„Susitikome papietauti sostinės kavinėje „Borsch“, valgėme dienos pietus, kurie kainuoja po 4,5 euro. Aš norėjau mokėti kortele, mano draugė – grynais, bet mums atsisakė pateikti atskiras sąskaitas“, - kalbėjo mergina.

Pasak jos, nors padavėjai buvo paaiškinta situacija ir sąskaitą paprašyta išskaidyti kelis kartus, padavėja nenusileido ir dėstė, kad tokios yra taisyklės.

„Draugė turėjo viena kupiūra 10 eurų, o aš grynais turėjau per mažai, bet tai padavėjai nebuvo įdomu. Tada mes paprašėme, kad 10 eurų pakeistų smulkiau, bet padavėja nesutiko ir to padaryti. Aš negalėjau patikėti, kad taip gali atsitikti. Ėjome aiškintis prie baro, kur pavyko išprašyti, kad 10 eurų pakeistų smulkiau ir galėčiau už viską mokėti kortele. Nesuprantu, kam reikia taip erzinti žmones ir neleisti atsiskaityti, kaip jiems patogiau?“, - svarstė pašnekovė.

Mergina pridūrė, kad po tokios patirties arbatpinigių nepaliko.

Restoranas gina savo poziciją: sąskaitos neskaidomos tik dienos pietų metu, nes žmonės nori atsiskaityti greičiau.

„Kitu metu sąskaitas skaidome, bet dienos pietų metu taupome lankytojų ir personalo laiką, todėl to nedarome - pietūs kainuoja tik 4,5 euro. Kai prie vieno stalo susėda 10 žmonių, visi sutinka su tokia tvarka, o mes jos laikomės nuo pat kavinės atidarymo. Kitos kavinės turi kitų taisyklių, pavyzdžiui, atsiskaitymus priima tik grynaisiais“, - kalbėjo restorano direktorė ir bendrovės „Ukrainietiški patiekalai“ savininkė Gražina Šablo.

Pasak jos, per pietus kavinėje susirenka labai daug žmonių ir jei visi norėtų atsiskaityti atskirtai, susidarytų eilė.

„Jeigu norėsite papietauti greitai, o paskui lauksite, kol atsiskaitysite dar 15 minučių, tikriausiai žmonės bus nepatenkinti, ar ne? Visi mūsų klientai žino mūsų taisykles ir pirmą kartą po ilgo laiko buvo atėjusios ponios, kurios klausė, kodėl mes sąskaitų neskaidome. Vienas pasiima pietus, kitas – tik kavą, trečias – desertą ir jei kiekvienam imsi skaidyti sąskaitas dienos pietų metu, tai užims labai daug laiko. Jeigu žmonės užsisako kartu, tai tegul jie ir susiskaičiuoja, o jei valgo tik pietus, jiems viskas aišku“, - apibendrino G. Šablo.

Restorano vadovė paaiškino, kad jei klientų dienos pietų metu ateitų mažai, veikiausiai sąskaitas galima būtų skaidyti, bet žmonių visą laiką yra daug.

„Džiaugiamės, kad ateina daug klientų ir norime, kad ir toliau jų daug būtų, dėl to pietų metu sąskaitų neskaidome“, - pakartojo ji.

Evalda Šiškauskienė
Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentės Evaldos Šiškauskienės nuomone, tokia praktika yra neįprasta ir ji taip elgtis nerekomenduotų.

„Manau, kad tokia praktika yra nenormali, jeigu žmogus paprašo išskaidyti sąskaitą, ją reikėtų ir išskaidyti, galimybės tai leidžia padaryti. Bet galbūt problema yra ta, kad sudėtinga apmokyti darbuotojus sąskaitas išskaidyti, jei jie nuolat keičiasi, o dabar rinkoje padavėjų stinga“, - kalbėjo pašnekovė.

E. Šiškauskienės nuomonė, geriausia yra iškart atėjusių klientų paklausti, kaip jiems skaičiuoti sąskaitą: kartu ar atskirai.

„Tai įneša ir aiškumo, nes paskui žmonės įsitraukia į pokalbį. Kai padavėjas sąskaitą paskaičiuoja bendrai, paskui ją išdalinti sunkiau, nes reikia daryti grąžinimą ir sąskaitas ruošti iš naujo. Padavėjams turi kilti du klausimai: kaip mokės, t. y., kartu ar atskirai, kitas - grynais, ar kortele“, - kalbėjo E. Šiškauskienė.

Ji suabejojo ir restorano argumentu, kad taip žmonės atsiskaito greičiau.

„Žmonės užima stalą, kai skaičiuoja, dalinasi pinigais. Pačiai teko stebėti situaciją, kaip penkios merginos dalinosi sąskaitą, kas ką valgė, o tai užtruko tikrai ilgai. Nematau čia galimybės taupyti laiko, manau, daug efektyviau paklausti, kaip žmonės mokės ir leisti jiems atsiskaityti, kaip patogiau. Tokiu atveju ir padavėjai daugiau arbatpinigių gautų“, - dėstė E. Šiškauskienė.

Pašnekovė dėsto, kad jai neteko susidurti su analogišku atveju Lietuvoje ar užsienyje, kad sąskaitą būtų atsisakyta skaidyti.

„Manau, tai privaloma padaryti. Maža, kas gali nutikti: vieni moka kortele, kiti grynais, kodėl kažkas turi prisiimti problemų, eiti išgryninti pinigų, juos keisti, kažkam atiduoti – visiška nesąmonė. Nesuprantu, kokia yra restorano politika, jei jis klientą pastato į tokią situaciją? Kažkoks košmaras“, - apibendrino ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (799)