Asociacijų išplatintame laiške primenama, kad įmonė „Beta Media“, valdžiusi populiarius internetinius portalus Beta.lt ir Grupinis.lt Lietuvoje, birželio 7d. oficialiai pranešė, kad po beveik 14 metų nusprendė stabdyti savo veiklą ir inicijuoti bankroto procesą.

„Šis netikėtas sprendimas, apie kurį paslaugų teikėjai ir vartotojai neoficialiai sužinojo tik iš atgailos pilnos „Beta Media“ vadovo Raimundo Adomaičio atsiprašymo žinutės socialiniuose tinkluose, sukėlė didelę sumaištį vartotojų tarpe“, – tvirtina asociacijos ir pabrėžia, kad vadovas neakcentuoja fakto, kiek liko skolingas paslaugų teikėjams, tarsi norėdamas sumažinti ar nuslėpti dalį skolos.

Kaip nurodo svetingumo verslo asociacijos, paslaugų teikėjams – poilsio ir laisvalaikio įstaigoms, SPA, viešbučiams, restoranams, kelionių agentūroms, mažiausiems paslaugų teikėjams, „Beta Media“ liko skolinga apie 2 mln. eurų.

„Su paslaugų teikėjais, kurie vartotojų šiuo metu puolami ir skundžiami, „Beta Media“ nėra atsiskaičiusi ne tik už portale parduotus kuponus. Paslaugų teikėjai nėra gavę ir galimai negaus jokių pajamų už prieš pat bankrotą parduotus ir nepanaudotus kuponus, kurie „Beta Media“ įsiskolinimą galimai padidins iki 10 mln. eurų.

Tad akivaizdu, kad nukentėjęs verslas atsisako suteikti paslaugas vartotojams, kol vyksta ikiteisminis tyrimas ir bankroto administratoriaus paskyrimas. Iš „Beta Media“ komunikacijos šis faktas taip pat „išgaravo“.

Negana to, UAB „Beta Media“ vadovas socialiniuose tinkluose nuo atsakomybės „nusiplovė“ teikdamas, kad portalas buvo tik tarpininkas tarp paslaugų teikėjų ir vartotojų, taigi už paslaugų, įsigytų pagal kuponus suteikimą, yra visiškai atsakingi paslaugų tiekėjai. Tokiu būdu UAB „Beta Media“ vadovas suformavo įvaizdį, kad bankroto akivaizdoje visa atsakomybė tenka paslaugų teikėjams. Deja, visuomenei ir vėl nebuvo pasakyta, kad „Beta Media“ buvo tiesioginis pajamų, gautų už kuponų pardavimą, gavėjas ir valdytojas“, – rašoma asociacijų išplatintame laiške.

Kaip nurodo verslo asociacijos, jiems kyla įtarimai dėl tyčinių veiksmų.

„Nuo 2024 metų pradžios įmonės įsiskolinimų terminai paslaugų teikėjams tik ilgėjo ir įmonė neatsiskaitė su daugeliu paslaugų teikėjų, kas rodo nesąžiningą vadovavimą arba nesugebėjimą efektyviai valdyti finansus.

Savavališkas didelio kiekio kuponų su didelėmis nuolaidomis pardavimas prieš pat bankroto paskelbimą, inkriminuoja fiktyvius sandorius. Taip įmonė siekė pritraukti kuo daugiau pajamų prieš pradedant bankroto procesą, žinant, kad šių įsipareigojimų nebus galima įvykdyti. Tai galimai buvo sąmoningas veiksmas, siekiant surinkti kuo daugiau pinigų prieš bankrotą.

Jei prieš pat nemokumo paskelbimą buvo pritraukta daugiau pinigų iš vartotojų parduodant kuponus, kai įmonė jau buvo finansiškai nestabili, tai gali būti laikoma neracionaliu skolinimusi, žinant, kad šie įsipareigojimai nebus įvykdyti.

Dėl šių priežasčių, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir verslą vienijančios asociacijos kreipėsi į prokuratūrą dėl tyrimo pradėjimo“, – dėstoma asociacijų laiške.

Iternetinis puslpis grupinis.lt

Prašo kuponus įsigujusių gyventojų supratingumo

Kol vyksta ikiteisminis tyrimas dėl galimo portalo Beta.lt sukčiavimo didžiuliu mastu ir milijoninių skolų paslaugų teikėjams, verslas kreipiasi į vartotojus su prašymu suprasti susidariusią situaciją ir drauge su paslaugos teikėju ieškoti kompromisinių variantų, kaip spręsti turimų kuponų panaudojimą.

„Akcentuojame, kad bet kokie kompromisai ir paslaugų suteikimo kaštai gula ant paslaugų teikėjų pečių ir tampa jų sąnaudomis bei nuostoliais, kadangi jokių pinigų iš Beta.lt verslas negavo ir nebegaus.

Paslaugų verslas taip pat yra nukentėjęs nuo Beta.lt veiklos sustabdymo ir skolos, siekiančios iki 10 mln. eurų. Šie milžiniški įsiskolinimai grasina ne tik paslaugų teikėjų finansiniam stabilumui, bet ir jų reputacijai. Verslas ieško geriausių galimų sprendimų kuo greičiau suteikti vartotojams jų įsigytas paslaugas, tačiau kartu apsaugant jų pačių mokumą ir reputaciją“, – rašoma laiške.

Kreipimąsi išplatino Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Nacionalinės sanatorijų ir reabilitacijos įstaigų asociacija, Palangos viešbučių ir restoranų asociacija ir Klaipėdos viešbučių ir restoranų asociacija.

„Delfi“ primena, kad primena, kad praėjusią savaitę Beta.lt vartotojų sulaukė laiško iš internetinės platformos vadovo, kuriame jis atsiprašė klientų ir informavo, kuriais kuponais klientai galės pasinaudoti.

„Visos komandos vardu atsiprašau už situaciją, kurioje Jūs, mūsų klientai ir ilgamečiai vartotojai, atsidūrėte. Pripažįstu, kad buvo padaryta daug klaidų stabdant Beta.lt veiklą, tarp kurių didžiausia – nesuvaldėme galimų nuostolių klientams ir partneriams. Tai yra mūsų kaltė.

Siekiame susitikti su visais Beta.lt partneriais. 102 paslaugų teikėjams jau esame išsiuntę kvietimus susitikti, kad rastume sprendimą dėl galimybės mūsų klientams įsigytas paslaugas gauti“, – komentavo R. Adomaitis.

Plačiau apie partnerius, kurie teikia paslaugas skaitykite čia.