvo didžiausi visoje kompanijos istorijoje.

„Tuomet ten buvo iškviesta policija, ji padėjo įforminti dokumentus, įvykio vietoje buvo padarytos vilkiko nuotraukos“, – pasakojo vadovas ir pridūrė, kad po to automobilis buvo ištrauktas iš griovio, kas įmonei atsiėjo 2 tūkst. Eur.

„Vilkikui sugrįžus į Lietuvą buvo užregistruota žala. BTA draudimas leido mums kreiptis į bet kurį servisą, o kadangi automobilis nuolat buvo taisomas „Mercedes“ servise, į jį iškart ir kreipėmės, tuo labiau, kad tai yra paties vilkiko gamintojo servisas“, – sakė T. Giedra bei tikino, kad ten specialistai apžiūrėję automobilį nustatė, kad mašinai padaryti nuostoliai siekia 18 tūkst. Eur, kuriuos turėtų kompensuoti Kasko, o pridėjus kainą už mašinos ištempimą iš griovio žala jau sudarė 20 tūkst. Eur.

Kazachstane nutikusi avarija
Kazachstane nutikusi avarija
© Įmonės nuotr.

„Gavę sąmatą mes ją iškart išsiuntėme draudikui ir tada prasidėjo ilgas procesas“, – kalbėjo vadovas, mat draudikai, iškart paaiškinę taikysiantys tam tikrų sutarties punktų pažeidimus bei išskaitas, o, kaip tikino, paprašius patikslinti, kas ir kodėl bus išskaičiuojama, jie atsitvėrė tylos siena.

Vėliau, vadovo teigimu, sekė bandymai susisiekti su įmone, laiškai buvo siunčiami ir draudimo bendrovės valdybai bei direktoriui, tačiau atsakymai gauti taip ir nebuvo.

Pinigus pervedė nelaukę sutikimo

T. Giedra pasakojo, kad negavus atsakymo iš įmonės buvo nuspręsta, kad draudimas įmonei už patirtą žalą galėtų pasiūlyti ir piniginę išmoką, o apie tai pranešus patiems draudikams, kaip pabrėžė, vienašališkai buvo nuspręsta ir išmokos suma – kiek daugiau nei 8 tūkst. Eur.

„Tai beveik 12 tūkst. mažiau nei turėtų, kas priklausė pagal pateiktus dokumentus, jei automobilis būtų buvęs tvarkomas servise“, – stebėjosi vadovas ir tikino, kad su pasiūlyta suma sutikta nebuvo, tačiau nepaisant to, pinigai vis tiek buvo pervesti į įmonės sąskaitą.

„Netrukus jie mums pervedė pinigus, tačiau mes nebuvome davę jokio sutikimo, kad minėta suma mums tinka. Jie po savo laiško, kai paskaičiavo išmoką, paprašė mūsų bankinių rekvizitų, o mes į tą laišką jiems atrašėme paprašydami nurodyti, kaip tokia suma buvo apskaičiuota, kad galėtume suprasti, kokius darbus jie minusavo.

Apie pinigų gavimą mes sužinojome tik tada, kai atsitiktinai buvo patikrinta įmonės sąskaita, nes jie mūsų net neinformavo, kad pinigus pervedė. Įmonės banko sąskaitą draudimas turėjo iš senesnių žalų atvejų, tačiau kaskart pervesdami pinigus jie įmonės turi paklausti sąskaitos numerio, nes įmonė turi teisę ją keisti“, – tikino T. Giedra.

Tiesa, kaip buvo apskaičiuota išmokos suma, vadovas tikino iki šiol ir nesužinojęs.

„Mes nežinome, kaip ta suma yra susidariusi, kodėl neprimoka likusios dalies, nežinome, kodėl mums už priekabą išvis atsisako atlyginti žalą, nors turėtų, nes tai bendras sąstatas, kuris nukentėjo. Telefonu susisiekti su įmone išvis nėra įmanoma, specialistai nekelia telefono, o pakėlę pažada perskambinti, o paskui to nedaro“, – pyko jis.

Pasak vadovo, šiandien vienintelis kelias išspręsti klausimą, ko gero, teismas, tačiau įmonė vis dar tikisi dėl jiems priklausančios žalos susitarti gražiuoju.

„Šiandien esame ignoruojami ir, tiesa, ne tik šioje žaloje. Turime dar dvi žalas su kitomis transporto priemonėmis, ten lygiai tokia pati situacija, tik žalos sumos mažesnės.

Yra labai apmaudu, nes kaip klientas, esame pakankamai stambūs, o įvykių per metus būna 2-3, bet kai atsitinka didesnė žala, automatiškai klientas yra paliekamas vienas“, – svarstė jis.

Draudimas: žala skaičiuota remiantis sutartimi

„Delfi“ susisiekė su BTA draudimo atstovais. Įmonės marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Boris Kuzmas sakė, kad pirmiausia, šioje situacijoje, svarbu patikslinti, jog dėl šio įvykio jie iš kliento įmonė sulaukė 11 užklausų, o į visas jas buvo atsakyta operatyviai, taip pat buvo bendrauta ir telefonu.

„Išmoka buvo apskaičiuota remiantis šios draudimo sutarties sąlygomis. Kiekviena sutartis sudaroma individualiai, atsižvelgiant į kliento poreikius ir pageidavimus.

Transporto priemonė gali būti draudžiama su išskaita (franšize) arba be jos. Sutartyje nustatomos remonto sąlygos – remonto darbai vykdomi naudojant naujas originalias arba naudotas dalis, taip pat aptariama, ar remonto darbai bus atliekami servisuose, su kuriais draudimo bendrovė sudarė bendradarbiavimo sutartį arba paties draudėjo pasirinktuose servisuose“, – sakė B. Kuzmas.

Kalbant apie šį konkretų atvejį, jo teigimu, sutartyje yra nustatytos išskaitos, kurios besąlygiškai minusuojamos iš išmokos.

„Įprastai Kasko draudimo sutartyse, įskaitant ir šį atvejį, numatytas transporto priemonės remontas BTA partnerių servisuose, tačiau konkrečiu atveju remonto darbų sąmata buvo sudaryta kitur. Į sąmatą įtrauktos naujos originalios dalys, todėl skaičiuojant išmoką buvo įvertintas dalių nusidėvėjimas, kurio dydžiu išmoka buvo sumažinta. Draudimo išmoka skirta grąžinti transporto priemonei būklę, kurios ji buvo iki įvykio, o ne pagerinti ją“, – apie žalą sakė specialistas.

Jis tikino, kad visa išmokos skaičiavimo detalizacija ir pagrindimas klientui buvo pateiktas, todėl teiginys, kad įmonei nebuvo patikslintas išmokos skaičiavimas – neatitinka realybės.

„Apskaičiuota neginčijama išmoka buvo pervesta į kliento sąskaitą. Tačiau tai nereiškia, kad byla negali būti atnaujinta. Kol kas iš kliento negavome jokių pagrįstų argumentų, dėl kurių galėtume peržiūrėti bylą.

Šiuo metu klientas ginčija savo paties sudarytos draudimo sutarties sąlygas“, – komentavo B. Kuzmas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
2.3333

Pernai beveik pusė gyventojų nebūtų galėję apmokėti nenumatytų išlaidų

Praeitais metais beveik pusė – 46,7 proc.– namų ūkių nurodė, kad iš savo lėšų (310 eurų)...

Lietuvos bankas įsteigė Likvidumo paskolų komitetą (3)

Lietuvos banko valdyba įsteigė Likvidumo paskolų komitetą – jis įgyvendins naują likvidumo...

Kritikuoja sprendimą dėl kainų reguliavimo: padidins kainas ir prekių deficitą (69)

Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis sako, kad kainų reguliavimas...

Dezinfekcinis skystis: iš deficito į perprodukcijos krizę (12)

Sveikatos apsaugos ministerijai suteikus leidimus 14-ai įmonių gaminti dezinfekcinį skystį, po...

Vyriausybė numato kompensuoti verslui dalį nuomos (12)

Vyriausybė numato kompensuoti pajamų dėl karantino netekusiam verslui dalį nuomos išlaidų,...

Top naujienos

Šiaulių ligoninės vadovas: ši mirtis dėl koronaviruso buvo nestandartinė papildyta 10.14

Penktadienį ryte Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pranešė, kad dėl koronaviruso infekcijos...

Arkivyskupas Grušas: švęsime šiais metais, kaip ir gyvename, labai neįprastai papildyta 10:11 val. (1)

Šv. Velykas šiais metais švęsime, kaip ir gyvename šiuo metu, labai neįprastai, sakė Vilniaus...

Kokia iš tiesų yra Lukašenkos strategija: tai, ko labiau už koronavirusą bijo Baltarusijos lyderis (420)

Katastrofos nėra. Taip toliau užsispyręs tikina Baltarusijos prezidentas Aliaksandras Lukašenka,...

NT bendrovės paviešino savo rezultatus: tokių skaičių ekspertai jau seniai nėra matę siunčia žinią pirkėjams (319)

Kol lietuviai namuose leidžia ketvirtąją karantino savaitę, NT vystymo bendrovės Lietuvoje...

Skvernelis: gali būti, kad esame lūžio taške (154)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sako, kad Lietuvai Velykų savaitgalis valdant koronaviruso...

Pajūris per Velykas bus kone apjuostas pareigūnų: keli kontrolės postai bus mobilūs (18)

Pajūrio regione atvykstantieji švęsti nelaukiami. Regione eismas bus ribojamas į Gargždus ir...

Lietuvoje – 17-asis mirties nuo koronaviruso atvejis (271)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad Lietuvoje patvirtintas septynioliktasis mirties nuo...

Kritikuoja sprendimą dėl kainų reguliavimo: padidins kainas ir prekių deficitą (69)

Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis sako, kad kainų reguliavimas...

Užburianti kelionė po Lietuvą neišėjus iš namų: fotografas 16 metų fiksavo panoraminius vaizdus (1)

Gražiausi Lietuvos parkai, dvarai, bažnyčios, kraštovaizdžiai – visa tai sutalpinta fotografo...

|Maža didelių žinių kaina