Atbaido kaina

Lietuvos įstatymuose oro taksi sąvokos nėra. Taip vadinamas pavienių ar nedidelių keleivių grupių skraidinimas pagal užsakymą, kai nėra nuolatinio skelbiamo tvarkaraščio. Oro taksi keleiviai skraidinami mažais lėktuvėliais, todėl tokios bendrovės nesudaro konkurencijos didžiosioms aviakompanijoms.

“Mes taip pat siūlome oro taksi, tačiau neprisimenu, kad kas nors būtų šia paslauga pasinaudojęs”, - sakė Kauno aeroklubo direktorius Algimantas Žentelis. Šis aeroklubas siūlo skristi dviviečiais ir keturviečiais lėktuvais tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.

“Tai nėra visai paprasta. Žmogus turi iš anksto pranešti savo kelionės datą ir tikslą, kad galėtume įvertinti maršrutą. Galime skristi ten, kur yra oro uostas ar aerodromas”, - aiškino A.Žentelis.

Kelionės kaina priklauso nuo skrydžio nuotolio. Už vieną kilometrą reikėtų mokėti 3 litus. “Pavyzdžiui, jei iš Kauno skristume į Vilniaus tarptautinį oro uostą, kelionė pirmyn ir atgal kainuotų apie 600 litų ir dar apie 10 litų oro uosto mokestis”, - sakė A.Žentelis. Jis mano, kad artimiausiais metais šis keliavimo būdas netaps populiarus būtent dėl kainos.

Skrenda ten, kur yra pasienio tarnybos

Oro taksi paslaugą pradėjo teikti bendrovė “Klaipėdos avialinijos”. Italijoje gamintu lėktuvu “Partenavia” ji siūlo skristi bet kur Lietuvoje ar užsienyje. Skrendama iš Klaipėdos oro uosto, esančio keli kilometrai nuo miesto centro. Jeigu skrendama į užsienį, keleiviai nuvežami į Palangos oro uostą, nes čia yra pasienio ir muitinės tarnybų postai.

Lėktuvas gali be nutūpimų nuskristi apie 900 kilometrų. Keleiviai turėtų mokėti už skrydį. Kaina nepriklauso nuo to, kiek žmonių skrenda. Kaip teigia bendrovės atstovai, kelionė iki Švedijos sostinės Stokholmo ir atgal kainuoja nuo 4300 litų. Kaina keičiasi ir nuo to, kiek laiko klientai praleidžia nuvykę į kelionės tikslą. Nuo Palangos iki Stokholmo skrendama 4 valandas. 4-5 keleivius ar nedidelį krovinį paėmęs lėktuvas skrenda 225 kilometrų per valandą greičiu.

Šios bendrovės lėktuvas gali leistis ir ten, kur neskrenda reisiniai lėktuvai, bet ten turi būti pasienio ir muitinės tarnybos.

Reikia užsisakyti iš anksto

Pernai oro taksi paslaugas pradėjo teikti Vilniaus oro uoste įsikūrusi bendrovė “Navis expedita”. Anot jos atstovų, per mėnesį bendrovė sulaukia po kelis užsakymus. Daugiausia kreipiasi verslininkai.

Vilniaus bendrovė skelbiasi rengusi kelionę oro taksi iš Vilniaus į Palangą, tačiau dažniausi maršrutai - į užsienio šalis. Oro taksi siūloma užsisakyti prieš 3 ar 5 darbo dienas. Kartais kelionę pavyksta organizuoti ir per kelias valandas. Dėl ilgai derinamų formalumų gali būti keblumų dėl skrydžių į Rusiją.

Apie trečdalį užsakomojo skrydžio kainos sudaro kuro kaina. Valanda skrydžio penkis ar šešis keleivius talpinančiu dvimotoriu lėktuvu, skrendančiu apie 350 km/val., apytikriai kainuos maždaug 600 eurų (apie 2070 litų) už valandą skrydžio. Už skrydį reaktyviniu lėktuvu, kuriuo gali skristi šeši ar aštuoni žmonės, tektų mokėti apie 3000 eurų (apie 10350 litų). Pavyzdžiui, nuskristi iš Vilniaus į Helsinkį penkiaviečiu lėktuvu kainuotų apie 11 tūkstančių litų, į Frankfurtą - apie 20 tūkstančių.