DELFI skaitytoja Kristina pasakoja, kad jau daugiau nei mėnesį neatgauna 66 eurų už du bilietus į „Glass Animals“ koncertą vykusį „Loftas Fest“ metu.

„Nors ant bilieto parašyta „Lofto Fest“ ir bilietas galioja visą dieną, ant jo nurodytas konkrečiai „Glass animals“ koncertas. Dėl jo bilietus tik ir pirkome. Tą koncertą atšaukė, vietoje jo suorganizavo kitą ir siūlė, kad gal į šitą norite. Tačiau šiuo atveju manęs nedomino toks variantas. Taip ir parašiau, tada pasiūlė išsirinkti iš bet kurio kito „Lofto“ renginio. Sakiau, kad nedomina ir, kad noriu atgauti sumokėtus pinigus. Pažadėjo, kad bus pervesti pinigai, paprašė sąskaitos numerio. Praėjo dvi savaitės ir nieko negavusi parašiau. Tuomet man atrašė, kad ačiū, jog priminėte, viskas vyksta eilės tvarka. Tada praėjo dar dvi savaitės, vėl parašiau, po kiek laiko gavau atsakymą, kad pinigai bus ne už ilgo pervesti. Ir vėl praėjo jau daugiau nei pusantros savaitės, pinigų dar nėra.
Sukurtame įvykyje daug kas rašė, kad nori atgauti pinigus. Nežinau, ar kam iš biso grąžino. Bet tikrai žinau, kad yra ir dar žmonių, kurie nesulaukia pinigų“, – rašė Kristina.

Pinigų grąžinti neprivalėjo, bet grąžins

Festivalio organizatorius, Menų fabriko vadovas Viktoras Diawara DELFI teigia, kad festivalio finansiniai reikalai dar nėra visiškai sutvarkyti, tad ir pinigų gali tekti palaukti. Kadangi norinčiųjų susigrąžinti pinigus – ne vienas, kai kuriems gali tekti laukti net iki metų galo.

„Šiaip tiesą pasakius ant tų bilietų, kurie buvo į festivalį, buvo parašyta, kad bilietai negrąžinami. Manau, kad darome tam tikrą žestą, jog stengiamės grąžinti, nes kiek yra festivalių, ant kurių bilietų parašyta bilietai negrąžinami, nes programa gali keistis“, – prideda V. Diawara.

Viktoras Diawara
Pasak jo, į „Glass animals“ koncertą buvo parduota itin daug bilietų, apie 40 proc. pirkusiųjų paprašė, kad jiems būtų grąžinti pinigai. Daliai iš jų jie jau grąžinti, tačiau apie didesnioji dalis vis dar laukia savų pinigų.

„Šitame festivalyje grojo virš 70 atlikėjų iš 20 šalių. Tai yra kažkur virš 100 skrydžių nupirkta. Tai labai didelė operacija. Tu darai renginį pasidarei biudžetą, tada paimi vieną pagrindinę grupę ir iš to, ką pardavei, turi 40 proc. grąžinti ir paimti naują grupę per savaitę, kuri tiek pat kainuoja. Bet realiai tu 40 proc. savo pajamų jau turi grąžinti. Kas nusimano apie renginius, autorinius mokesčius ir t.t., visi žino, kad šiaip nuo renginio jau padarius jį, dar susimoki virš 35 proc. viskam. Ir dar po to nuo to, 40 proc. grąžiname. Tai fiziškai užtruks. Tai buhalteriški dalykai, kurie ganėtinai komplikuoti. Mes tikrai visiems, kurie kreipėsi pinigus grąžinsime ir labai apmaudu, kad tokia situacija išėjo, bet nėra, kad tiesiog mes atšaukėme koncertą: žmogus susižalojo, grupė atšaukė visame pasaulyje savo koncertus, negalėjome to planuoti.

Iki metų galo tikrai norime sutvarkyti festivalio reikalus. Tikiuosi, kad ir greičiau sutvarkysime“, – DELFI kalbėjo V. Diawara.

Vartotojų teisės: dėl tokių nutikimų kreipiamasi dažnai

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovė spaudai Giedrė Nenartavičiūtė komentuoja, kad vartotojui negavus visų ar dalies paslaugų, už kurias iš anksto sumokėta, pavyzdžiui, neįvykus renginiui, nedalyvavus numatytiems atlikėjams ir pan., tai laikoma sutarties neįvykdymu ir prieštarauja teisės principui „sutarčių reikia laikytis“. Dėl to vartotojas turi teisę reikalauti nuostolių atlyginimo, o kita šalis privalo atlyginti dėl sutarties neįvykdymo ar netinkamo įvykdymo padarytus nuostolius, pavyzdžiui, grąžinti už neįvykusį renginį sumokėtus pinigus.

„Neįvykus numatytam renginiui, vartotojas pirmiausia turėtų kreiptis į renginio organizatorių (jei jis buvo nurodytas ant bilieto) ir bilietų platintoją raštu bei nurodyti savo reikalavimą. Vartotojui būtina išsaugoti pinigų sumokėjimą už bilietus patvirtinantį dokumentą (pirkimo kvitą, mokėjimo kortelės sąskaitos išrašą ir pan.) bei bilietus į renginį.

Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į renginio organizatorių vartotojui nėra pateikiamas atsakymas, arba renginio organizatoriaus atsakymas vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT. Kreipiantis į Tarnybą kartu su prašymu turėtų būti pateikiamos prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijos (pinigų sumokėjimą už bilietus patvirtinančio dokumento kopija, bilietų kopijos, kreipimosi į organizatorių kopija ir kitų turimų dokumentų kopijos).

Papildomai rekomenduojame sekti bilietų platintojo viešai skelbiamą informaciją, kadangi pinigų grąžinimas už neįvykusį renginį gali būti vykdomas ir per bilietų platintoją“, – komentare DELFI rašo G. Nenartavičiūtė.

VVTAT teigimu, vartotojų kreipimaisi dėl neįvykusių arba atšauktų renginių yra pakankamai dažni. 2017 m. duomenimis Tarnyba išnagrinėjo 262 vartotojų prašymus kultūros ir pramogų srityje, o per 2018 m. pirmąjį pusmetį – 80 vartotojų prašymų, kurių dauguma yra dėl neįvykusių renginių bei vartotojams negrąžinamų už bilietus sumokėtų pinigų.

„Atsižvelgiant į tai, prieš įsigyjant bilietus į renginius, vartotojams patariame atkreipti dėmesį į informaciją apie renginio organizatorių bei būti atidiems, jei viešojoje erdvėje apie jį pateikiami neigiami atsiliepimai ar kita informacija apie nevykdomus sutartinius įsipareigojimus“, – prideda G. Nenartavičiūtė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (65)