Šiemet Tarnyba pradėjo produktų saugos ir ženklinimo programų ciklą specializuotose prekybos vietose, kurių metu tikrino įvairių chemijos produktų, asmens apsaugos priemonių, elektrinių įrankių ir kitų vartotojams galimai pavojingų ne maisto produktų atitiktį. Net 4 tikrinimų programas Tarnyba paskyrė vaikams skirtų prekių patikrai – Tarnybos specialistai vertino minkštų kimštinių žaislų saugą, gleivių žaislų (angl. slime toys) saugą, vaikiškos avalynės saugą bei kitų vaikams skirtų prekių atitiktį teisės aktų reikalavimams.

Kitose produktų srityse nustatyti 6 nesaugūs kosmetikos gaminiai, 5 elektros smūgį galėję sukelti elektrotechnikos gaminiai, 2 nesaugios konstrukcijos baldai bei 4 chemijos prekės. Nelaimingų atsitikimų pavyko išvengti, o nesaugius produktus įvežusios bendrovės buvo įpareigotos nedelsiant pašalinti pavojingus produktus iš rinkos, įspėti vartotojus bei susigrąžinti nesaugius produktus. Už Produktų saugos įstatymo pažeidimus bendrovėms skirtos sankcijos.

Šiemet tarnyba jau atliko beveik 5 000 įvairių ne maisto prekių ir paslaugų patikrinimų, pradėjo 9 tikslines tikrinimo programas ir nustatė 49 vartotojų sveikatai pavojingus gaminius.

„Vartotojų gerovei bei rinkos konkurencingumui užtikrinti neabejotinai svarbi efektyvi rinkos priežiūra, todėl Tarnyba nuolat vykdo produktų saugos ir ženklinimo patikrinimų programas, kurių metu ypatingą dėmesį skiria potencialiai vartotojų sveikatai pavojingų produktų patikrinimams bei verslo konsultavimui“, – pažymi Tarnybos direktorė Neringa Ulbaitė.

Analizuojamu laikotarpiu Tarnybos vykdytų patikrinimų struktūra išliko panaši. Daugiausiai dėmesio skirta mažmeninės prekybos patikrinimams (48 proc.), iš kurių beveik trečdaliu atvejų buvo nustatyti pažeidimai. Antroje vietoje pagal patikrinimų skaičių (27 proc.) didmeninė prekyba, kurioje ketvirtadaliu atvejų nustatyti teisės aktų neatitikimai.

Dažniausiai verslininkai neteikė informacijos arba instrukcijos lietuvių kalba bei prekiavo netinkamai paženklintomis prekėmis, ant kurių nebuvo nurodomas gamintojas ar importuotojas, prekės nebuvo pažymėtos CE ženklu.

Internetinėje prekyboje patikrinimai vykdyti dviem kryptimis: Tarnybos specialistai vertino, kaip vartojimo prekėmis prekiaujantys verslininkai laikosi nuotolinės prekybos reikalavimų, taip pat vertino internete parduodamų prekių atitiktį privalomiems reikalavimams. 19 proc. atvejų buvo nustatyti neatitikimai deklaruojamiems produktų rodikliams, o 92 proc. atvejų nustatyti nuotolinės prekybos reikalavimų pažeidimai.

Pastarasis pažeidimų skaičius didelis todėl, kad patikrinimai vykdyti internetinėse parduotuvėse, kuriose jau buvo nustatyti pažeidimai stebėsenos metu.

Pažymėtina, kad Tarnybos vykdoma rinkos priežiūra iš esmės suintensyvėjo po Tarnybos struktūrinių pokyčių, kai Tarnybos teritoriniuose padaliniuose ne teisminis ginčų sprendimas buvo atskirtas nuo rinkos priežiūros funkcijų. Toks sprendimas lėmė, kad atliktų rinkos priežiūros patikrinimų skaičius, lyginant su ankstesnių metų laikotarpiu, išaugo nuo 1 679 iki 2 330. Reikšminga patikrinimų dalis taip pat atlikta nagrinėjant vartotojų skundus dėl gaminio arba paslaugos kokybės – beveik 2 500 kartų Tarnyba teikė vertinimo išvadas dėl gaminio arba paslaugos atitikties.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją