Jums tenka sėdiniuoti išvykimo salėje, nuolat dirsčiojant į laikrodį, arba jau aštuntą kartą vaikštinėti po „Duty Free“ parduotuves.

Kad užmuštumėte laiką, prisiperkate apdoroto maisto su milžinišku antkainiu.

Dar didesniam jūsų susierzinimui, visai netoli, už oro uosto sienų, plyti užsienio valstybės miestas, po kurį norėtumėte pasižvalgyti. Jame daugybė turistinių objektų, restoranų ir parduotuvių.

Tačiau jūs nedrįstate palikti oro uosto, nes nežinote vietos transporto sistemos, nemokate kalbos ar nepažįstate geografijos. Be to, jus kankina baimė, kad nespėsite grįžti laiku ir pražiopsosite savo skrydį.

Būtent taip prieš trejus metus Varšuvos oro uoste pasijuto prancūzas Emmanuelis Rozenblumas ir jo sesuo. Jiems aštuonias valandas teko laukti jungiamojo skrydžio į Izraelio Tel Avivo miestą, tačiau jie surizikavo ir išvyko aplankyti Lenkijos sostinės, rašo bbc.com.

E. Rozenblumas, kuris į Varšuvą buvo atskridęs iš Paryžiaus, pasakojo: „Palikome oro uostą savarankiškai, bet nežinojome, į kurį autobusą sėsti. Mes tikrai būgštavome, ar spėsime laiku sugrįžti“.

Nors brolis ir sesuo į savo skrydį suspėjo, ši patirtis pagimdė greitai augančio verslo idėją.

E. Rozenblumas suvokė, kad milijonams keleivių oro uostuose laukiant jungiamųjų skrydžių, turėtų egzistuoti milžiniškas paklausa trumpoms ekskursijoms su gidu į artimiausią miestą ar provinciją.
Anot jo idėjos, gidas pasiimtų keleivius iš oro uosto, aprodytų jiems turistinius objektus, užvestų į restoraną, o tuomet laiku palydėtų juos atgal į oro uostą.

Taigi 2015 metų kovą jis su savo verslo partnere Anna Veyrenc pradėjo tokį „tarpinių stotelių verslą“, pavadindami savo įmonę „TripAside“.

Agentūra, savo veiklą pradėjusi tik Paryžiuje, netrukus sulaukė milžiniško populiarumo ir dabar išsiplėtė į Frankfurtą, Londoną, Briuselį, Romą ir Madridą.

Pastaraisiais metais atsirado ir daugiau tokių trumpų ekskursijų firmų. Jų verslas taip pat klesti.

Kepsnys su gruzdintomis bulvytėmis

„TripAside“ biure Paryžiuje dabar dirba penkių žmonių komanda. Paryžiuje ji turi dešimt gidų, Londone – tris, Frankfurte – du, ir po vieną – Briuselyje, Romoje bei Madride.

Viena populiariausių ekskursijų yra Paryžiaus dienos turas („Paris Day Tour“), kainuojantis 230 eurų vienam asmeniui. Ši ekskursija skirta keleiviams, kurie iki jungiamojo skrydžio turi bent septynias valandas. Jos metu aplankomas Eiffelio bokštas, Dievo Motinos katedra, užsukama į virtinę kavinukių.

32 metų E. Rozenblumas teigia, kad nuo 30 iki 40 proc. visų jo klientų sudaro verslo keleiviai, kurie taip pat gali užsisakyti individualesnes ekskursijas.

„Kartą turėjome verslo keliautoją iš Jungtinių Valstijų, kuris vyko į Pietų Aziją. Jis pageidavo tik tiek, kad būtų paimtas ir nuvežtas restoraną, kur galėtų užsisakyti jautienos kepsnį su gruzdintomis bulvytėmis“, – sakė jis.

Nors dauguma tokias ekskursijas organizuojančių firmų aprodo žmonėms žymiausius miesto objektus, kitos agentūros, pavyzdžiui, „Frankfurt on Foot“, siūlo keleiviams nuklysti nuo pramintų takų.

Šį verslą Frankfurte 2008 metais pradėjo Jodean Ator ir jos vyras Davidas.

Pora organizuoja ekskursijas pagal specifinius klientų pageidavimus, pavyzdžiui, norą susipažinti su šio miesto žydų istorija ar išbandyti tokius firminius Frankfurto patiekalus kaip šnicelis su žaliuoju padažu – grietinės, jogurto ir septynių žolelių mišiniu.

„Galime surengti tokią ekskursiją, kokios pageidaujate, – sako 60 metų J. Ator. – Tarkime, kai kurie žmonės nori parsivežti suvenyrų, taigi galime leistis į alaus taurės paieškas“.

Sutuoktiniai, taip pat samdantys tris gidus, vien tik 2015 metais surengė 131 ekskursiją, kurios kainos prasideda nuo 115 eurų vienam asmeniui.

Garantija dėl laiko

Frankfurtas yra dėkingas miestas jungiamųjų skrydžių keleiviams, nes oro uostą su miesto centru jungia vos 11 minučių kelionė traukiniu.

Tai reiškia, kad aplankyti Frankfurtą gali vos kelias valandas turintys keleiviai ir jiems nereikės bijoti, kad nespės į savo skrydį.

Tačiau miestuose, kurių oro uostai neturi tokių patogių viešojo transporto jungčių ir kurių keliai dažnai būna užkišti automobilių spūsčių, tokios ekskursijos tampa rizikingos.

Būtent toks miestas yra Maskva su savo tragišku eismu.

Viena firma, Rusijos sostinėje siūlanti ekskursijas jungiamųjų skrydžių keleiviams, šią problemą sprendžia siūlydama išvykas tik tiems keleiviams, kuri turi bent aštuonias laisvas valandas, ir galimiems transporto vėlavimams skirdama papildomo laiko.

30 metų „Bridge to Moscow“ bendrasavininkė Katerina Pigusova, samdanti 10 gidų, teigė dedanti daug pastangų, kad „keleiviams nereikėtų jaudintis“.

Grįžtant į Frankfurtą, J. Ator sako, kad nepaisant geležinkelio jungties, per „Frankfurt on Foot“ turus visuomet paliekama laiko atsargai.

„Darome tai daugiau kaip septynis metus ir nė vienas keleivis dar nepražiopsojo savo skrydžio“, – teigė ji.

Steve`as Vranianas, šefas iš Mineapolio, neseniai pasinaudojo „TripAside“ paslaugomis, kai grįždamas į Jungtines Valstijas iš Armėnijos, kur aplankė savo dukrą, Paryžiuje turėjo „užmušti“ 22 valandas.

Jis teigė, kad ekskursija jam taip patiko, jo nuo šiol sąmoningai rinksis jungiamuosius skrydžius su ilgomis pertraukomis, kad galėtų išbandyti panašias ekskursijas ir kituose miestuose.

„Tik pagalvokite, kiek valandų praleidžiate oro uostuose, – sakė S. Vranianas. – Kodėl neišnaudojus šio laiko tam, kad pamatytum kažką vertinga?“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (35)