Valstybės sienos apsaugos tarnyba informuoja, kad pastarąją parą per Kybartų postą į Karaliaučiaus sritį praleista maždaug 20 kartų mažiau lengvųjų automobilių nei įprastai. Nežinau ar aukščiausi šalies pareigūnai suvokia šios problemos mastą - prieš Kalėdas teks pirkti cigaretes, kurą ir šnapsą apmokestintą AKCIZAIS!“, - socialiniame tinkle šmaikštavo „Swedbank“ vyriausias ekonomistas Nerijus Mačiulis.

Jis svarsto, kad veikiausiai 90 proc. iš Lietuvos į Kaliningradą vykstančių lengvaisiais automobiliais pro Kybartų ir kitus pasienio punktus, pas kaimynus važiuoja ir nusipirkti cigarečių, alkoholio bei degalų.

„Lengvųjų automobilių srauto apribojimas labiau yra teigiama naujiena Lietuvos ekonomikai nei neigiama. Dabar Vilkaviškyje ir Marijampolėje bus sunkiau įsigyti kontrabandinių cigarečių, bet kiek stipriai tai pasijaus, priklauso nuo transporto srautų ribojimų trukmės. Jeigu srautai visiškai sustotų, tai turėtų poveikio“, - mano N. Mačiulis.

Ekonomistas primena, kad pasienis su Baltarusija yra kitas kontrabandinių prekių šaltinis, tačiau vargu ar žmonės ten vyks pigesnių prekių iš Marijampolės ar Vilkaviškio.

Jam pritaria Legalaus verslo aljanso prezidentas Romas Apulskis.

„Vienareikšmiškai, tai padidins akcizinių prekių pardavimus Lietuvoje, tik klausimas, kiek. Tabakas, alkoholis ir degalai vežami tiek teisėtai, tiek kontrabandos būdu. Tai gali reikšmingai atsiliepti. Kalėdinis laikotarpis alkoholio pardavimams yra labai reikšmingas, nes jie padvigubėja“, - sakė pašnekovas.

Visgi, anot jo, iš Rusijos alkoholio įvežimas yra sudėtingesnis dėl didelių muitų, o tabako gaminiai dažniau įvežami iš Baltarusijos.

Susisiekimas su Rusija – sumažėjo kartais

Valstybės sienos apsaugos tarnyba DELFI pateikė duomenis, kad nuo sekmadienio 7 valandos ryto iki pirmadienio 7 val. ryto automobilių srautai iš Lietuvos į Kaliningrado sritį sumažėjo kelis kartus.

Per tris pasienio punktus – Kybartų, Ramoniškių ir Panemunės – į Kaliningradą išvyko 245 krovininiai ir 271 lengvasis automobilis.

Sausio – spalio vidutinės paros statistika yra žymiai didesnė.

„Vidutiniškai šiuo laikotarpiu per parą iš Lietuvos išvykdavo 1 139 lengvieji ir 285 krovininiai automobiliai bei 43 kitos transporto priemonės. Į Lietuvą per parą įvažiuodavo vidutiniškai 1 054 lengvieji ir 293 krovininės transporto priemonės“, - dėstė Valstybės sienos apsaugos tarnybos Viešųjų ryšių skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis.

Nepaisant to, kad į Kaliningradą sumažėjo ir vykstančių vilkikų, N. Mačiulis sako, kad Lietuvos verslas dėl to labai nenukentės.

Nerijus Mačiulis
„Manau, kad tai nėra labai didelė problema. Pirmiausia, ten lietuviai veža mažai produkcijos, be to, didžiosios Lietuvos transporto įmonės Kaliningrade yra užregistravusios savo įmones ir turi vilkikus su rusiškais numeriais, kad išvengtų apribojimų. Būtų daug rimtesnė problema, jei vilkikai negalėtų vykti į visą Rusiją“, - komentavo N. Mačiulis.

Jis primena, kad įvertinti poveikį kontrabandos mastui galima peržiūrėjus Tuščių cigarečių pakelių tyrimus, kuriuos du kartus per metus atlieka rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“. Tyrimo metu yra surenkamas reprezentatyvus tuščių cigarečių pakelių skaičius ir vertinama, ar jie yra su lietuviška banderole, kitos šalies banderole, ar be banderolės iš viso – pastarosios dvi kategorijos leidžia daryti prielaidą apie kontrabandos mastus.

Nelegaliai surūkomos cigaretės, „Nielsen“ duomenys, proc.

2009

2010

2011

2012

2013

2014

12,6 (II ketv.)

41,5 (II ketv.)

34,6 (II ketv.)

29,3 (II ketv.)

29,6 (II ketv.)

29,8 (II ketv.)

21,3 (IV ketv.)

43 (IV ketv.)

30,8 (IV ketv.)

35,4 (IV ketv.)

28,2 (IV ketv.)

27,4 (III ketv.)

„Esame pastebėję, kad tuose rajonuose, kurie ribojasi su Baltarusija, Kaliningrado sritimi, kontrabanda yra didžiausia. Skelbti duomenys, kad Tauragėje buvo surūkoma apie 53 proc. kontrabandinių cigarečių. Akivaizdu, kad ten kontrabandinių cigarečių pirkimas yra įprasta praktika“, - komentavo N. Mačiulis.

„Swedbank“ skaičiavimais, dėl to pernai valstybės biudžetas negavo 320 mln. Lt pajamų iš PVM mokesčio, o šiemet negaus dar 315 mln. Lt pajamų.

Kiek galima įsivežti

Lietuvos muitinė primena, kad vykstantys į Lietuvą iš trečiųjų šalių automobiliais ir vilkikais gali įsivežti ne daugiau kaip 2 pakelius cigarečių (iki 40 vnt.), kai skrendantiems lėktuvu leidžiama turėti iki 10 pakelių.

Stiprių alkoholinių gėrimų, kurių koncentracija didesnė kaip 22 proc., - 1 litrą, o jei ji mažesnė nei 22 proc., 2 litrus. Daugiau leidžiama įsivežti alaus ir vynų. Tačiau jei asmenys gyvena ar dirba pasienio regione, jiems įsivežti alkoholinių gėrimų galima mažiau – iki 0,5 l stipriųjų, iki 0,75 l silpnesnių nei 22 proc. gėrimų. Šiek tiek daugiau leidžiama įsivežti alaus.

Vairuotojai gali įsivežti degalų ir tepalų jų transporto priemonėje esančiose stacionariose talpyklose, juos perleidus kitiems asmenims reikia susimokėti muitus ir mokesčius. Be to, leidžiama įsivežti ne daugiau kaip 10 litrų degalų nešiojamosiose talpyklose vienai kelių transporto priemonei, jeigu asmuo negyvena ir nedirba pasienio su trečiąja šalimi zonoje bei nėra transporto priemonės, vykstančios reguliariais tarptautiniais maršrutais į trečiąsias šalis arba iš jų, įgulos narys. Ribojimas negalioja, kai pasienio gyventojai ar darbuotoji vyksta toliau nei pasienio teritorija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (583)