Vartotojų teises ginančios tarnybos kasmet sulaukia vis daugiau apgautais besijaučiančių pirkėjų skundų. Šių tarnybų atstovai nelinkę manyti, jog sparčiai daugėja nekokybiškų prekių ar prastėja paslaugų lygis - tiesiog labiau išprusę bei akylesni tampa patys vartotojai. Jie gerai žino savo teises ir drąsiau jas gina.
© Corbis/Scanpix
Vis dėlto dar ne daugelis pasinaudoja galimybe gauti informaciją apie gaminį siūlančią bendrovę - ar dėl jos buvo sulaukta kokių nors skundų.

Skundai - pagrįsti

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėja Raimonda Bučinskienė mano, jog spręsti ginčų tektų gerokai mažiau, jei pardavėjai bei paslaugų teikėjai būtų geranoriškesni savo klientams.

Anot jos, dabar neretai vadovaujamasi principu „svarbiausia - parduoti, o paskui jau - kaip Dievas duos“.

Kol kas statistika byloja, jog didžioji dalis pirkėjų skundų pasitvirtina.

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus duomenimis, vien pernai 80 proc. pretenzijų buvo išspręsta vartotojų naudai. O įvairių nusiskundimų 2005-aisiais ši tarnyba sulaukė pusantro karto daugiau nei 2004 metais.

„Klientų“ nestokoja ir Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Klaipėdos apskrities skyrius, uostamiestyje veikiantis nuo 2004-ųjų.

Per praėjusius metus net 95 proc. šiame skyriuje užregistruotų vartotojų skundų buvo pagrįsti.

Užverda kraujas

Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas Raimundas Kontrimas bei vyriausiasis specialistas Domas Šukys taip pat pripažino, jog nemaža dalis verslininkų pernelyg nelankstūs ir atsainiai žiūri į savo bendrovės reputaciją.

„Daugelyje Europos šalių pardavėjai vertina savo vardą, nenori teismų ir be ginčų patenkina pirkėjų reikalavimus“, - sakė D.Šukys.

Kol kas vadinamoji gero verslo praktika Lietuvoje - retenybė. O jei pardavėjas nusileidžia pirkėjui, kai šis ir nelabai teisus, tai tampa neįtikėtinu įvykiu.

Tačiau R.Kontrimas neslėpė, jog kelią susitarti gražiuoju užkerta ir patys vartotojai. „Koks gali būti kompromiso ieškojimas, jei pirkėjas jau nuo slenksčio ima bartis“, - retoriškai klausė pareigūnas.

Neretai tokius triukšmadarius į parduotuvę atlydi ir ne mažiau karingai nusiteikusi „palaikymo komanda“ - giminaičiai ar kaimynai.

„Lyderiai“ - langai

„Klaipėdos“ pašnekovai pasakojo sulaukią įvairiausių skundų dėl nekokybiškų gaminių ar paslaugų - pradedant dantų pasta ir baigiant statybos bei remonto darbais.

Pastaraisiais mėnesiais vartotojų teisių gynėjai bei kokybės kontrolieriai ypač daug pretenzijų gauna dėl plastikinių langų. Klaipėdiečiai skundžiasi dėl rasojančių, apledėjančių stiklų, taip pat - kad langų pardavėjai bei montuotojai nesilaiko terminų.

R.Kontrimas minėjo, jog apie vieną tokias paslaugas teikiančią bendrovę surinkta medžiaga jau turėtų pasiekti ir teismą.

„Įtariame, kad įmonė „Langų spektras“ užsiima veikla, kurią būtų galima prilyginti sukčiavimui. Avansinės įmokos paimtos, žadami įstatyti langai, tačiau jie neįstatyti ir, ko gero, nebebus įstatyti. Žmonės sunerimę, neatgauna savo pinigų“, - pasakojo R.Kontrimas.

Reikalai paspartėja

Terminų laužymu nuolatos piktnaudžiauja ir baldų gamintojai ar tiekėjai. „Tik mums įsikišus reikalai pagreitėja. Pasirodo, kad nereikia taip ilgai laukti ir randamas kitas sprendimas“, - šypsojosi R.Bučinskienė.

Gausybė ginčų įsiplieskia dėl elektrotechnikos prekių - šaldytuvų, kompiuterių, mobiliųjų telefonų.

„Konfliktai tarp pardavėjų ir pirkėjų kyla tada, kai nesutariama dėl defekto kilmės“, - sakė R.Bučinskienė.

R.Kontrimas minėjo, jog kai kurie paslaugų teikėjai gudrauja sudarydami sutartis. Pasak jo, už įsipareigojimų nevykdymą vienodai atsakingos turi būti abi pusės. Tuo tarpu neretai tik pirkėjai drausminami delspinigiais.

Neišvengia kuriozų

Prieš užsisakydami brangesnę prekę ar paslaugą vartotojai gali bent iš dalies apsidrausti.

Tiek Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos, tiek Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos kalbinti atstovai tikino galį suteikti žinių apie konkrečią įmonę. Paskambinęs specialistams žmogus gali sužinoti, ar dėl jos buvo sulaukta kokių nors skundų.

„Mes teikiame tokią informaciją, ji yra vieša. Tačiau nereklamuojame nei gamintojo, nei pačios prekės“, - tikino R.Bučinskienė.

Anot R.Kontrimo, tokia savotiška prevencija vartotojai beveik nesinaudoja. Paprastai pirkėjai susipranta konsultuotis jau įsigiję prekę ar užsisakę paslaugą.

Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos atstovai neslėpė susidurią ir su kurioziškais atvejais. Specialistai prisiminė neseną istoriją, kai į juos kreipėsi pasipiktinęs pirkėjas, kuris tikino esąs apgautas. Nusipirkęs 5 litus kainuojantį sėklų pakelį vėliau žmogus susigriebė, jog panašų galėjo įsigyti ir už pusantro lito.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Šapoka: bankų sąjunga ir stabilumo mechanizmas – ES prioritetai (9)

Bankų sąjunga ir Europos stabilumo mechanizmas yra prioritetinės Europos Sąjungos sritys ir...

JAV sugriežtino oro transporto krovinių iš Artimųjų Rytų oro uostų kontrolę

Jungtinės Valstijos nurodė griežčiau tikrinti lėktuvais gabenamus krovinius iš penkių...

Lietuviai pateko į prestižinį „Forbes“ sąrašą (19)

Vieni iš kriptovaliutų ir finansinių paslaugų startuolio „Monetha“ įkūrėjai Laurynas...

Štai kodėl pasaulio ekonomikai šiemet seksis (11)

Valstybių ekonomikos atsigauna tolygiai bei greičiau, nei buvo tikėtasi. Be to, pasaulinei...

Paskelbta nauja Lietuvos pašto vadovė papildyta (19)

Valstybės valdomam Lietuvos paštui vadovaus Asta Sungailienė.

Top naujienos

Šveicarų specialistai įvertino Gedimino kalno gelbėjimo planą: tikrai yra dėl ko nustebti (241)

Lietuvos mokslininkai ir specialistai vis dar nesutaria, kaip gelbėti Gedimino kalną. Kol mūsų...

Nori uždirbti padėdami išvengti įvestų „Sodros“ mokesčių (49)

Netylant kalboms dėl nuo šių metų įvestų „Sodros“ grindų ir jau prasidėjusių atleidimų,...

Orai: laukia šalčiausia šios žiemos naktis (4)

Antradienio naktis bus bene šalčiausia šią žiemą. Vietomis, rytiniuose ir pietiniuose šalies...

Šimonytė pasakė, ką reikėjo daryt LRT: kliuvo ir Karbauskiui, ir Jakilaičiui (259)

Didesnis Lietuvos radijo ir televizijos (LRT) finansinių duomenų viešumas būtų apsaugojęs...

Galingas Kuzminsko dėjimas išplėšė dramatišką „AX Armani“ pergalę (7)

Italijos pirmenybėse pirmadienį vakare Milano „AX Armani“ namuose po atkaklios kovos 82:80...

Turi priekaištų vilniečiams: kas jums darosi, kad taip pripratote skųstis? (43)

Per paskutinius kelerius metus teko lankytis aštuoniose Europos valstybių sostinėse ir dar bent...

Prieš akistatą su „Žalgiriu“ – trilerį išgyvenusi „Panathinaikos“ ir pavydėtinas Lekavičiaus taiklumas prireikė dviejų pratęsimų (4)

Graikijoje Atėnų „Panathinaikos“ ekipa su Luku Lekavičiumi namuose po dviejų pratęsimų...

Ramūnas Bogdanas. Pirmieji Narcizo metai Baltuosiuose rūmuose (30)

2017 m. sausio 20 d. įvyko 45-ojo JAV prezidento inauguracijos ceremonija. Juo tapo verslininkas ir...

Vienuoliktokų tėvams – bauginanti žinia apie itin užkrečiamą ligą (94)

Pirmadienį Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazijos vienuoliktokų tėvai informuoti dėl...