Vilniaus universiteto Rinkodaros katedros vedėjas Sigitas Urbonavičius kritikuoja prekybininkų taikomas nuolaidas per didįjį apsipirkimą.
„Mano nuomone, prieš Kalėdas dalijamos nuolaidos yra didžiulis absurdas, nes žmonės ir taip perka dovanas. Tačiau nuolaidos dabar suvokiamos kaip konkurencinis dalykas, nes jeigu visi duoda, o tu neduosi, tai būsi tautos priešu. Kitas dalykas, kad dabar yra susidariusi keista nuolaidų tradicija“, - DELFI sakė jis.
Pašnekovas teigia pastebėjęs dalies pardavėjų gudrybę - mėnesį siūlomos nuolaidos baigiasi prieš pat šventes, kai po parduotuves dar laksto paskutinę minutę dovanų ieškantys pirkėjai.

Tačiau Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas Laurynas Vilimas tvirtino, kad jeigu tokių atvejų ir yra, tai jie būna pavieniai.
„Nesakau, kad tokių atvejų nėra, tačiau tai labiau yra išimtis iš taisyklės. Jeigu pažiūrėtume į didesnes parduotuves ar didžiuosius prekybos centrus, tai paskutinėmis dienomis prieš Kalėdas būna labai daug akcijų, nes visi žino, kad tai yra paskutinė proga parduoti“, - DELFI sakė jis.
Pasak pašnekovo, šventiniu periodu prekybininkai neriasi iš kailio bandydami privilioti pirkėjus.
„Kainodaros strategijos yra labai individualios. Jos yra susijusios ir su rinkodara, ir su komercija, ir su kitomis įvairiomis sritimis. Absoliučiai didžioji dalis prekybininkų žino, kad kalėdinis periodas yra padidėjusio pirkėjų aktyvumo laikotarpis. Konkurencija tomis dienomis labai paaštrėja nepaisant to, kad padaugėja pirkėjų ir jie išleidžia daugiau pinigų. Kiekvienas ieško būdų pritraukti pirkėją pas save“, - teigė jis.
L. Vilimas pripažįsta, kad akcijų supratimas Lietuvoje yra išsikreipęs, nes pirkėjai ne laukia akcijų, bet žino, kad jų visada yra ir bus.

Jo teigimu, priklausomai nuo prekybos srities, kalėdiniu periodu pardavimai gali išaugti ir 99 proc., jei, pavyzdžiui, pardavinėjami fejerverkai.
„Kai kuriems didiesiems prekybos tinklams 5-10 proc. pardavimų padidėjimas jau yra milžiniškas augimas“, - teigė L. Vilimas.
Pataria atidžiai vertinti nuolaidas
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Marketingo katedros docentė, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) ekspertė dr. Miglė Šontaitė-Petkevičienė sako, kad pagrindinės Lietuvos prekybininkų naudojamos priemonės didinti pardavimus ir savo rinkos dalį yra siūlymai įsigyti dvi prekes už vienos kainą, mažesnės didesnės pakuotės kainos, įvairūs kuponai, nuolaidos, premijos ir t.t.

Tyrimai rodo, kad Lietuvos vartotojai mielai naudojasi specialiais kalėdiniais pasiūlymais ir dažnai specialiai laukia šventinių nuolaidų, kad įsigytų didesnės vertės ilgalaikio naudojimo produktus. Kalėdiniu laikotarpiu žmonės perka daugiau ir prekybininkai tai žino.
„Visgi vartotojai šiuo laikotarpiu turėtų būti atsargūs. Ne retai pasitaiko nesąžiningos prekybos atvejų, kai prekybininkų nustatyta kaina po nuolaidos yra tikroji to produkto ar paslaugos kaina. Taigi neatidūs vartotojai gali būti tiesiog apgauti, nes realios nuolaidos jie negauna“, - atkreipia dėmesį Miglė Šontaitė-Petkevičienė.
Anot jos, pastebima tendencija, kad likus maždaug savaitei iki Kalėdų prekybininkai daro dideles nuolaidas, kad jiems liktų kuo mažesni prekių likučiais.
„Tyrimai rodo, kad moterys dažniau nei vyrai pradeda kalėdinius apsipirkimus daug anksčiau, perka daugiau ir dažniau apsilanko parduotuvėse. Moterys pasižymi ir didesniu impulsyvumu priimdamos pirkimo sprendimą. Todėl einant apsipirkti geriausia numatyti konkrečią pinigų sumą, kurią norima skirti dovanoms, sudaryti sąrašą žmonių, kuriems planuojama pirkti dovanas“, - pataria pašnekovė.