„Maisto kainas lemia daugybė dalykų – žaliavų derlius ir nuo to priklausančios kainos, mokesčiai, energijos išteklių kainos ir daug kitų dalykų, tad natūralu, kad kainos svyruoja“, – pranešime cituojamas bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Palyginus sausio ir liepos mėnesių tyrimų rezultatus, matyti, kad kainos Lietuvoje per šį laikotarpį kito – bendra visų 70-ies vertintų prekių krepšelio vertė Lietuvoje išaugo 3 eurais. Balandžio rezultatus lyginant su sausio, krepšelio kaina buvo paaugusi 1 euru. Anot tyrimo autorių, daugiausia įtakos tam turėjo sezoniniai kainų svyravimai.

Pigiau nei Lietuvoje buvo Bulgarijoje ir Lenkijoje. Po Lietuvos kainų didėjimo seka vertinant visų 70-ies prekių kainas rikiuojasi Latvija, Estija, Ispanija, Čekija, Vokietija, Didžioji Britanija, Italija, Prancūzija, Austrija, Airija ir Šveicarija. Lyginant sausio ir liepos tyrimus, pigiausių šalių sąraše vietomis susikeitė Latvija ir Estija, Čekija ir Vokietija, o Italija pagal šį tyrimą tapo pigesne šalimi už Austriją ir Prancūziją.

Kas buvo brangiau, o kas pigiau

„Prekių kainų palyginimas 14 skirtingų Europos šalyse parodė, kad Lietuvoje iš visų šalių pigiausiai liepą kainavo bulvės, druska be jodo, margarinas, parūkytos ir virtos dešrelės, šviesi duona, šviežia kiauliena, šviežia vištos krūtinėlė, šviežios vištų blauzdelės ir virtos dešrelės, „Marlboro“, „Maggi“, „Nesquik“ ir „Colgate“ produkcija", rašoma pranešime.

Mažiau nei vidutinė kaina Lietuvoje liepą buvo mokama perkant baltą duoną skrudinimui, citrinas, cukrų, degtinę, druską be jodo, duonines bandeles, fermentinius sūrius, grietinę, jogurtus, kvietinius miltus, makaronus, negazuotą vandenį, obuolius, popierinius rankšluosčius, sviestą, šviežią jautieną, šviežią viščiuką, tepamą lydytą sūrį, tualetinį popierių ir vištų kiaušinius. Taip pat „Actimel“, „Activia“, „Coca-Cola“, „Evian“, „Heinz“, „Helmanz“, „Kelloggs“, „Knorr“, „Pampers“, „Pepsi“, „Raffaello“, „Red Bull“, „Snickers“ prekės ženklų gaminius.

Brangiau nei vidutiniškai europiečiai lietuviai mokėjo už „Ajax", „Bonduelle", „Domestos", „Dove", „Lavazza", „Lenor" gaminius.

Tarp populiariausių prekių, kurių kainos yra vertinamos tyrimo metu, yra tokios prekės kaip apelsinai, balta duona, bananai, bulvės, citrinos, cukrus, druska, degtinė, duoninės bandelės, fermentiniai sūriai, grietinė, grikiai, jogurtai, kvietiniai miltai, makaronai, margarinas, negazuotas vanduo, obuoliai, paprika, parūkytos dešros, pasterizuotas pienas, pomidorai, popieriniai rankšluosčiai, ryžiai, saulėgrąžų ir sojų aliejus, sviestas, šviesi duona, šviesusis alus, šviežia mėsa – jautiena, kiauliena, vištienos krūtinėlė, blauzdelės ir visas viščiukas, taip pat tepamas lydytas sūris, tualetinis popierius, virtos dešrelės ir vištų kiaušiniai.

Tyrimo autoriai nurodo, kad lyginamos panašios koncepcijos ir tam pačiam kainų segmentui priklausančių prekybos tinklų viešai pateikiamos kainos. Pavyzdžiui, Airijoje atsižvelgta į „Tesco“, Austrijoje „Billa“, Čekijoje „Nakuptesi“, Italijoje „Pronto Spesa“, Ispanijoje „Capraboacasa“, Prancūzijoje „Auchan Direct“, Lenkijoje „Lecrerc“, Švedijoje „Coop“, Vokietijoje „Rewe“, Didžiojoje Britanijoje „My Supermarket“, Baltijos šalyse – „Maxima“ prekybos tinklo kainas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (464)