Įstrigo tikrinimuose

Į redakciją kreipęsis Saulius pasakojo iki tol visas lėšas laikęs „Swedbank“ banke, tačiau sumanęs pasidėti terminuotus indėlius, nusprendė juos išskirstyti po skirtingus bankus.

Iš pradžių, kaip aiškino, „Swedbank“ pinigus pervedė į SEB banką, tačiau kadangi pinigų kilmė buvo žinoma, problemų nekilo.

„Norėdamas apsidrausti, prieš pervedant lėšas į SEB banką, SEB banko skyriuje pateikiau pinigų kilmės dokumentą. Bet, pervedus lėšas, SEB bankas vėl reikalauja to paties dokumento ir lėšos sulaikomos 2023 04 28 dieną.

Tą pačią dieną dar kartą pateikiu tą patį dokumentą elektroniniu paštu. Bet mano sąskaitoje pinigai įskaitomi tik 2023 05 02 d. Po 4 parų. Mano nuostoliai – apie 120 Eur, bet bankui gi nesvarbu. Pabandykite patys bankui nesumokėti palūkanų“, – sakė jis.

Vėliau vyras teigė norėjęs pinigus pervesti į „Luminor“ banką, kur taip pat galėtų laikyti terminuotą indėlį.

„Iki šiandien esu terorizuojamas „Luminor“ dėl lėšų kilmės, kurios identifikuotos pas notarą, VMI, „Swedbanke“, du kartus SEB banke.

Prašau pervesti dalį lėšų į „Luminor“ banką ir nustembu, kad prieš pervedant lėšas iš SEB banko į „Luminor“, vėl turiu pildyti pinigų kilmės deklaraciją. Lieku be žado ir sukandęs dantis vėl pildau.

Gaunu pinigus, bet „Luminor“ pradėjo iš naujo atlikti sąžiningai uždirbtų pinigų sustiprintą tyrimą“, – aiškino Saulius ir tikino, kad čia jau prireikė ir dokumentų iš notaro.

„Ir to nepakanka. Parašiau bankui, kad jau nesuprantu ko jie iš manęs nori, nes bankas neva bus „priverstas apriboti mano galimybes naudotis sąskaita“.

Man kyla natūralus klausimas, kam visa tai? Kodėl aš turiu įrodinėti kiekvienai įstaigai atskirai? Suprantu ir tai yra gerai, kad turiu įrodyti pinigų kilmę, bet užtekti turėtų įrodymo vienai įstaigai ir turėtų bankams pakakti VMI pajamų deklaracijos. Kam tas žeminimas ir turėjimas jaustis teroristu ar vagim?“, – klausė jis.

Paaiškino situaciją

SEB banko atstovė Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė tikino, kad tokius bankų veiksmus reglamentuoja galiojantys įstatymai.

„SEB bankas vykdo Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimus, didelį dėmesį skiria principo „Pažink savo klientą“ įgyvendinimui. Įstatymas įpareigoja finansų įstaigas vykdyti nuolatinę klientų dalykinių santykių stebėseną, suprasti jų vykdomus sandorius bei pasirinkti tinkamas priemones klientų lėšų bei turto šaltiniams nustatyti ir patikrinti.

Todėl, vykdydami nuolatinę dalykinių santykių stebėseną, tam tikrais atvejais turime kreiptis į klientą ir prašyti patiekti papildomą informaciją ir/ar mokėjimą pagrindžiančius dokumentus. Poreikis klausti papildomos informacijos apie atliekamas operacijas, įskaitant apie lėšų kilmę, gali kilti tiek klientui inicijuojant, tiek priimant mokėjimus.

Kiekviena finansų įstaiga, siekdama tinkamai įgyvendinti įstatymų reikalavimus, mokėjimų vertinimą atlieka individualiai. SEB bankas stengiasi sprendimą dėl mokėjimų priimti kaip įmanoma greičiau, tačiau atkreipiame dėmesį, kad nedarbo ir šventinėmis dienomis mokėjimų vertinimas gali užtrukti ilgiau“, – teigė ji.

Panašiai kalbėjo ir „Luminor“ banko Klientų rizikos valdymo skyriaus vadovė Lietuvoje Indrė Andrašiūnaitė.

„Pažymėtina ir tai, kad teisės aktai įpareigoja mus gauti informaciją tiesiogiai iš klientų, todėl tokiais atvejais labai svarbus kliento bendradarbiavimas ir prašomos informacijos teikimas.

Siekdami sklandaus bendradarbiavimo, klientus visuomet skatiname susisiekti tiesiai su banku oficialiais kanalais“, – pridūrė ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)