aA
Daugelis lietuvių be automobilio net neįsivaizduoja savo gyvenimo, tačiau dabartinė situacija gali kiek koreguoti lietuvių įpročius bei pačias kainas. Ekonomistas Žygimantas Mauricas laidoje „Delfi diena“ sako, kad automobilių rinkai dabar taip pat nėra patys geriausi laikai, o atsigavimo galima tikėtis šių metų pabaigoje arba kitų pradžioje.

Pauzė automobilių rinkoje

Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis sako, kad automobilių rinka nesustojusi, tačiau pokyčių tikrai yra.

„Mes pastebime, kad automobilių rinka nėra visai sustojusi, įvyko pauzė, galbūt dalis žmonių, kurie svarstė pirkti automobilį, visai atsisakė tokios minties, o gal atidėjo tolimesniam laikui. Matome, kad sausis ir vasaris tikrai buvo stiprūs mėnesiai, bet kovą gana smarkiai įšalo sandoriai, nes buvo karantinas, matome didelius kritimus, palyginti su praėjusių metų kovu“, – sako M. Buzelis.

Ž. Mauricas taip pat tikina, jog per karantiną mažėja sandorių skaičius. Tiesa, kaip pabrėžia ekonomistas, automobilis nėra pirmo būtinumo pirkinys, bent jau šiuo metu.

Žygimantas Mauricas
Žygimantas Mauricas
© DELFI / Andrius Ufartas

„Žvelgdami į kitų šalių patirtį, matome, kad karantino metu sandorių skaičius tikrai žymiai krenta. Tarkime, galime paimti Kinijos pavyzdį, – naujų automobilių sumažėjo apie 90 proc., antrinėje rinkoje kritimas buvo mažesnis, siekė apie 40–50 proc.

Automobilis, ypač naujas, nėra pirmo būtinumo pirkinys. Jį dažniausiai žmonės linkę atidėti gana ilgam laikui, taigi aš drįsčiau būti konservatyvus – manyčiau, kad rinka turėtų atsigauti tik šių metų pabaigoje arba kitų metų pradžioje, ypač kalbant apie naujus automobilius“, – tikino ekonomistas.

Labiausiai nukentėjo importo rinka

Paklausus, ar šiuo laikotarpiu sumažėjo automobilių skelbimų, M. Buzelis sakė, jog žmonės ir toliau bando parduoti automobilius, taip pat yra ir kas juos perka, o sunkiausia situacija buvo pirmomis karantino dienomis, kai vyravo nežinomybė.

„Stebime skelbimų skaičių, kol kas daugiausia rūpesčių kėlė pati pradžia, kai įvyko tas karantino inicijavimas, pamatėme, kad rinka šiek tiek sustojo, buvo visiškas neaiškumas, nežinojome, kaip viskas klostysis toliau, tačiau po savaitės situacija pagerėjo, žmonės ir toliau stengėsi savo automobilius parduoti. Juos pirko anksčiau, perka ir dabar. Netgi tada, kai buvo neteikiamos kai kurios „Regitros“ paslaugos, žmonės domėjosi, kaip viską sutvarkyti.

Matas Buzelis
Matas Buzelis
© DELFI / Josvydas Elinskas

Džiaugiuosi, kad „Regitra“ sutvarkė ir sukūrė elektroninę sistemą, per kurią buvo galima įregistruoti pirkimą ir pardavimą. Kol kas nepastebime, kad skelbimų skaičius būtų kritęs, žmonės stengiasi automobilius parduoti. Žiūrėdami į oficialią statistiką, mes matome, kad naujų automobilių šių metų kovo mėnesį rinka susitraukė 43 proc., palyginti su praėjusių metų kovo mėnesiu. Importuotų automobilių rinka sumažėjo 57 proc. O Lietuvoje registruotų naudotų automobilių rinka – 38 proc. Galima sakyti, kad labiausiai nukentėjo importo rinka“, – sako M. Buzelis.

Kas laukia kainų

Anot pašnekovo, sunku pasakyti, kaip keisis kainos, tačiau M. Buzelis abejoja, ar jos masiškai kris.

„Žiūrėdami į parduodamų automobilių kainas, kol kas tikrai negalime pasakyti, kad kas nors masiškai pinga. Tikrai yra tokių partnerių, prekybininkų, kurie pardavinėja automobilius ir šiuo karantino laikotarpiu bei siūlo kiek geresnes kainas, skelbime argumentuodami, kad dabar yra sunkus metas, tad kviečia pasinaudoti galimybėmis ir įsigyti pigiau. Bet, vertindami bendrai, mes nepastebime, kad automobiliai būtų pigesni.

Žinoma, yra pavienių atvejų, kai automobiliai pardavinėjami pigiau, bet nemanome, kad tai gali tapti masiniu reiškiniu“, – tikino jis.

Tiesa, daugelis pripažįsta, kad lietuviui automobilis – itin reikalingas. Ekonomistas Ž. Mauricas aiškina, jog ateityje kai kurie žmonės gali gerai pagalvoti, ar jiems tikrai reikalingas antras ar trečias automobilis. Jo teigimu, kainos kisti tikrai gali.

Pandemijos poveikis automobilių rinkai: į Lietuvą gali plūstelėti naudotų automobilių, keistis kainos
© DELFI / Josvydas Elinskas

„Dažnam lietuviui automobilis yra būtina prekė. Tiems žmonėms, kurie gyvena toliau nuo didžiųjų miestų, mažesniuose miesteliuose, kaimuose, automobilis yra pagrindinė susisiekimo priemonė, ten, kur viešasis transportas nėra labai gerai išvystytas arba tiesiog nepatogus. Automobilis didesnei Lietuvos daliai žmonių – vienintelė susisiekimo priemonė, tačiau didžiuosiuose miestuose situacija kitokia: čia jau yra viešasis transportas, dalijimosi paslaugos, paspirtukai, dviračiai ir visa kita. Turint omenyje, kad pandemijos krizė perauga į ekonominę, tai ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio mastu gyventojai jaučia neapibrėžtumą, dalis jų nuspręs atsisakyti antro ar trečio automobilio. Jeigu tokių namų ūkių bus gana daug, pasiūla viršys paklausą, dėl to galime tikėtis kainų korekcijos“, – sako ekonomistas.

Ž. Mauricas tikina, kad ateityje į Lietuvą gali plūstelėti naudotų automobilių, nes kai kurios Europos šalys, tikėtina, patirs recesiją.

„Kitas dalykas – žvelgiant visos Europos mastu. Dabar dėl tam tikrų transporto iššūkių tas judėjimas nėra toks, koks galėtų būti, ypač turint omenyje, kad daugelis valstybių yra užsidariusios, pavyzdžiui, Britanija, Ispanija, ten apskritai eismas sustojęs. Turint omenyje, kad Europos ekonomika patirs recesiją, tai tų automobilių, turiu omenyje, dėvėtų, pasiūla plūstelės į Lietuvą“, – aiškino pašnekovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(73 žmonės įvertino)
2.6712

Aiškėja, kada ir kaip atsidarys kino teatrai, bet bėda – trūksta premjerų (45)

Karantino metu uždaryti kino teatrai patiria didžiulius nuostolius, tačiau darbuotojų neatleidžia...

Nausėda: ekonomikos ir inovacijų ministro poste norėčiau matyti Vaičiūną (105)

Ketvirtadienį išskirtiniame interviu „Delfi“ prezidentas Gitanas Nausėda pripažino, ką...

Seime – siūlymas įmonių valdybose mažinti nepriklausomų narių skaičių

Seimas spręs, ar keisti įmonių valdybų formavimo tvarką, leidžiant jų daugumą sudaryti iš...

ES biudžeto komisaras: „nėra plano B“, jei žlugtų ekonomikos gelbėjimo plano ratifikavimas

ES biudžeto komisaras Johannesas Hahnas įspėjo, kad šalys narės iki metų pabaigos turi...

„Baltcap“ partneris: stadiono projektą sužlugdė ir valdininkų nekompetencija (5)

Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT) dėl per didelės rizikos įpareigojus Vilniaus valdžią...

Top naujienos

Policijai teks atsiprašyti emigranto: išprovokavę konfliktą patruliai vairuoti pasiūlė 2-mečiui (28)

Trumpų atostogų iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą su dvimečiu sūnumi atskridęs ir iš oro...

Daugiabučių gyventojai gali sulaukti pokyčių: įtaria norą užkrauti finansinę naštą ir sužlugdyti bendrijas (11)

Daugiabučių gyventojai jaučiasi apgauti. Nuo lapkričio mėnesio Aplinkos ministerijos rengtas...

ECB: ekonomikai atsiveriant, euro zona vis dar žengia netvirtais žingsniais (1)

Euro zonos ekonomika vis dar susiduria su rimtomis grėsmėmis, nors politikos formuotojai ėmėsi...

The Economist

Nesibaigianti „Kraftwerk“ įtaka

Neseniai miręs Florianas Schneideris paliko viliojantį, tačiau tikra vizija netampantį Europos...

Vilnietis atliko eksperimentą su erkėmis: štai būdas, kaip savo kieme galite sugaudyti erkes

Tikėtina, kad Lietuvai atsigaunant nuo karantino, bet vis dar esant neužtikrintumo dėl keliavimo...

Prasideda vasara – profesionalus sodininkas pataria, ką būtina nuveikti sode ir kokių klaidų šiukštu nedaryti ar išsigąsti raudonų šilauogių lapų

Laidoje Delfi 11 kalbamės su Gediminu Cijūnaičiu, gediminosodai.lt savininku, kuris papasakoja, ką...

Nausėda apie jaučiamas krizės nuotaikas: artėjame prie antirekordo (237)

Prezidentas Gitanas Nausėda išskirtiniame interviu Delfi įvertino koronaviruso krizės žalą...

Ant svetimos nelaimės griuvėsių: didžiausios Rusijos šou verslo šeimų ardytojos – ne tik gražios, bet ir be galo gudrios

Žinomas posakis byloja, kad ant svetimos nelaimės griuvėsių naujos laimės nepastatysi. Bet ar jis...

Netoli Vilniaus rado milžinišką pramogų parką, kuriame galima pramogauti nemokamai visą dieną (59)

Šiltėjant orams vis dažniau ieškome vietų, kuriose galėtume pasimėgauti gamtos ramybe ir...

|Maža didelių žinių kaina