Apie tai praėjusią savaitę pranešė vienos pasauliniame pieno pramonės sektoriuje lyderiaujančios įmonės vadovas, skelbia CNBC.

Nors nuo tada, kai pieno pramonės dalyviai sumažino gamybos apsukas, maždaug 28 proc. per metus išaugusios pasaulinės pieno produktų kainos pastaraisiais mėnesiais akivaizdžiai stabilizavosi, Pederis Tuborghas, Danijoje veikiančios pieno produktus tiekiančios įmonės „Arla Foods“ vadovas, konstatuoja, kad pasaulinės pieno produktų atsargos šiuo metu ganėtinai išsekusios.

„Po pernai taikytų itin žemų kainų pasaulinėje rinkoje neįtikėtinai išseko pieno produktų atsargos, – sakė P. Tuborghas agentūrai „Reuters“. – Įvairiuose Europos regionuose juntamas didelis riebalų mišinių, grietinėlės ir sviesto stygius. Nėra nė menkiausios tikimybės, kad iki Kalėdų pavyks patenkinti kylančius poreikius. Dėl šios priežasties kainos turėtų gerokai šoktelėti.“

Šiemetinį pieno produktų kainų kilimą nulėmė Europos gamintojų sprendimas sumažinti produkcijos tiekimo mastą. Toks sprendimas buvo priimtas kaip atsakas į 2015 metais Europos Sąjungoje panaikintas pieno kvotas ir vėliau gerokai smuktelėjusias kainas.

Net 12,5 tūkst. ūkininkų iš Danijos, Švedijos, Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Liuksemburgo, Nyderlandų ir Belgijos vienijančios bendrovės „Arla Foods“ atstovai paaiškino, kad kaina, kurią jau tris mėnesius tenka mokėti pieną pristatantiems ūkininkams, bus padidinta iki 38,3 euro cento už kilogramą (centu daugiau, palyginti su ligtoline), o vėliau, dar iki metų pabaigos, gali būti vėl didinama.

„Šiais metais kainą gali tekti dar kartą didinti, nors tai kol kas nėra visiškai aišku“, – sakė P. Tuborghas.

Esminės reikšmės tolesniems kainų pokyčiams pasaulinėje rinkoje, analitikų teigimu, veikiausiai turės ateinančio pavasario sezonas Naujojoje Zelandijoje.

Per pirmąją šių metų pusę ūkininkams už pieną mokamą kainą „Arla Foods“ padidino net 19 proc.
„Manau, kad didžiausias šiais metais pieno kainų didinimas jau įvyko“, – svarstė P. Tuborghas.
Jis prognozavo, kad kitąmet pieno produktų gamyba turėtų atsitiesti ir išaugti bent 2–3 proc.
„Arla Foods“ yra septinta pagal apyvartos dydį pasaulinė pieno produktų gamintoja. Savo veiklą ji be paliovos plečia už Šiaurės Europos rinkos ribų.

Per pirmąją šių metų pusę įmonei pavyko net 10 proc. padidinti ne Europos šalyse vykdomą pardavimą ir užsitikrinti 792 mln. eurų sumą siekiančias pajamas. Tai sudaro 16 proc. visų įmonės gaunamų pajamų.

Pardavimas Azijoje per metus šoktelėjo net 36 proc., o Užsachario Afrikoje – 32 proc.
„Būčiau patenkintas, jei pavyktų išlaikyti 20 proc. augimo koeficientą, be to, manau, kad ilgainiui tai gali tapti tikrai įmanoma“, – svarstė P. Tuborghas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (130)