Į „Delfi“ kreipėsi skaitytoja Agnė (vardas pakeistas), kuri pasakoja, kad užsisakė žaliuzes iš įmonės „Festeda“, sumokėjo avansą ir iki šiol negavo užsakytos prekės.

„Balandžio mėnesį užsisakiau žaliuzes butui iš įmonės „Festeda“. Įmonės vadovas Edvardas viską pamatavo, sutarėme, kad pervesiu avansą – pusę visos sumos už žaliuzes, tai yra 900 eurų. Vyras minėjo, kad žaliuzės bus pagamintos po 4 – 5 savaičių nuo užsakymo dienos“, – užsakymo pradžią prisiminė vilnietė.

Tačiau, kaip sako mergina, savaitės ėjo, bet žinių apie pagamintą produktą nesulaukė.

„Sudėtinga buvo susisiekti su įmonės vadovu, bet galiausiai pavyko ir jis aiškino, kad žaliuzės visgi netipinės ir gamintojas nėra nurodęs pagaminimo termino. Sutarėme, kad kiek kitaip darysime žaliuzes, kad procesai judėtų sparčiau. Po to praėjo dar kokios 4 ar 5 savaitės ir su vadovu jau nebepavyko susisiekti nei telefonu, nei el. paštu. Žmogus dingo su avansu“, – situaciją apibūdino nukentėjusioji.

Agnė bijo, kad patirs nuostolių ir nepavyks atgauti sumokėtų pinigų.

„Kreipiausi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, bet nežinau, kokie šansai atgauti prarastus pinigus ir kiek tarnyba bus nusiteikusi eiti iki galo.

Kiek žinau, tokių pirkėjų, kurie neteko pinigų, yra daugiau. Įmonės svetainė ir puslapiai socialiniuose tinkluose vis dar veikia, nesinorėtų, kad dar kas nors pasimautų ir nukentėtų nuo sukčiaus“, – savo istorija dalinosi pašnekovė.

Žaliuzės (asociatyvi nuotr.)

Skola siekia keliolika tūkstančių

Rekvizitai.lt pateikta informacija skelbia, kad įmonė „Festeda“ „Sodrai“ yra skolinga 129 eurus. Įmonės 2023 m. pardavimo pajamos siekė 53 tūkst. eurų, o grynasis pelnas buvo virš 14 tūkst. eurų.

Šioje svetainėje galima rasti ir kitų klientų nusiskundimus.

„Kovo pabaigoje užsakinėjome didelę markizę, sumokėtas 50 proc. avansas ( apie 2000 Eur). Užsakymą įvykdyti turėjo per 4 – 5 sav. Iš pradžių gegužės vidury informavo, kad gamintojas neturi audinio, birželio pradžioje – nurodė, kad likęs gamybos terminas apie 2 sav. ir vėliau dingo. Į skambučius neatsiliepia (nors telefonas įjungtas, vadinasi naudojamas), vėliau mano tel. nr. užblokavo. Buvo teikta pretenzija be rezultato, šiuo metu yra pateiktas skundas VVTAT. Toliau neišsprendus bus kreipiamasi į teismą ir antstolius“, – tokiu komentaru pasidalino Rūta.

Nuo šios įmonės nukentėjusi teigia ir kita įmonė UAB „Modern home solutions“. Kaip „Delfi“ teigia įmonės bendrasavininkas Darius Jonytis, jie bendradarbiavo su „Festeda“ ir gamindavo jų užsakymus.

„Mes esam gamybininkai, o „Festeda“ buvo mūsų didmenininkas, kuris pirkdavo gaminius ir montuodavo klientams“, – teigė D. Jonytis.

Anot jo su „Festedos“ direktoriumi problemos prasidėjo maždaug prieš pusę metų.

„Vis pamokėdavo, bet ta skola vis kaupėsi. Paskui tik su išankstiniu mokėjimu atiduodavome prekes. Galų gale išvis dingo, daugelis užsakytų prekių nugulė į mūsų sandėlį“, – situaciją komentavo „Modern home solutions“ bendrasavininkas.

Pašnekovas Darius paminėjo, jog įmonės savininkas Edvardas Gedminas jiems skolingas apie 15 tūkst. eurų.

Tačiau pašnekovas sakė, kad nei į policiją, nei į VVTAT nesikreipė.

„Mes turim patirtį su juo, kad dingsta ir atsiranda. Tai taip ir velkasi tas dalykas“, – komentavo D. Jonytis.

D. Jonytis paminėjo, jog jam pavyko susisiekti su E. Gedminu. „Paskutinį kartą jis skambino po mano rekvizitų komentaro ir sakė, kad guli ligoninėje. Mes buvom susitarę šiandien (11 d. – red. pastaba) susitikti, bet jis neatvyko, o telefonas šiuo metu yra išjungtas“, – esama situacija pasidalino „Modern home solutions“ bendrasavininkas.

„Delfi“ bandė susisiekti su Edvardu Gedminu, tačiau telefonas buvo išjungtas, o į elektroniniu paštu siųstą laišką niekas neatsakė.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

Nukentėjusieji teikia nusiskundimus valstybinei įstaigai

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atsakė, kad šiuo metu yra gavę 5 vartotojų nusiskundimus.

„Vartotojai skundžiasi, kad užsakymai priimti, avansas sumokėtas, tačiau paslaugos neatliekamos“, – teigė VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė.

Pasiteiravus, ar klientai atgaus pinigus, gavome atsakymą, kad kiekviena situacija yra individuali.

„Kiekviena situacija VVTAT sprendžiama individualiai pagal pateiktus įrodymus, ginčo šalių paaiškinimus. Vartotojui labai svarbu, kad turėtų įrodymus apie atliktą užsakymą, sumokėtą avansą, aptartus terminus ir pan.

VVTAT nutarimas yra privalomas vykdyti ginčo šalims, jei dėl ginčo nesikreipiama į teismą“, – situaciją komentavo VVTAT atstovė.