Kaip pasirinkti efektyviausius raktažodžius?
Kaip teigė jau dešimt metų SEO, PPC ir analitikos srityse dirbantis rinkodaros specialistas Justinas Mikulskis, prieš pasirenkant raktažodžius, svarbu nueiti ilgą analizės kelią. Išanalizuoti jūsų klientų tipus ir susidėlioti prioritetus, o vėliau pradėti grupinę diskusiją, siekiant išgryninti idėjas. Taip pat galima pasinaudoti raktažodžių idėjų generavimo įrankiais, tokiais kaip „Google Ads Keyword Planner“, „Keyword Tool IO“ ir kt.
„Peržiūrėkite konkurentus, analizuokite tinklalapio istorinius duomenis, tikrinkite naujausias raktažodžių tendencijas rinkoje. Kurdami savo raktažodžius, žinokite, kad efektyviausi yra nišiniai, o štai bendriniai nėra tokie efektyvūs. Taip pat nespekuliuokite raktažodžiais, jeigu jie nesukuria realios vertės. Svarbu, kad žmogus, pagal juos jus suradęs, ir gautų tai, ko ieškojo“, – patarė skaitmeninės rinkodaros specialistas.
Pasak J. Mikulskio, taip pat reikia turėti drąsos ir nebijoti naudoti konkurentų raktažodžių, nes jie gali atnešti didesnį klientų srautą: „Žmonės vis dar šiek tiek bijo įkomponuoti konkurentų raktinius žodžius į savo tinklalapį, tačiau tai gali būti naudinga, tad siūlau muštis dėl vietos po saule, nes jei nepadarysite to jūs, tai padarys konkurentai.“
Svarbu išsiaiškinti ir netiesioginius konkurentus
Apie konkurencinę analizę pasakojusi skaitmeninės rinkodaros agentūros „Evolvery“ operacijų vadovė ir SEO strategė Kamilė Sinkevičiūtė pabrėžė, kad nors teoriškai dauguma verslų ir žino, kas yra jų konkurentai, tačiau labiau pasigilinę supranta, kad analizė nėra atlikta iki galo. Mat svarbu išsiaiškinti ne tik tiesioginius, bet ir netiesioginius konkurentus.
„Darant analizę siūlau atlikti tris žingsnius. Pirmiausia peržvelkite situaciją naudodamiesi „Google“ paieškų sistema – įveskite bendrines sąvokas, pagrindines kategorijas. Vėliau į „Google“ galite įvesti „related:“ ir domeno pavadinimą, tai parodys kitus panašius tinklalapius. Ir galiausiai pasinaudokite specialiais įrankiais, tokiais kaip „Ahrefs“, „SimilarWeb“ ar „AccuRanker“, – patarimais dalijosi ekspertė ir teigė, kad konkurentus galima analizuoti įvairiais būdais: pagal raktinius žodžius, „Google My Business“ paskyrą, svetainę ir išorinių nuorodų tinklelį.
Efektyvaus puslapio kriterijai – saugumas ir paprastumas
Išanalizavus konkurentus svarbu tinkamai susidėlioti ir savo pačių skaitmeninės rinkodaros strategiją bei tobulinti verslo tinklalapį.
„Kalbant apie svetainę, kai srautas į ją ateina, svetainė turi jį konvertuoti. Ji turi būti tokia, kad vartotojas lengvai ją pereitų ir priimtų tokį sprendimą, kokio tikisi verslas. Pastaruoju metu vis daugiau dėmesio skiriama tam, kad svetainė būtų saugi, todėl būtinai siūlau įdiegti SSL sertifikatą, taip pat sukurkite paprastą, minimalistinį dizainą – kurkite aiškumo ir saugumo pojūtį“, – pabrėžė K. Sinkevičiūtė.
Sudėtinga patekti, dar sudėtingiau dingti
Nors dauguma fizinių ir juridinių asmenų siekia, kad informaciją apie juos kuo greičiau ir paprasčiau būtų galima rasti paieškų sistemose, tačiau kartais nutinka ir priešingai – informaciją siekiama panaikinti. Dažniausiai taip įvyksta, kai žmogus nusprendžia, kad nori daugiau privatumo arba paskelbta informacija yra neigiama ir griauna jo ar verslo reputaciją.
Pasak advokatų kontoros GLIMSTEDT teisininkės Ramintos Bučiūtės, fiziniams asmenims visada galima pasinaudoti įstatymo numatyta teise būti pamirštam.
„Kada galime būti pamiršti paieškos sistemoje? Kai paieškos sistemos rezultatuose rodoma informacija nebėra aktuali ar reikalinga tikslui, dėl kurio ji buvo paskelbta. Pavyzdžiui, kai apie asmenį skelbiama informacija yra pašalinta iš viešųjų registrų, bet vis dar skelbiama kitose interneto svetainėse arba pateikiama nuoroda į asmens kontaktinę informacija, nors asmuo ten jau seniai nebedirba“, – pasakojo R. Bučiūtė.
Kaip teigė pranešėja, jei „Google“ atsisako šią informaciją panaikinti, tuomet galima prašyti adaptuoti paieškos rezultatus, kreiptis į informacijos šaltinį dėl teisės į privatumą pažeidimo, kreiptis į teismą arba sukurti naujos informacijos, kuri sistemoje užimtų aukštesnes pozicijas, o nepageidaujamą informaciją nustumtų tolyn.
Renginio partneriai „Delfi“, „Technopolis“, „Spaudos departamentas“ ir advokatų kontora GLIMSTEDT.