Pauzė automobilių rinkoje

Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis sako, kad automobilių rinka nesustojusi, tačiau pokyčių tikrai yra.

„Mes pastebime, kad automobilių rinka nėra visai sustojusi, įvyko pauzė, galbūt dalis žmonių, kurie svarstė pirkti automobilį, visai atsisakė tokios minties, o gal atidėjo tolimesniam laikui. Matome, kad sausis ir vasaris tikrai buvo stiprūs mėnesiai, bet kovą gana smarkiai įšalo sandoriai, nes buvo karantinas, matome didelius kritimus, palyginti su praėjusių metų kovu“, – sako M. Buzelis.

Ž. Mauricas taip pat tikina, jog per karantiną mažėja sandorių skaičius. Tiesa, kaip pabrėžia ekonomistas, automobilis nėra pirmo būtinumo pirkinys, bent jau šiuo metu.

Žygimantas Mauricas

„Žvelgdami į kitų šalių patirtį, matome, kad karantino metu sandorių skaičius tikrai žymiai krenta. Tarkime, galime paimti Kinijos pavyzdį, – naujų automobilių sumažėjo apie 90 proc., antrinėje rinkoje kritimas buvo mažesnis, siekė apie 40–50 proc.

Automobilis, ypač naujas, nėra pirmo būtinumo pirkinys. Jį dažniausiai žmonės linkę atidėti gana ilgam laikui, taigi aš drįsčiau būti konservatyvus – manyčiau, kad rinka turėtų atsigauti tik šių metų pabaigoje arba kitų metų pradžioje, ypač kalbant apie naujus automobilius“, – tikino ekonomistas.

Labiausiai nukentėjo importo rinka

Paklausus, ar šiuo laikotarpiu sumažėjo automobilių skelbimų, M. Buzelis sakė, jog žmonės ir toliau bando parduoti automobilius, taip pat yra ir kas juos perka, o sunkiausia situacija buvo pirmomis karantino dienomis, kai vyravo nežinomybė.

„Stebime skelbimų skaičių, kol kas daugiausia rūpesčių kėlė pati pradžia, kai įvyko tas karantino inicijavimas, pamatėme, kad rinka šiek tiek sustojo, buvo visiškas neaiškumas, nežinojome, kaip viskas klostysis toliau, tačiau po savaitės situacija pagerėjo, žmonės ir toliau stengėsi savo automobilius parduoti. Juos pirko anksčiau, perka ir dabar. Netgi tada, kai buvo neteikiamos kai kurios „Regitros“ paslaugos, žmonės domėjosi, kaip viską sutvarkyti.

Matas Buzelis

Džiaugiuosi, kad „Regitra“ sutvarkė ir sukūrė elektroninę sistemą, per kurią buvo galima įregistruoti pirkimą ir pardavimą. Kol kas nepastebime, kad skelbimų skaičius būtų kritęs, žmonės stengiasi automobilius parduoti. Žiūrėdami į oficialią statistiką, mes matome, kad naujų automobilių šių metų kovo mėnesį rinka susitraukė 43 proc., palyginti su praėjusių metų kovo mėnesiu. Importuotų automobilių rinka sumažėjo 57 proc. O Lietuvoje registruotų naudotų automobilių rinka – 38 proc. Galima sakyti, kad labiausiai nukentėjo importo rinka“, – sako M. Buzelis.

Kas laukia kainų

Anot pašnekovo, sunku pasakyti, kaip keisis kainos, tačiau M. Buzelis abejoja, ar jos masiškai kris.

„Žiūrėdami į parduodamų automobilių kainas, kol kas tikrai negalime pasakyti, kad kas nors masiškai pinga. Tikrai yra tokių partnerių, prekybininkų, kurie pardavinėja automobilius ir šiuo karantino laikotarpiu bei siūlo kiek geresnes kainas, skelbime argumentuodami, kad dabar yra sunkus metas, tad kviečia pasinaudoti galimybėmis ir įsigyti pigiau. Bet, vertindami bendrai, mes nepastebime, kad automobiliai būtų pigesni.

Žinoma, yra pavienių atvejų, kai automobiliai pardavinėjami pigiau, bet nemanome, kad tai gali tapti masiniu reiškiniu“, – tikino jis.

Tiesa, daugelis pripažįsta, kad lietuviui automobilis – itin reikalingas. Ekonomistas Ž. Mauricas aiškina, jog ateityje kai kurie žmonės gali gerai pagalvoti, ar jiems tikrai reikalingas antras ar trečias automobilis. Jo teigimu, kainos kisti tikrai gali.

„Dažnam lietuviui automobilis yra būtina prekė. Tiems žmonėms, kurie gyvena toliau nuo didžiųjų miestų, mažesniuose miesteliuose, kaimuose, automobilis yra pagrindinė susisiekimo priemonė, ten, kur viešasis transportas nėra labai gerai išvystytas arba tiesiog nepatogus. Automobilis didesnei Lietuvos daliai žmonių – vienintelė susisiekimo priemonė, tačiau didžiuosiuose miestuose situacija kitokia: čia jau yra viešasis transportas, dalijimosi paslaugos, paspirtukai, dviračiai ir visa kita. Turint omenyje, kad pandemijos krizė perauga į ekonominę, tai ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio mastu gyventojai jaučia neapibrėžtumą, dalis jų nuspręs atsisakyti antro ar trečio automobilio. Jeigu tokių namų ūkių bus gana daug, pasiūla viršys paklausą, dėl to galime tikėtis kainų korekcijos“, – sako ekonomistas.

Ž. Mauricas tikina, kad ateityje į Lietuvą gali plūstelėti naudotų automobilių, nes kai kurios Europos šalys, tikėtina, patirs recesiją.

„Kitas dalykas – žvelgiant visos Europos mastu. Dabar dėl tam tikrų transporto iššūkių tas judėjimas nėra toks, koks galėtų būti, ypač turint omenyje, kad daugelis valstybių yra užsidariusios, pavyzdžiui, Britanija, Ispanija, ten apskritai eismas sustojęs. Turint omenyje, kad Europos ekonomika patirs recesiją, tai tų automobilių, turiu omenyje, dėvėtų, pasiūla plūstelės į Lietuvą“, – aiškino pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (263)