Po Lietuvos banko atlikto tikslinio tyrimo „Swedbank“ įsipareigojo atlyginti nuostolius savo klientams, kuriuos netinkamai informavo apie kredito kortelės sutarties keitimo metu padidintą kredito kortelės palūkanų normą. Tuo metu „Swedbank” daro prielaidą, kad tai galėjo būti žmogiškoji, o ne sisteminė klaida.
Swedbank
© DELFI / Modesta Meškė

Lietuvos bankas pernai „Swedbank“ atliko tyrimą, kurio metu nustatė atvejų, kai klientai, kuriems bankas padidino kredito kortelės limitą, nebuvo tinkamai informuoti apie tai, kad, keičiant sutarties sąlygas, jiems buvo padidintas ne tik kredito limitas, bet ir kredito palūkanų norma.

Pranešime nurodoma, kad 2016 metų sausio-2017 metų gegužės mėnesiais buvo pakeista beveik 14 tūkst. kredito kortelės sutarčių: 11 tūkst. atvejų padidinus kredito limitą, palūkanų norma nesikeitė arba buvo sumažinta, tačiau beveik 3 tūkst. atvejų padidinus kredito limitą, buvo padidinta ir palūkanų norma. Pagal Vartojimo kredito įstatymą, vartojimo kredito davėjas privalo iki sutarties sudarymo suteikti klientui pakankamai informacijos ir paaiškinimų apie esmines vartojimo kredito sąlygas, tarp kurių - ir vartojimo kredito palūkanų norma.

Pranešime teigiama, kad, siekdami išsiaiškinti, ar „Swedbank“ šią pareigą įvykdė tinkamai, Lietuvos banko specialistai atrinko pernai kovo-gegužės mėnesiais sudarytas 278 kredito kortelės sutartis, kuriose palūkanų norma buvo padidinta 0,5-5 proc. punkto. Lietuvos bankas kreipėsi į šiuos klientus, prašydamas atsakyti į klausimą, ar prieš pasirašydami sutartį jie buvo informuoti, kad keisis ir palūkanų norma.

Apklausoje dalyvavo 122 banko klientai, iš kurių 63 atsakė žinoję, o 50 - nežinoję, kad jiems, didinant kredito limitą, buvo nustatyta ir didesnė, palyginti su nustatyta pradinėje kredito kortelės sutartyje, palūkanų norma.

Tuo metu „Swedbank” pranešime klaidą vadina žmogiška, o ne sistemine.

„Ištirta informacija leidžia daryti prielaidą, jog keliais atvejais „Swedbank“ dėl žmogiškosios klaidos faktoriaus galėjo pateikti neišsamią informaciją apie kredito palūkanų didėjimą, tačiau tai nebuvo sisteminė klaida“, - rašoma pranešime.

Tyrimas parodė, kad visi šie 50 banko klientų, prieš pasirašydami vartojimo kredito sutartį, pasirašė ir standartinės informacijos lapą, kuriame buvo nurodyta nauja palūkanų norma. Tačiau tyrimo metu nustatyta, kad kai kuriais atvejais banko darbuotojų klientams teikiama informacija žodžiu arba raštu buvo netiksli arba neišsami ar netgi klaidinama.

Įvertinęs visus veiksnius, Lietuvos bankas įpareigojo „Swedbank“ nutraukti nustatytus Vartojimo kredito įstatymo pažeidimus. Kaip nurodoma pranešime, bankas tai jau atliko.

Lietuvos bankas taip ragina klientus, kuriems, nuo 2016 m. sausio mėnesio keičiant kredito kortelės sutartį, buvo padidinta palūkanų norma, ir jei jie mano, kad bankas juos apie kredito kortelių palūkanų normos pokyčius informavo netinkamai, kreiptis į „Swedbank“.

Kaip nurodoma pranešime, „Swedbank“, įvertinęs kiekvieno kliento atvejį atskirai, nuspręs, ar jis buvo tinkamai informuotas apie palūkanų normos pasikeitimą, ir priims sprendimą dėl nuostolių kompensavimo.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Luminor“ bankas: mokėjimai sutvarkyti (2)

„Luminor“ bankas sekmadienio vakarą pranešė, kad nuo gegužės 24 d. strigę mokėjimai jau yra...

Londone gatvės muzikantams bus galima sumokėti ir bekontaktėmis kortelėmis (2)

Londonas diegia mokėjimo gatvės muzikantams bekontaktėmis kortelėmis schemą, kuri, pasak...

Ultimatumas prekybininkams: pardavinėti vaistus arba alkoholį (110)

Seime skinantis kelią sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos iniciatyvai leisti kai kuriais...

Leipsite iš juoko: iš kojų verčiantys pirkiniai internetu (61)

Nors istorijų apie klaikius pirkinius internetu iš Kinijos yra daug, pasirodo, vis tiek atsiranda...

37 mln. per 18 min. surinkęs „Monetha“ įkūrėjas: juokuose apie „Lamborghini“ yra tiesos (227)

Godumo ir tuštybės varomi žmonės yra didžiausias kriptovaliutų rinkos vėžys, sako vienas iš...

Top naujienos

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (339)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (1033)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Emigrantas, kuris grįžo kurti automatizuotą daržovių ūkį (29)

Nors daržovių ūkiuose Lietuvoje daugeliui procesų atlikti vis dar naudojamas rankų darbas, jau...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (144)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Drąsiems pokyčiams pasiryžusi 27 metų vilnietė pasikeitė kardinaliai (79)

DELFI Stilius kardinaliems stiliaus pokyčiams pasiryžo 27 metų vilnietė Miglė. Drąsi mergina...

Kitą savaitę – tropinė temperatūra: Lietuvoje bus karščiau nei Turkijos kurortuose (39)

Po labai karšto savaitgalio – dar karštesnė savaitė. Sinoptikai pastarąsias dienas nuo kaktos...

Tautos priešas: kvapą užgniaužęs Egiptas prakeikia Salah sutraumavusį Ramosą (57)

Niekas labiau nesuvienija Egipto nei Mohamedas Salah , todėl šeštadienio vakarą dužo ne tik „...

Unikalus Lietuvos kurortas, kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (50)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...

„Misija Sibiras‘18” bandomojo žygio metu į dienos šviesą sugrąžinta istorinė partizanų vieta (5)

Visą savaitgalį 80 atrinktų dalyvių žygiavo „Misija Sibiras‘18” bandomajame žygyje...

Užkalnis rado Lietuvos blogo maisto sostinę (242)

Jau esu sakęs, kad blogiausias Lietuvos regionas pavalgyti yra Dzūkija . Jie turi girias ir...