Vietos politikai jau seniai laužo galvas: ką daryti, kad vasarą Vytauto gatvė nebūtų apstatyta automobiliais, kad eismas čia sumažėtų, o kurorte atsirastų daugiau erdvių velomobiliams, dviračiams.

Pasirengta žengti pirmąjį žingsnį – kol kas tik politikai svarsto, bet netrukus bus paprašyta diskutuoti ir visuomenė: siūloma Vytauto gatve leisti tik vienos krypties eismą, pusę jos atiduodant vasaros transporto priemonėms.

Svarstomas projektinis pasiūlymas

Važinėdami dviračiais ne tik tausojame gamtą, bet ir stipriname kūną

Palangos vicemeras Rimantas Antanas Mikalkėnas jau prieš gerą pusmetį užsiminė, kad Vytauto gatvei rengiami dideli darbai, mąstoma, kaip ir kokiomis priemonėmis būtų galima apriboti čia judančio transporto srautus.

„Parengėme preliminarų projektinį pasiūlymą. Tačiau iškart pasakau: čia ne tik galimi įvairūs siūlymai, mes laukiame visų kompetentingos nuomonės. Tikiuosi, kad pasisakymų bus racionalių, stengsimės į juos atsižvelgti ir tik tada rengti projektą“, -- pasakoja vicemeras ir miesto Saugaus eismo komisijos pirmininkas.

Šiuo metu preliminarus projekto variantas yra pateiktas susipažinti miesto Tarybos komitetų nariams. Mat informacija bus teikiama Tarybai. Tik po to, kai dėl šio siūlymo pasisakys politikai, bus priimti arba atmesti jų pasiūlymai, diskusijai žadama pakviesti ir visuomenę.

„Pirminiame variante siūloma Vytauto gatvės dalį nuo Druskininkų iki S. Dariaus ir S. Girėno gatvės padaryti vienpusio eismo su atskira plačia juosta dviratininkams, kur jie judėtų abiem kryptimis. Iškart turiu pasakyti, kad apsispręsti reikia ilgam. Šis projektinis pasiūlymas nebus vien tik vasarai ar šiltajam metų sezonui, tokia eismo tvarka Vytauto gatvėje bus patvirtinta visam laikui“, - aiškina R. A. Mikalkėnas.

Siūlomame variante važiuoti Vytauto gatve būtų galima tik nuo Šventosios Klaipėdos link, o priešinga kryptimi judantiems derėtų rinktis kitas, lygiagrečias Palangos gatves. Automobiliams skirta juosta – 3,3 metro, dviračiams – nuo 3 iki 5,4 metro.

Dviratininkų ir automobilių zonos gatvėje būtų atskirtos ribotuvais.

Automobilius būtų galima statyti tik kairėje gatvės pusėje (šiam tikslui ketinama Vytauto gatvėje įrengti dar daugiau parkomatų). Sankryžos su šalutinėmis su Vytauto gatve susikertančiomis gatvėmis būtų padengtos raudona neslystančia danga.

Sprendimui reikia pasirengti

Pašnekovas tikina, kad eismo juostų žymėjimas nėra vien tik asfalto dangos subraižymas, tam reikalingos kur kas rimtesnės priemonės (asfalto frezavimo ir plastiko juostų įliejimas) ir, žinoma, investicijos.

Būtent tai ir lemia projekto įgyvendinimo terminą. Savivaldybė neturinti tiek nei fizinių, nei finansinių resursų. O ir pradėti pagrindinės gatvės rekonstrukciją, kai į kurortą suguža šimtatūkstantinės poilsiautojų minios, vicemero įsitikinimu, būtų mažiausiai neprotinga.

„Nenorime kelti sąmyšio. Todėl siūlome apsispręsti palengva: iš pradžių tinkamai pasirengti sprendimui, rasti lėšų jam įgyvendinti, o darbus užbaigti kitų metų ankstyvą pavasarį. Reikia, kad žmonės iki vasaros sezono suspėtų apsiprasti su tuo, kad Vytauto gatvė jau niekuomet nebebus tokia, kokią ją įpratome matyti daugelį metų“, -- kalba vicemeras ir Saugaus eismo komisijos vadovas.

Anot valdininko, toks sprendimas brendo jau ilgai – juk daugelyje Europos šalių senamiesčiuose eismas yra arba labai apribotas, arba apmokestintas, arba sudarytos tokios sudėtingos eismo sąlygos, kad kur kas būtų patogiau, greičiau ir saugiau judėti pėsčiomis.

Dar viena priežastis, dėl kurios pusė Vytauto gatvės atiduodama dviratininkams, – šioms transporto priemonėms skirtuose takuose nebeišsitenkama.

„Juk dabar dviračių takais rieda ne vien tik dviračiai, kuriems šie takai buvo projektuojami, statomi. Dabar atsiranda tiek ir tokių transporto priemonių, apie kurias tąsyk negalėjome nė sapnuoti. Gyvename tokiu laikmečiu, kad technika į priekį skuba kur kas spėriau nei priimami įstatymai, normos ar taisyklės jai sureguliuoti. Tad mes turime gerai pasukti galvą, kaip tai padaryti“, - vardindamas įvairias kurorto gatvėmis, dviračių takais riedančias ir susirūpinimą keliančias priemones kalba politikas.

Anot R. A. Mikalkėno, bene daugiausiai klausimų kelia į gatves išriedantys velomobiliai, kurie iš tiesų viešajame transporte neturėtų dalyvauti, bet nesigauna jų įsprausti į siaurus dviratininkams skirtus takus.

Taip pat kurorto valdžia mintija apie riedžių ribojimą. Mat kol tokią įrangą naudojo policijos pareigūnai, problemų nekilo, bet dabar jų jau gali įsigyti kiekvienas. Panašu, kad riedžiais raižyti tarp pėsčiųjų kažkada taip pat nebebus galima. Tačiau apie visa tai vicemeras R. A. Mikalkėnas žadėjo papasakoti vėliau – kai bus priimti oficialūs sprendimai.