aA
Jei oro keleivių srautai šalyje ir toliau sparčiai augs, Lietuvoje gali būti statomas visiškai naujas oro uostas, DELFI atskleidė susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Pasak jo, naujasis oro uostas išdygtų tarp Vilniaus ir Kauno miestų, o jame galėtų leistis ir didieji laineriai. Tiesa, tuo atveju kiek liūdnesnis likimas lauktų Vilniaus oro uosto, mat jis, ko gero, visiems laikams užvertų duris.
Vilniaus oro uostas
Vilniaus oro uostas
© „Oro navigacijos“ nuotraukos

Priklausys nuo keleivių skaičiaus

Nors dažnai sakoma, kad roges reikia ruošti vasarą, tai, panašu, šiuo metu ir daro Susisiekimo ministerija. Kaip pasakojo R. Masiulis, jo valdoma institucija pamažu pereina prie ilgalaikio planavimo strategijų, kuri šįkart esminių pokyčių gali atnešti ir į Lietuvos aviacijos padangę.

Lietuvos oro uostai pastaruoju metu pastebi didėjantį keleivių srautą, aiškino ministras, o jeigu toks keleivių skaičiaus augimas su metais nenublanks, panašu, kad Lietuvoje gali būti statomas ir naujas oro uostas.


Kaip pasakojo R. Masiulis, kol kas planas toks, kad lėšos bus investuojamos į Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus, o tuo atveju, jei keleivių skaičius sparčiai didės, 2022-aisias bus svarstomos ir naujo oro uosto statybos.

Tiesa, jei bus nuspręsta imtis naujo oro uosto statybos, dabartinės investicijos, kurios bus skirtos atnaujinti tris pagrindinius Lietuvos oro uostus, kaip pabrėžė ministras, jau bus spėjusios atsipirkti.

Šiandien, pasak jo, į Vilniaus oro uostą yra investuojama 60 mln. Eur, o dar 74 mln. Eur keliaus į infrastruktūros, įrangos ir technikos atnaujinimą. Kauno oro uosto kišenė pasipildys 13 mln. Eur, o Palangos oro uostui, kadangi reikia keisti kilimo-tūpimo taką, keliaus dar 18 mln. Eur.

Nors sprendimas, ar Lietuva išties turės ir ar jai reikia naujo oro uosto bus priimtas tik 2022-aisias, vietos naujajam oro uostui, kaip informavo Susisiekimo ministerija, pradės ieškoti jau anksčiau.

Rokas Masiulis
Rokas Masiulis
© DELFI / Andrius Ufartas

„Bendrajame plane naujojo oro uosto vieta bus preliminari, todėl ją galėsime koreguoti specialiojo plano rengimo metu. Specialųjį planą galėtume pradėti rengti 2021 I ketv., o žemes galutinai rezervuoti tik patvirtinus specialųjį planą, t.y. apie 2021 II-III ketv.“, – terminus vardijo ministras ir tikino, kad žemių išpirkimas galėtų būti planuojamas įvykdyti iki 2024 metų.

Planuojant dar labiau į priekį, kaip aiškino, statybos prasidėtų 2025-2026 metais ir galimai truktų maždaug penkerius metus.

„Tarp 2030-2035 metų jau būtų galima tikėtis, kad tas naujas oro uostas būtų pastatytas“, – sakė R. Masiulis.

Visgi jei žemės naujajam oro uostui jau būtų išpirktos, o planai pasikeistų ir būtų nuspręsta, kad statybų nebebus, oro uostui numatyta teritorija, kaip jau apgalvojo, būtų panaudota pramonės plėtrai.

Parinkta vieta – tarp Vilniaus ir Kauno

Detaliau atskleisti, kurioje vietoje galėtų iškilti naujas ir Lietuvai itin svarbus statinys, R. Masiulis nenorėjo.

„Pats tikslas yra tas, kad oro uostas būtų tarp Vilniaus ir Kauno, tačiau kartu siejamas su „Rail Baltica“ stotimi“, – sakė jis ir aiškino, kad siekiant išvengti spekuliacijų ar gudravimu, daugiau pasakyti negali, tačiau pridūrė, kad vieta, žinoma, bus ten, kur gyventojams sukeltų kuo mažiau nepatogumų.

Pasakyti, apie kokio dydžio teritoriją būtų galima kalbėti, ministras atskleisti taip pat nenorėjo.

„Tiesiog tai daryti dar per anksti“, – tikino jis.

Kalbant apie tai, kas finansuotų ir kaip būtų valdomas naujasis oro uostas, R. Masiulis tikino, kad viskas priklausytų nuo projekto plano ir statyboms reikalingų kaštų.

„Planas būtų toks, kad jeigu finansiškai tai būtų pakeliama, prioritetas būtų oro uostą statyti iš nuosavų valstybės lėšų, o antruoju būdu bandytume pritraukti koncesininką su investicijomis“, – teigė jis.

Uždarytų Vilniaus oro uostą

Visgi jei būtų nuspręsta imtis naujojo oro uosto statybos, Vilniaus oro uosto lauktų liūdnas scenarijus – jis būtų uždaromas.

„Nes jeigu jis būtų neuždaromas, niekas neskraidytų į naująjį“, – iškart patikslino ministras ir sakė, kad šiandien Vilniaus oro uostas turi vieną, tačiau esminį trūkumą – ribotas plėtros galimybes.

Jo teigimu, reikia suprasti, kad avialinijos nori skraidyti kuo arčiau sostinės bei kuo arčiau jos centro, o neuždarius Vilniaus oro uosto į naująjį ryžtųsi skraidyti tik perteklinės oro linijos, kurios jau nebetilptų sostinėje.

Esą ministro, diskusijų būta ir dėl Kauno oro uosto pavertimo pagrindiniu šalies oro uostu, tačiau, kaip teigė, verslui savo norų ir sąlygų Lietuva diktuoti negali.

Planuose – naujas oro uostas tarp Vilniaus ir Kauno, dabartinio sostinėje lauktų liūdnas likimas
© „Oro navigacijos“ nuotraukos

„Net jeigu Kauną ir vadintume pagrindiniu oro uostu, o Vilniaus neuždarytume, niekas ir nepasikeistų. Mes negalime liepti avialinijoms skraidyti ten, kur mes norime, nes jos skraido ten, kur jos nori, o Vilniaus trauka yra tokia didelė, kad net ir šiai dienai Vilnius subsidijuoja tiek Palangą, tiek Kauną“, – aiškino R. Masiulis.

Ministras prasitarė, kad kaip vienas iš variantų buvo svarstytas ir Vilniaus oro uosto uždarymas Kauną paliekant pagrindiniu oro uostu, tačiau per didelis atstumas iki sostinės būtų kėlęs pernelyg didelę riziką.

Tarp Vilniaus ir Kauno išdygus naujajam oro uostui, Kauno oro uostas, tikėtina, taip pat sulauktų mažiau keleivių.

„Tikėtina, kad didžioji dalis keleivių persikeltų į naująjį oro uostą. Šiuo atveju, manau, kad Kaune liktų viena kita kryptis, o pats oro uostas tikrai liktų, nes jis turėtų tiek krovinių pergabenimo funkciją, tiek orlaivių remonto funkciją“, – kalbėjo ministras.

Naujos salės ir geriausia technika

R. Masiulis pasakojo, kad naujasis statinys atrodytų visai kitaip, nei šiandien Lietuvoje esantys oro uostai.

„Planuojama, kad dizainas būtų naujoviškas, o atskridus į naują oro uostą būtų galima pasijusti kaip technologiškai naujoje šalyje.

Būtų žymiai palankesnis susisiekimas, nebereiktų oro uoste klaidžioti labirintais. Bagažo salė būtų be kolonų ir aiškiai matoma“, – vardijo jis bei sakė, kad ir šiandien investuojant į Vilniaus, Kauno bei Palangos oro uostų plėtrą yra atsižvelgiama į tokius technologinius sprendimus, kurie vėliau, reikalui esant, galėtų būti perkelti į kitą vietą.

Ministras pateikė ir vieną galimų visiškai naujų technologinių sprendimų pavyzdį.

„Tarkime tie, kas iš Vilniaus geležinkelio stoties keliautų į naująjį oro uostą, registruotis skrydžiui galėtų geležinkelio stotyje ir keliauti be bagažo“, – sakė jis ir žadėjo, kad kelionės greitaisiais traukiniais iš Viliaus į oro uostą truktų vos 10-20 min.

Vilniaus oro uostas
Vilniaus oro uostas
© „Oro navigacijos“ nuotraukos

Taip pat R. Masiulis neatmetė galimybės, kad oro uostas galėtų būti statomas etapais, o iš pradžių pastatytas tik tam keleivių skaičiui, kuriam būtų reikalingas.

„Esant keleivių augimui būtų pristatomi nauji moduliai ir taip vykdoma plėtra“, – teigė jis.

Visgi pasakyti, kiek naujasis oro uostas galėtų kainuoti, ministras šiandien negalėjo ir teigė nenorintis spekuliuoti skaičiais, mat kol kas dar neaiškūs per daug sudedamųjų.

Leistųsi didieji laineriai

Planuojama, kad naujame oro uoste būtų vienas kilimo-tūpimo takas, kurio ilgis siektų 3,2 km arba 3,5 km.

„Dalykas tas, kad ant jo be apribojimų turėtų galėti leistis didieji orlaiviai“, – sakė ministras, o paklaustas apie tolimuosius skrydžius ir didžiuosius lainerius aiškino, kad tam, visų pirma, reikia pakankamai didelio keleivių skaičiaus.

„Tačiau toks variantas įmanomas. Galbūt būtų galima subsidijuoti tokį skrydį, o vėliau jis pats generuotų ir pritrauktų keleivių srautus“,– svarstė jis.

Taip pat naujasis oro uostas galėtų pritraukti ir tranzitinius keleivius, arba kitaip tariant tuos, kurie į kitas šalis vyksta su persėdimu. Tai galimai Lietuvai padėtų prisivilioti ir naujų avialinijų bendrovių bei keleiviams pasiūlyti daugiau naujų krypčių.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(141 žmogus įvertino)
4.1277
Verslas PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Kas ir už kiek atstatys karo niokojamą Ukrainą: aiškėja, kur slypi didžiausias pavojus ir spraga (1)

Lietuvos verslas raginamas prisidėti atstatant karo vis dar niokojamą Ukrainą. Ekonomikos ir...

Ukrainą pasiekė stiklo siunta iš Vilniaus

Į priemiestį Borodianką šeštadienį buvo nugabenta pirmoji Vilniaus valdžios organizuota...

Anksčiau veikė Lietuvoje, o dabar kursis Latvijoje: ar sugrįš žinomas prekybos tinklas

Maždaug prieš savaitę paaiškėjus, kad prekybos tinklas „Spar“ jau artimiausiu metu planuoja...

Pradedamos dėlioti Klaipėdos vasaros estrados rekonstrukcijos gairės

Šią savaitę pirmam pasitarimui susirinkę Klaipėdos savivaldybės atstovai ir projektuotojai...

ECB vadovė: kriptovaliutos nieko vertos ir turėtų būti reguliuojamos

Europos Centrinio Banko pirmininkė Christine Lagarde sako, kad kriptovaliutos „niekuo...

Top naujienos

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Kaip pralaužti Rusijos blokadą Ukrainoje: dėl bado grėsmės Vakarai gali ryžtis ir ypač rizikingam planui

Ko neprivertė karas, privers badas. Tokių svarstymų – vis daugiau, mat Rusijos agresija prieš...

„Tokia mano istorija“: daugybę kartų girtas prie vairo įkliuvęs Viktoras dėkoja, kad pagaliau buvo įkalintas (4)

„Kai pirmus kartus ėjau į teismą, bijojau, bet po to baimė dingo – jeigu prieš tai manęs...

Amerikiečiai negali patikėti, kaip pigu Lietuvoje: tai svajonių šalis! (8)

Verkiantiems dėl Lietuvoje beprotišku greičiu kylančių kainų reikėtų nuvykti į Kaliforniją...

Karas Ukrainoje. Ukrainoje pratęsta karinė padėtis, uždrausti simboliai „Z“ ir „V“ per sprogimą sunkiai sužeistas Maskvos paskirtas Zaporižios miesto vadovas (7)

Ukraina atmetė galimybę susitarti su Rusija dėl paliaubų ir pareiškė, kad nesutiks su...

Sinoptikai nurodė, kada vėl sulauksime šilumos: savaitės viduryje orai keisis

Šiandien Lietuvos orus lems aukštesnio slėgio laukas. Dangų dengs pakankamai storas debesų...

Šiluvoje užuovėją nuo karo radusi Tatyana dirba piligrimų centre ir taip maldo ilgesį Ukrainoje likusiai šeimai – anūkui vos 3 mėnesiai

Nors Lietuvos šventvietė Šiluva garsėja kaip traukianti religines bendruomenes, ji apjungia visus...

Žiniasklaida: Rusija pasikvietė statinių bombų ekspertus jau kelios savaitės yra Rusijoje ir dirba kartu su kariuomenės pareigūnais

Apie 50 ekspertų, turinčių didelę šių sprogmenų gamybos ir tiekimo patirtį, dirba kartu su...

Verslas PliusMark Ellwood

Verslininko, aplankiusio visas šalis Žemėje – ir pabuvojusio kosmose, kelionių patarimai

Jimas Kitchenas išmano keliones . 57-erių metų verslininkas ir investuotojas tvirtina esąs...

Delfi PliusDailius Dargis

Paskutinio sovietų bunkerio Lietuvoje paslaptis: ne tik lankėsi KGB, bet ir neprikausomybės laikais sulaukdavo keistų vizitų bei įsilaužimų II dalis

Vieno įspūdingiausių Lietuvoje esančio sovietinių laikų karinio bunkerio paslaptys sėja nerimą...

Šeimos atostogos jau ne už kalnų: išdavė, kur driekiasi idiliški paplūdimiai ir stebina vis dar puikios kainos

Kelionės su šeima neretai gali tapti rimtu iššūkiu: mažiesiems tikrai ne visuomet įdomu tai,...