Banko sąskaitoje pamačiusi, kiek sumokėjo už „Wizz Air“ bilietų keitimą Lina pritrūko žodžių: prieš vykdant operaciją galutinė mokėtina suma buvo 210 eurų, tačiau nurašyta buvo kur kas daugiau.

Sau ir dviem draugams nusipirktų bilietų kelionės kryptį keitusi Lina suglumusi: kodėl niekur nesimatė, kad galutinė suma bus 480 eurų, o ne 210 eurų. „Jaučiuosi išdurta. Norėčiau, kad žmonės būtų labai atidūs, nes kaip paaiškėjo, keičiant bilietus, nesimato sumos už bilietų kainų skirtumą“, – sako ji.

Sumą rodo vieną, nuskaičiuoja – kitą

Lina pasakoja, kad iš pradžių su dar dviem draugais turėjo skristi į Islandiją, todėl nusipirko bilietus ir laukė kelionės.

Tačiau sumanytas planas visgi nepavyko, todėl turėjo staigiai keisti kelionės kryptį tomis pačiomis datomis.

„Suplanavome kelionę iki Islandijos, buvome nusipirkę bilietus, tačiau sužinojome, kad mus priimti turėję draugai vis tik negali priimti. Taigi žiūrėjome, kokią kitą kryptį galėtume pasirinkti už tokią pačią arba truputį didesnę kainą.

Radome, kad pasirinkus Gruziją, bilietų kaina nesikeistų, mums tereikėtų primokėti mokestį už bilietų keitimą – po 35 eurus asmeniui į vieną pusę. Taigi po 70 eurų į abi puses, viso trims žmonėms – 210 eurų“, – pasakojo Lina.

Lina pasakoja, kad „Wizz Air“ bilietų sistemoje vedė įvairius variantus, kol rado, kad skrendant tomis pačiomis dienomis į Gruziją, tiek į priekį, tiek atgal nereikėtų nieko primokėti – sistema aiškiai rodė nulius abiem kryptimis.

„Apsidžiaugėme, nusprendėme, kad tie papildomi 210 eurų už skrydžio vietos keitimą mums tinka, ir nusprendėme keisti. Galutiniame lange mums išmetė bendrą galutinę sumą, kiek turime mokėti, – 210 eurų, todėl paspaudžiau „mokėti“ mygtuką, nukreipė į banko apmokėjimo sistemą ir atlikau mokėjimą“, – pasakoja.

Lina užfiksavo galutinės sumos ekrano nuotrauką, lyg nujausdama, kad kažkas gali nutikti.
"Wizz Air" užsakymas

„Visi labai džiaugėmės, bet tada pasitikrinau sąskaitos banke balansą ir negalėjau patikėti – nuskaičiuota suma buvo ne 210 eurų, o 480 eurų, – stebėjosi. – Iškart paskambinau į klientų informaciją, bet man tepasakė kreiptis el. laišku, taigi aprašiau situaciją el. laiške, ir man paaiškino, kad atsitiko taip, kad mūsų bilietas iš Vilniaus į Islandiją buvo brangesnis, nei į Gruziją, o atgal atvirkščiai – bilietas iš Gruzijos namo kainavo brangiau nei prieš tai nusipirktas iš Islandijos į Lietuvą.

Taigi pasirodo, kad atgaliniam bilietui susidarė 90 eurų skirtumas žmogui. Taigi tą skirtumą padauginus iš trijų žmonių (90 eurų kart 3) išeina 270 eurų, todėl ir bendra galutinė suma buvo 480 eurų (270 eurų už bilietų kainų skirtumą + 210 mokestis už skrydžio krypties keitimą)“, – aiškina ji.

Visgi mergina sutrikusi, kodėl tuomet to bilietų kainų skirtumo atgaliniam skrydžiui sistema nerodė, eilutėje aiškiai buvo nurodyta – 0 eurų, o galutinė suma trims žmonėms buvo apskaičiuota kaip 210 eurų.

„Viskas atrodytų kaip ir tvarkoje, už bilietų skirtumą – reikia primokėti, bet juk jis turi būti kažkur parodytas. Paspaudęs mygtuką „mokėti“ turėtum matyti visą sumą, o ne tik sumą už bilietų keitimo mokestį.
"Wizz Air" užsakymas

Dėl to man labai pikta. Rašiau jiems, o kur aš galėjau tuos papildomus 270 eurų pamatyti, bet jie man tik atsakė, kad ta bendra suma 480 eurų turėjo matyti bendroje sumoje užsakant bilietus. Bet jos juk nesimatė. Aš nesu akla, turiu liudininką, kuris taip pat aiškiai matė, kad abiem kryptimis rodo nulinį primokėjimą, o galutinė suma – 210, o ne 480 eurų“, – tvirtina Lina.

Ji sutrikusi, nes taip apsigauti gali kiekvienas, todėl nori įspėti skaitytojus: „Noriu, kad visi žinotų ir būtų labai atidūs, nes kaip paaiškėjo, sumos už bilietų skirtumą – niekur nesimato. Sistema kaip bendrą mokėjimo sumą gali mesti visai ne tą, kurią turite užmokėti.

Jaučiuosi išdurta, nusivyliau. Turiu nusipirkus iš anksčiau dar viena skrydį šia aviakompanija, tai su ja skrisiu dar vieną kartą, bet daugiau – nebe, ieškosiu alternatyvų“, – teigia ji.

Savo kaltės nemato

DELFI kreipėsi į „Wizz Air“, tačiau aviakompanija savo kaltės dėl situacijos nemato ir neįžvelgia jokių savo veiklos trūkumų.

Bendrovė nesugebėjo paaiškinti, kodėl renkantis bilietus kainų skirtumas buvo nulinis, nors realiai toks nebuvo, o bendros galutinės sumos – 480 eurų – nebuvo matyti.

„Norėdama suteikti kuo daugiau lankstumo savo keleiviams, „Wizz Air“ siūlo skrydžio keitimo paslaugą, kurią įsigiję keleiviai gali keisti savo kelionės datą, laiką ir maršrutą likus ne mažiau kaip 3 valandoms iki suplanuoto išvykimo laiko. Šios paslaugos mokestis yra 35 eurai vienam skrydžiui / keleiviui, tiesa, darant keitimus, gali tekti sumokėti skrydžių bilietų kainų ir bagažo mokesčių skirtumą.

Kadangi sėdimų vietų skaičius vienoje kainų kategorijoje yra ribotas, aukštesnės bilietų kainos gali būti taikomos, jei viename užsakyme yra keli keleiviai. Keliautojams visada rekomenduojama prieš atliekant mokėjimą peržiūrėti bendrą galutinę bilietų kainą“, – teigė „Wizz Air“ atstovai.

Bendrovė komentavo, kad veikiausia pačiame galutiniame lange, jau vykdant banko operaciją, visgi turėjo matytis 480 eurų suma, tačiau negali paaiškinti, kodėl sistema renkantis bilietus rodė nulinį skirtumą ir ne tokią galutinę sumą prieš atliekant mokėjimą. Be to, nepripažįsta, kad tai galėjo būti techninė sistemos klaida ar pan.
Wizz Air

„Wizz Air” patvirtina, kad joks mokėjimas negali būti įvykdytas aviakompanijos svetainėje ar WIZZ mobiliojoje programoje be kliento patvirtinimo dėl vykdomos operacijos sumos“, – kartojo avialinijos atstovai.

Avialinijų elgesys nestebina

Menkai tepaguosti keleivę galėjo už keleivių teises kovojanti „Skycop“ bendrovė.

„Tokią situaciją išties labai sunku pakomentuoti. Turint omenyje, kad pigių skrydžių bendrovės labai mėgsta tokią praktiką, kai bilietų kaina išskaidoma į kelis ar net keletą papildomų žingsnių (atskirai reikia mokėti už registruojamą bagažą, už iš anksto norimą atlikti registraciją skrydžiui, už galimybę pasirinkti vietą lėktuve ir t. t.) tam, kad pradinė kaina atrodytų patraukliai ir konkurencingai, pasitaiko atvejų kai žmonės tiesiog pasimeta tarp tų žingsnių ir galutinė bilieto kaina tampa gerokai didesnė nei pradinė.

Ar taip nutiko ir šiuo atveju, ar visgi tai buvo sistemos klaida – pakomentuoti tikrai negalime", – sakė bendrovės specialistai.

Jie pažymėjo, kad tokio pobūdžio nesusipratimas turi būti sprendžiamas tiesiogiai su avialinijomis, tačiau tai daug jėgų ir nervų atimantis kelias.

„Tai, jog avialinijos nėra pačios paslaugiausios, mūsų nestebina. Kasdien susiduriame su situacijomis kai aviakompanijos mėgina išsisukti nuo priklausančių kompensacijų, vilkina procesą, išsigalvoja įvairių priežasčių dėl ko mokėti neprivalo, kartais pateikdamos net absurdiškus „įrodymus“.

Jūsų minima situacija, deja, nėra apibrėžta reglamente ar susijusioje praktikoje, tad turėtų būti sprendžiama kitu keliu. Bet jeigu klientė įsitikinus, jog yra teisi ir buvo suklaidinta „Wizz Air“ sistemos – siūlytume kovoti už savo teises ir nenuleisti rankų. Čia padėti galėtų ir vartotojų teises ginanti institucija“, – pataria „Skycop“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (109)