Stipriuosius gėrimus maukti pradeda jau nuo popietės, o ant gultų išdribusios mamytės, sulindusios į išmaniuosius, savo vaikus palieka likimo valiai.

Taip dažnai apibūdinami rusų turistai, atostogaujantys populiariuose Turkijos ar Egipto kurortuose, su kuriais yra susidūręs ne vienas lietuvis. Ir nors nekultūringų bei nedrausmingų turistų yra iš kiekvienos šalies, rusų turistų sunku neišskirti.

Tuo metu kelionių organizatorius, „Makalius.lt“ įkūrėjas Rimvydas Širvinskas pripažįsta, kad tam tikrų šalių turistai išsiskiria kurortuose, tačiau dažnai ir patys lietuviai pasižymi tokiu elgesiu.

Pritrūkę rankšluosčių gultus apvyniodavo sukniomis

Po tokių atostogų rusų draugijoje viešai prabilo ir žinoma LRT televizijos žurnalistė Nemira Pumprickaitė. Turkijoje Beleko kurorte atostogavusi pašnekovė pripažįsta: apie rusų turistus girdėdavo legendų, tačiau kai pačiai teko tai patirti savo kailiu, kitą kartą rinkdamasi viešbutį bus atidesnė.

„Buvome tame pačiame viešbutyje ir pernai, mums labai patiko, taigi ir šiemet vėl ten pat važiavome. Bet pernai, kaip žinia, rusai nebuvo įleisti į tą šalį, jų nebuvo nė kvapo, tik ukrainiečių ir baltarusių. Visi kiti vakariečiai, na ir kazachų dar buvo, bet nedaug. Tačiau jie neturi nieko bendro su rusais pagal savo elgesį.

Ir mes atvažiuojame šiais metais, o ten jų krūva – vieni rusai, na labai daug. Aš dar pamąsčiau, kad galbūt jie už dyką gauna tą viešbutį ar kažkokias ypatingas nuolaidas, nes šaltkalvio lygio suvažiavę. Matėme tik vieną porą, kuri normaliai elgėsi.

Baigiantis atostogoms aš neištvėriau ir parašiau (turi omenyje savo įrašą feisbuke – DELFI). Ir, žinote, tos kalbos, kad nereikia painioti su tauta – neteisingos. Reikia, čia būtent yra šita tauta“, – tvirtai teigė ji.

N. Pumprickaitė savo akimis matė, kaip rėkiantys vaikai buvo murkdomi vandenyje, ant jų ištisai buvo rėkiama.

„Aš jau nekalbu, kad per kelias vietas – baseinus ir pajūryje jiems būtina užsikloti visus gultus ir neateiti visą dieną. Sukniomis tuos gultus apsivyniodavo, net ne rankšluosčiais, nes jie buvo ribojami.

Prie pietų stalo į lėkštes kraunasi kalnus maisto, jį suniokoja ir palieka. Viešbučio atmosfera buvo absoliučiai pasikeitusi, lyginant su praėjusiais metais, ir aš nekalbu apie rusų keliamą chaosą, bet vien maistas buvo labai suprastėjęs.
Rusų turistai Turkijoje

Taip jis buvo geras, bet pasirinkimo prasme pernai visko buvo kur kas daugiau.

Be to, buvo rengiamos specialios vakarienės su krevetėmis ir krabais. Nieko panašaus šiais metais nebuvo, nes toks įspūdis, kad rusams ką duosi – viską suės. Už tai aš labai pykau ant viešbučio savininkų“, – kalbėjo pašnekovė.

Degtinę maukti pradeda jau nuo vidurdienio

Žymiai laidų vedėjai teko stebėti ir rusų gėrimo ypatumus. Ne savo noru, tačiau, kadangi jie pradeda degtinę maukti jau priešpiečių metų – norom nenorom esi priverstas stebėti šį reiškinį.

„Nuo 12.30 val. prasideda priešpiečiai. Ir kai visi žmonės tuo metu geria vandenį, vienas kitas pasiima alaus ar taurę vyno, nors paprastai visa tai nusikelia į vakarinį maitinimą, jie atsisėsdavo jau pusę pirmos ir liepdavo padavėjoms atnešti degtinės. Ir maukia ją, tada užsikanda kokiu kotletu, vėl moja padavėjai – dar atnešk. Ir čia, vadinasi, žmonės pietauja.

Man buvo klaiku. Aš atsimenu, mano jaunystėje taip būdavo ir pas mus, bet per tuos keliasdešimt metų Lietuvoje tai kardinaliai pasikeitė. Tame viešbutyje, beje, lietuvių beveik nebūna. Atvažiavo šiemet tik trijų kartų šeima: seneliai, tėvai, dvi mergaitės, bet nei jie staugė, nei rėkė“, – pažymėjo ji.
Rusų turistai Turkijoje

N. Pumprickaitė net atsidūsta prisiminusi vakarus viešbutyje: „O kaip jie pradeda vakarais dainuoti ir šokti... Kažkas tokio, kaip kokiuose anekdotuose. Viešbutyje vyko gyvo garso koncertai, tai jie ateidavo prie grupės ir sakydavo: tu man pagrok tą ir aną, ir piktindavosi, kad tie turkai nežino ir negroja.

Bet vis dėlto jeigu užgrodavo kokią rusišką dainą, tai jie visi kad suplūsta nuo tų stalų, vaikšto keturias stiklines tarp penkių pirštų sukišę, iš kampo lūpų cigaretė kyšo – ir toks lekia šokti. Tai argi čia inteligentas.“

Žurnalistė vis suko galvą, kodėl tikrai ne iš turtingiausiųjų klasės rusų buvo tiek daug viešbutyje, kuris yra prabangus, įsikūręs viename geriausių Turkijos kurortų, ir tikrai nėra pigiausias.

„Lyg gidė užsiminė, kad sezono pradžioje kelialapiai pigesni būna, tai gal dideles nuolaidas jie gauna. Kitais metais kažkur vykdama aš būtinai pasidomėsiu, ar ten lankosi rusų turistai, man net į galvą neatėjo, kad taip gali būti“, – tvirtino ji.

Į kišenes krauna viską, kas nemokama

Neseniai iš kito Turkijos Sidės kurorto grįžusi savo vardo nenorėjusi atskleisti vilnietė Ieva taip pat pasidalino atostogose patirtu siaubu.

„Viešbutį rinkausi gerą, kad būtų viskas įskaičiuota, būtų nusileidimo kalneliai, nes vykau su vaikais. Radau family-friendly (šeimoms pritaikytą – DELFI) viešbutį, ir kai tik nuvažiavome, viešbučio registratūroje su mumis kalbėjo tik rusiškai, angliškai nesusikalbėsi. Pakliuvome į visišką Rusiją.

Tie rusai manęs neužgavo, nepadarė nieko blogo, bet man tiesiog buvo juokinga stebėti, kad ten kur negalima – jie būtinai užlips, jei parašyta neimti – jie būtinai paims“, – teigė moteris.

Žadą jai atėmė, kad į kišenes jie krauna viską, kas nemokama ir daro tai dideliais kiekiais, nors viešbutyje viskas įskaičiuota ir vaisiai, užkandžiai ar kiti dalykai nuolat tiekiami.

„Kai atidaro duris restorano, jie bėga tiesiai prie vaisių, prisikrauna pilnas lėkštes kiek net nesuvalgysi, ir jie net nevalgo ten – apsižiūri, ar niekas nemato, ir į maišiuką tik šiuk šiuk šiuk, arba prisikrauna pilnas kišenes ir vaikšto išsipūtusiomis...

Ir mums buvo labai juokinga tai stebėti, kam taip elgtis, kai viskas įskaičiuota. Kam tu vagi tada. Iš pradžių sakėme, kad taip daro gal dėl to, nes į kelionę kokią išvyksta, bet kad taip visi jie daro ir visada.
Rusų turistai Turkijoje

Mes neįžeisdami jų netgi klausėme, ar pas jus nėra persikų, ar jie labai brangūs, kad tiek jų visur kraunatės, bet jie tik nusijuokė ir nuėjo, matosi, kad gėda pasidarė“, – prisimena ji.

Mes važiavome į šeimos viešbutį, kuriame gyvena dažniausiai šeimos. Bet ten mamytės su striptizo šokėjos batais, kai reikia paskui vaiką bėgti, ji nepabėga.

Nuolat rėkia ant vaikų

Tačiau dar labiau Ievą nustebino tėvų elgesys su vaikais. Ji pripažįsta nesitikėjusi visiškos ramybės ir tylos, juk puikiai supratusi, kad važiuoja į viešbutį, pritaikytą šeimoms, tačiau tai, ką matė, buvo virš jos suvokimo ribų.

„Tos mamytės rėkia ant tų vaikų, klykia ar numeta tiesiog juos sau. Ir tokios mamytės prisidažiusios, prisimakliavojusios, tigrinėmis suknelėmis, vos ne su striptizo šokėjos batais, kur jei reikia paskui tą vaiką bėgti, – bėga, kliūna, net nepabėga normaliai paskui jį.

Paskui nueina degintis, guli išsidrėbusios ar į telefoną sulindusios, ir visai nesvarbu, kad tas vaikas kitus vaikus vandens iš šautuvo pilsto, tie vaikai aplink rėkia. Bet negalima sakyti, kad čia tik rusų problema, kad paleidžia tuos vaikus be priežiūros“, – atkreipė dėmesį.

Ji taip pat susidūrė su gultų trūkumo problema, kadangi turistai užsiimdavo gultus, visą dieną ant jų net nepriguldami, arba tempdavosi juos net į jūrą, nors aiškiai parašyta, kad taip negalima.

„Toks įspūdis, kad jiems atrodo taip: susimokėjau pinigus – darysiu ką noriu, ir tu čia man neaiškink.

Mano mama, kuri yra labai pozityvi, kai kalbėjau su ja telefonu ir pasakojau, sakė: jūs ką, neturite ten ką veikti, jeigu tik į tuos rusus žiūrite, bet jie girdisi, tu juos matai – ir nėra kur dingti. Neįmanoma jų nematyti“, – sakė ji.

Visgi moterį maloniai nustebino, kad su girtaujančių ir lėbaujančių rusų neteko matyti: „Man iš tikrųjų buvo keista, mačiau tik vieną nusitašiusį ir užmigusį paplūdimyje. Jie labai mandagiai gėrė, savo rateliuose gurkšnojo ir tiek. Tikrai nebuvo, kad muštųsi, griūtų į baseiną ir pan.“

Ji tvirtai tikina, kad kitą kartą viešbutį rinksis itin atidžiai, skaitys visus atsiliepimus ir domėsis, ar ten nėra rusų turistų antplūdžio: „Jie tikrai nieko blogo man nepadarė, nebuvo, kad ant galvos mėtytų man kokius kauliukus, bet man tikrai buvo nesmagu. Aš nesijaučiau gerai.“

Visgi ji atskleidžia, kad po šios kelionės ji ne tik nevažiuos į šį viešbutį, bet ir į Turkiją apskritai.

„Kiekviename žingsnyje jauti, kad tave nori apmulkinti, apgauti. Nekalbu apie kokius turgus, bet visur, tiek gatvėje, tiek važiuojant mikriuku, tiek perkant vaisius. Nesijaučiu gerai, jei mane nuolat apgaudinėja. Be to, kas labai nustebino, – viskas, ten derėtis negalima. Mus net išvarė iš vienos parduotuvės, kai bandėme nusiderėti, ir taip agresyviai, tikrai baisu buvo“, – sako ji.

Kitais metais Ieva su šeima važiuos į kitus Europos šalių kurortus, gal Kiprą, kuris kažkada paliko itin malonų įspūdį.

Rusai – ne baisiausia

Kelionių organizatorius, „Makalius.lt“ įkūrėjas Rimvydas Širvinskas teigia gana retai sutinkantis rusų turistus kituose Europos kurortuose, tačiau Turkijoje išties jų yra apstu.

„Mūsų viešbučių pasiūla labai dažnai kertasi su viešbučiais, kurie siūlomi ir Rusijos piliečiams, nes esame priskiriami prie to paties regiono.

Tai tikrai paprastesniuose viešbučiuose su „viskas įskaičiuota“ galima prisižiūrėti visko. Bet labai stipriai išskirti paties ruso keliautojo aš negalėčiau, nes ir mes labai dažnai pasižymime tokiu elgesiu“, – sako jis.
Rusų turistai Turkijoje

R. Širvinskas pabrėžia, kad išskirti vienos tautos negalima, nes tokių turistų gali pasitaikyti iš visur, vis dėlto akivaizdu, kad kai kurių tautų turistai problematiškesni nei iš kitų šalių. Tačiau prieš vieną tautą nusileidžia ir rusai.

„Man turbūt baisesnis keliautojas – britas. Turkijoje jų mažai, bet pvz. Ispanijoje, Maljorkos saloje, ar Graikijos salose, kurortuose, kurie skirti jaunimui, būtent yra paskirstyta, kad šis kurortas yra mėgiamas britų jaunimo. Jie, padauginę alkoholio, tikrai nemoka elgtis normaliai. Jaunuolis, kuris, regis, net ir būdamas mano amžiaus, atrodo pirmą kartą nuo tėvų pavadžio atitrūkęs, todėl daro visokias nesąmones, nes jo neprižiūri tėvai.

Ryte turistai ruošiasi į ekskursiją, laukia autobuso, o šalia guli, miega britų gerokai padauginusios turistės“, – įprastą vaizdą atpasakoja jis.
Rimvydas Širvinskas - Makalius

Jis rekomenduoja paklausti kelionių organizatoriaus prieš kelionę, ar norimame viešbutyje būna rusų, paskaityti komentarus internete.

„Jeigu matote rusiškų komentarų, tai jau yra ženklas. Aš ypač nerekomenduoju keliauti į Turkiją gegužės pradžioje, kai jie švenčia pergalės dieną. Tada jie pasiima atostogas, ir Turkijoje netgi vyksta specialūs festivaliai, rusų dalininkai suvažiuoja į tuos viešbučius, linksminasi dieną naktį. Taip, rusai vartoja tikrai daug alkoholio, kadangi mes suprantame jų kalbą – tai girdime, kaip ir pasikeikia, ir pan.“, – sako jis.