Tarp siuntėjų ir gavėjų – daugiausia jaunimo iki 25 metų amžiaus. Na, o siunčiami dažniausiai drabužiai, maistas ir knygos, praneša „Panorama“.

„Pirmauja ir siuntime ir gavime drabužiai . Taip pat daug yra siunčiama maisto. Tai yra susiję su tuo, kad žmonės siunčia kaimynams, siunčia į užsienio šalis dėl pigesnio maisto. Ir gaunama yra visokie aksesuarai, kvepalai“, – sako „Post24“ direktorius Lietuvoje Joona Saluveer.

Vos prieš pusmetį pirmuosius savitarnos siuntų terminalus didmiesčiuose pastačiusi estų pašto bendrovė po penkerių metų ketina užimti apie 30 procentų Lietuvos pašto rinkos. Jos orientyras –auganti elektroninė prekyba ir modernios technologijos. Esą lietuviai, kaip ir estai turėtų įvertinti savitarnos terminalų privalumus – čia nereikia gaišti eilėse, derintis prie kurjerio galimybių. Estijoje per terminalus siunčiama beveik trečdalis siuntų.

Daugiau kaip 70 savitarnos terminalų jau visus metus aptarnaujančios antrinės Lietuvos pašto įmonės vadovas sako, kad lietuviai naujų technologijų nesibaido.

„Lietuviai yra labai pastovūs žmonės ir prie to, ko pripratę, tuo ir linkę naudotis. Tačiau tikrai novatoriški sprendimai ir naujos technologijos jos populiarėja gan sparčiai ir matome diversifikacijos tendenciją, kad žmonės pereidinėja prie tų technologijų , kurios yra paprastesnės ,greitesnės, patogesnės“, – sako „Baltic Post“ direktorius Domas Sabaitis.

Pasak D. Sabaičio per „Lietuvos pašto“ savitarnos terminalus dabar keliauja apie trečdalis visų siuntų. Lietuvos paštas kol kas yra siuntų paslaugos monopolininkas – valdo apie 90 proc. rinkos. Nuo kitų metų pašto rinka atveriama ir kitiems dalyviams. Tačiau monopolininkas konkurencijos nesibaimina. Esą ji tik skatins ieškoti naujų darbo formų ir plėsti savo veiklą kitose Baltijos šalyse. Be to tikimasi perimti dalį siuntų, dabar perduodamų per draugus ir autobusus.