Telefonas išjungtas, grąžinti nėra kaip
Vienas iš nukentėjusiųjų – kaunietis Paulius, gruodį apsilankė laikinai įsikūrusioje „Alpacos Dreams“ parduotuvėje „Akropolyje“ Kaune. „Pirkau alpakos liemenę už 200 eurų salelėje (Kauno „Akropolyje“ – aut. pastaba), po kelių dienų atvažiavau pakeisti, nes dydis netiko, bet jau salelės nebebuvo.
Buvau pasiėmęs vizitinę kortelę, skambinau, bet telefonas išjungtas dvi savaites, dar net po Naujųjų metų“, – „Delfi“ komentavo jis, pridurdamas, kad taip ir nepavyko pakeisti prekės.
„Supraskit, pinigai išmesti į orą“, – nuogąstavo vyras. Tačiau šia veikla užsiimanti Vidmantė Juodpusienė naujienų portalui paneigė tokią informaciją, esą šioje prekybos vietoje alpakos liemenės kainavo mažiausiai 320 eurų, todėl vyras negalėjo įsigyti šio daikto už 200 eurų.
Šiek tiek kitokią patirtį turėjo kitas su „Delfi“ portalu kalbėjęs klientas, kuris prieš šventes už keliasdešimt eurų pirko žaisliuką vaikui.
„Buvo pirktas žaislas vaikui prieš naujus metus, tada jo ilgai neišsiuntė. Bandai skambint – telefonas išjungtas, šiaip ne taip per feisbuką susirašiau ir paskui tą daiktą gavau. <...> Situacija baigėsi laimingai, bet jau aišku, kad daugiau ten nepirksime“, – kalbėjo jis.

Socialinio tinklo „Facebook“ grupėse, kuriose dalijamasi informacija apie nepatikimus žmones, pavyko rasti ir daugiau nepatenkintų klientų, kurie viešino moters valdomus puslapius: „Alpakos vilna“, „Alpacos Dreams“, „Tik Alpakos Vilnos Antklodės“, „Natural Alpaca Toys“, „Lambavillane-lõng“, „Alpakos Vilna Jums“, „Rumšiškių karšykla“. V. Juodpusienė patvirtino, kad kol sukūrė internetinę parduotuvę, naudojosi šiomis socialinio tinklo paskyromis.
Čia dalijamasi prekių nuotraukomis, kokios yra asortimente ir nuotraukomis, kaip iš tiesų atrodo gauta prekė. Pavyzdžiui, viena moteris užsisakė alpakos vilnos megztinį, tačiau sulaukė visai kito dizaino, spalvos ir medžiagos rūbo. Tokių atvejų buvo ir daugiau.
„Pirkau megztinį iš #alpakosdreams už 69,60, o gavau kažkokį „veltinį“, kurio kilmė, sudėtis neaiški“, – teigė viena moteris.
Buvo ir tokių klienčių, kurios tikino, kad siuntos sulaukusios ar pinigus atgavusios tik tada, kai apie šią verslininkę paskelbė viešai. Tačiau iki tol, kaip teigia soc. tinklų vartotojai, kritiški komentarai po įmonės socialinės paskyros nuotraukomis trinami, žmonės blokuojami.
„Delfi“ su šia prekeive Vidmante Juodpusiene bandė susisiekti telefonu, tačiau juo susisiekti nepavyko. Taip pat užklausa dėl komentaro išsiųsta paštu, pateiktu internetinėje svetainėje, tačiau gavėjui laiškas nepristatytas. Klausimai pateikti ir soc. tinklo paskyroje, į kuriuos atsakyta po publikacijos paviešinimo.
Plūsta niekuo dėtą įmonę: „Pavadinimas juk toks pats“

„Alpacos Dreams“ interneto svetainėje rašoma, kad „el. parduotuvėje rasite aukščiausios kokybės alpakos vilnos ir kailio gaminius kasdieniam jūsų komfortui ir jaukumui. Mūsų tikslas – suteikti jums galimybę mėgautis natūraliais, šiltais ir išskirtiniais produktais, kurie ne tik puikiai atrodo, bet ir pasižymi išskirtinėmis savybėmis“.
Skelbiama, kad esą kiekvienas produktas gaminamas pagal aukščiausius kokybės standartus, žadamos ne tik unikalios prekės, bet ir nuoširdus aptarnavimas. Prekės ženklo „Facebook“ paskyroje yra 16 tūkst. stebėtojų.
Nusiskundimų sulaukusią moters vykdomą veiklą savo kailiu pajuto ir konkurentai, kurių parduotuvės pavadinimą, kaip teigia, moteris nukopijavo, todėl žmonės sutrikę dėl negautų ar netinkamų prekių eina pas konkurentus, manydami, kad tai – verslininkės ta pati įmonė.
Tačiau V. Juodpusienė dirba pagal individualią veiklą, todėl „Google“ ar „Rekvizitai.lt“ portale atsiliepimų nėra.

Daugiau nei dešimtmetį veikiantis prekės ženklas ALPACOS, painiojamas su V. Juodpusienės, alpakų vilnas siunčia iš Peru ir iš jos gamina drabužius ir aksesuarus. ALPACOS atstovai portalui „Delfi“ pabrėžė, kad alpakų vilna – prabangos prekė, todėl ji pasižymi kokybe ir ilgaamžiškumu.
„Labai gaila, kad rinkoje atsirado žaidėjas, kuris bando būti protingesnis už kitus ir neaiškios sudėties gaminius pardavinėja kaip alpakų vilną. Žmonės nėra kvaili ir tie, kurie nors kartą turėjo alpakų vilnos drabužį, puikiai žino, koks komfortas, patogumas ir jaukumas yra jį vilkėti. Siūlytume pirkėjams būti budresniais – tiesiog neįmanoma, kad alpakos kailio šlepetės kainuotų 20 eurų, kojinės – 11 eurų, o megztinis 60 eurų... Naivu būtų tikėtis už tokią kainą gauti tokios pat kokybės prekę, kuri kitoje parduotuvėje kainuoja penkis kartus daugiau.
Pikčiausia šioje situacijoje yra ne tik tai, kad yra apšmeižiama alpakų vilna. Vidmantė Juodpusienė net nepasivargino sugalvoti įdomesnio pavadinimo, o tiesiog pavogė mūsų įmonės pavadinimą (šiuo klausimus jau dirba mūsų teisininkai), pridėjo vieną žodį, pasisėmė įkvėpimo pažvelgusi į mūsų logotipą ir pradėjo savo „verslą“.

Deja, ne visi klientai atskiria, kad nekokybišką prekę įsigijo „Alpacos Dreams“ ir terorizuoja mūsų parduotuves skambučiais, laiškais su prašymu tuoj pat grąžinti pinigus, rašo blogus komentarus po mūsų socialinių medijų paskyromis... Kai kurie nesulaukia grąžinimo ateina fiziškai ir bando taip atgauti išleistus pinigus...
Kai pradedame aiškinti, kad mes niekaip nesusiję su šia „alpakos“ vilnos pardavėja, klientai to nesupranta ir teigia, kad „pavadinimas juk toks pats“ – teigiama perduotame komentare.
Įmonė tikisi, kad priežiūros instancijos apribos tokius „verslininkus“ ir apsaugos būsimus klientus, o apgauti pinigus atgaus.
Tuo metu V. Juodpusienė, kaip sakė kalbėdama su „Delfi“, „Alpacos Dreams“ prekinis ženklas jau veikia 2,5 metų ir niekas dėl šio pavadinimo į verslininkus nesikreipė.
„Gal man reikia su jais susisiekti? Nes jie patys pirmi pradėjo pardavinėti alpakos kailio žaislus, viskas nuo to ir prasidėjo. Pas juos kainos yra nuo 99 eurų, pas mane yra 37 eurai. Mūsų prekių tiekėjas yra identiškas“, – atkreipė dėmesį prekeivė, referuodama į kitos įmonės kritiką dėl „Alpacos Dreams“ panašiai skambančio prekės ženklo ir kokybės.
Pas mus net ne įmonė, o tik individuali veikla. Mes nesame tie tokie dideli klientai ir mes turime žiauriai daug konkurentų. Mus visi nori labai stipriai suvalgyti dėl to, kad mes esame nauji rinkoje – suvalgysim, nebeliks ir taip toliau.
Apie tai pirmiausia eina kalba – mus nori suvalgyti ir labai daug skundų yra tų, kurie, pavyzdžiui, turi alpakas ir aš jiems nedaviau leidimo prekiauti alpakos kailio žaislais.
Ji kelis kartus siekiantį kainos skirtumą motyvavo tuo, kad neturi fizinių patalpų ir nereikia mokėti už nuomą. Pašnekovė įsitikinusi, kad prekių tiekėjas ALPACOS ir „Alpacos Dreams“ yra tas pats dėl to, jog domėjosi rinka. Tačiau ji teigia suprantanti, kad reikia išsilaikyti ir dėl to kaina skiriasi.
„Pas mus net ne įmonė, o tik individuali veikla. Mes nesame tie tokie dideli klientai ir mes turime žiauriai daug konkurentų. Mus visi nori labai stipriai suvalgyti dėl to, kad mes esame nauji rinkoje – suvalgysim, nebeliks ir taip toliau.
Apie tai pirmiausia eina kalba – mus nori suvalgyti ir labai daug skundų yra tų, kurie, pavyzdžiui, turi alpakas ir aš jiems nedaviau leidimo prekiauti alpakos kailio žaislais“, – sakė V. Juodpusienė, atkreipdama dėmesį į perpardavinėjimo problemą.
VVTAT nagrinėjo skundus nuo 2021 m.
„Delfi“ išsiaiškino, kad V. Juodpusienė žinoma ir Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT). Tai patvirtino VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vadovė Dalia Malinauskienė.
Reaguodama padidėjusį skundų skaičių VVTAT vertins pardavėją dėl galimo Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pažeidimo ir artimiausiu metu kreipsis į pardavėją dėl tam tikrų paaiškinimų.
„Gaunamų skundų skaičius nebuvo didelis, tačiau išaugo šį mėnesį. Per 2024 metus dėl šios parduotuvės gauta 10 vartotojų prašymų, o vien per šių metų sausį – 8.
Reaguodama padidėjusį skundų skaičių VVTAT vertins pardavėją dėl galimo Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pažeidimo ir artimiausiu metu kreipsis į pardavėją dėl tam tikrų paaiškinimų“, – komentare teigė atstovė.
Viešai skelbiamuose išnagrinėtuose ginčuose ne teismo tvarka matyti, kad pirmasis įrašas, susijęs su V. Juodpusienės individualiąja veikla, yra dar 2021 metais. Tais metais yra keturi įrašai: dėl sutarties nutraukimo ir sumokėtų pinigų gražinimo; dėl viengulės antklodės su vilnoniu užpildu grąžinimo; dėl antklodės grąžinimo; dėl nepristatytų 2 vnt. antklodžių.
Vartotojų skundai tenkinti iš dalies arba pilnai, kuriuose minimos keturios skirtingos V. Juodpusienės valdomos „Facebook“ paskyros: „Alpakos Vilna Jums“, „Rumšiškių karšykla“, „Alpakos vilnos antklodės“, „Alpakos Vilnos Antklodes“.
2022 m. rastas vienas įrašas dėl nepristatytos 163 eurus kainavusios antklodės, užsakytos paskyroje „Alpakos Vilnos Antklodes“.
2023 m. VVTAT patenkino ir kitą vartotojos skundą dėl pristatytų asortimento neatitikusių prekių iš dar kitos socialinio tinklo paskyros – „Lambavillane-lõng“.
2024 m. fiksuotas dar kitas vartotojo naudai patenkintas skundas dėl asortimento neatitikusių prekių, įsigytų iš paskyros „Alpakos Vilnos Antklodes“.

Paprašyta paaiškinti, ar tiesa, kad klientai, norintys grąžinti netikusias prekes, to padaryti negali ir dėl to yra teikiami skundai VVTAT, V. Juodpusienė atsakė taip: „Mes iš tarnybos gavome vieną, ne dešimt (skundų – aut. pastaba).
Pas mus yra taip, kad panešioja šlepetes. Jei, pavyzdžiui, gruodžio mėnesio pradžioje buvo pirktos šlepetės, skirtos dovanai, o dabar sako, kad jos dabar krenta nuo kojų. Kaip šlepetės gali kristi nuo kojos? Yra tokių, kurie sako – norime grąžinti. Tas pats ir su antklodėmis: permiegojo ir sako – man su ja šalta ir noriu grąžinti.“
„Mane buvo labai stipriai apgavę, ne tiek vartotojų teisės, bet, pavyzdžiui, aš pinigus grąžinau ir jie (klientai – aut. pastaba) pagal viską man turėtų grąžinti antklodę, ar ne? Bet man jos negrąžino. Dažniausiai taip yra ir su šlepetėmis ir su kitu. Jei aš kiekvieną kartą eičiau, kiek aš turiu nusiskundimų ir kiek aš turiu skolų iš žmonių, kurie užsisakė tiesiogiai iš manęs ir aš išsiunčiau prekę be apmokėjimo ir nei prekės, nei pinigų“, – pridūrė moteris.
„Alpacos Dreams“ komandos pozicija
Po publikacijos paviešinimo „Delfi“ iš „Alpacos Dreams“ komandos sulaukė atsakymo į klausimus apie vykdomą veiklą, komunikaciją su klientais, gaminių kokybę ir ryšį su VVTAT:
„Gerbiame skaidrumą ir atsakingą verslo praktiką, todėl norime atsakyti į visus klausimus aiškiai ir tiesiogiai.
1. Internetinės parduotuvės ir socialinės paskyros

Šiuo metu „Alpacos Dreams“ veikia per savo oficialią internetinę parduotuvę www.alpacosdreams.lt, taip pat aktyviai komunikuojame per mūsų socialinių tinklų paskyras „Facebook“ ir „Instagram“. Visose platformose pateikiama informacija apie mūsų asortimentą yra nuolat atnaujinama.
2. Veiklos forma
Veikiame visiškai teisėtai pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus. Mūsų veiklos modelis atitinka visas taikomas verslo vykdymo taisykles, ir visos pardavimų bei garantinės sąlygos yra aiškiai apibrėžtos mūsų internetinėje svetainėje.
3. Prekės ženklo naudojimas
„Alpacos Dreams“ yra unikalus prekės ženklas, kuriam investuojame didelius išteklius į kokybę, asortimento plėtrą bei rinkodarą. Mūsų pavadinimas aiškiai nurodo produktų kilmę ir atspindi mūsų viziją.
4. Gaminiai ir jų sudėtis
Visi mūsų produktai yra gaminami iš aukščiausios kokybės alpakos vilnos, laikantis griežtų gamybos standartų. Tiekėjai yra kruopščiai atrenkami, užtikrinant autentiškumą ir kokybę.
5. Klientų aptarnavimas ir prekių grąžinimas

Esame itin didelės paklausos prekės ženklas, todėl tam tikrais momentais užklausų srautas gali būti itin didelis. Tačiau visada dirbame operatyviai ir laikomės oficialių grąžinimo sąlygų, kurios yra aiškiai išdėstytos mūsų svetainėje. Visi klientai, kurie susiduria su klausimais ar problemomis, kviečiami kreiptis oficialiais kontaktais.
6. Skundai Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT)
Kaip ir bet kuris verslas, veikdamas aktyvioje rinkoje, galime sulaukti pavienių užklausų, tačiau visos situacijos yra nagrinėjamos ir sprendžiamos vadovaujantis teisės aktais bei mūsų įsipareigojimais klientams.
7. Komunikacija su klientais
Mūsų klientų aptarnavimo komanda dirba kasdien ir atsako į užklausas per elektroninį paštą bei socialinius tinklus. Dėl didelio užsakymų kiekio atsakymo laikas gali svyruoti, tačiau visada siekiame suteikti informaciją kaip įmanoma greičiau.
8. Socialinių tinklų politika
Gerbiame konstruktyvią kritiką ir visada reaguojame į pagrįstus klientų atsiliepimus. Tačiau siekiant apsaugoti mūsų bendruomenę, neetiški, nepagrįsti ar klaidinantys komentarai gali būti moderuojami pagal mūsų vidines taisykles.
Apibendrinant, „Alpacos Dreams“ yra stiprus ir augantis prekės ženklas su dideliu klientų ratu. Didelė paklausa ir rinkos dinamika reiškia, kad visuomet dedame visas pastangas užtikrinti kokybišką aptarnavimą ir geriausią įmanomą klientų patirtį.“
Kitą dieną su „Delfi“ telefonu susisiekė ir pati veiklą vykdanti moteris, kuri išplėtė pateiktą atsakymą raštu.
Sukčius viešinantis Dainauskas: tai – dažna schema

„Facebook“ grupės NEPATIKIMI ASMENYS, viešinančios sukčius ir nesąžiningus žmones bei vienijančios daugiau nei 100 tūkst. vartotojų, įkūrėjas Dainius Dainauskas „Delfi“ patikino, kad V. Juodpusienės veikla grupę administruojančiai komandai yra žinoma.
„Tai – viena iš populiaresnių sukčiavimo schemų, nes, tarkim, jūsų minėta moteris, jau seniai tuo užsiima. Kaip man teko pastebėti, paviešinus įrašus mano grupėje, įrašų autoriai sulaukia žinučių su prašymais, reikalavimais ištrinti įrašus ir taip toliau. Moteris į tai reaguoja.
Jeigu neklystu, keletą kartų situacija buvo išspręsta po paviešinimo, bet įrašai nėra trinami, nes tai draudžia daryti grupės taisykles, nes grupė skirta visiems „Facebook“ platformos vartotojams, o ne asmeniniams tikslams“, – teigė D. Dainauskas.
Kaip pasakojo, taip nuspręsta dėl to, kad dažnai sukčiaujantys asmenys prašo pašalinti įrašus, už tai net siūlo pinigus.
Tačiau šioje grupėje paskelbti įrašai lieka visam laikui. Tiesa, būna išimčių, kai pasidalijimo nebelieka, kai susitariama, kad nukentėjusiems žmonėms bus atlyginta. Tačiau jei grupės nariai taisykles pažeidžia – jie iš grupės šalinami. Šalinami ir tuo atveju, jei tyčiojasi iš kitų asmenų ar yra nepagarbūs – tokių jau ir 30 tūkst.
Tokio pobūdžio sukčiavimai tai tikrai yra populiarūs. Ir man keista, kodėl kartais policija nėra įgali išspręsti, priimti kažkokį problemos sprendimo būdą ir užkardyti kelią sukčiavimui. Man keista, kad jie nėra nubaudžiami, o jų parduotuvės nėra uždaromos.
Vis tik paskelbtas įrašas apie nesąžiningą žmogų nereiškia, kad problemos išsispręs visiems klientams.
„Matau, kad tiktai konkrečiu atveju išsprendžiama būna problema. Tarkime, koks Petras paskelbė savo istoriją būtent apie jūsų minėtą moterį ir jam pavyko išspręsti, bet ne visada visiems pavyksta tai išspręsti“, – pavyzdį pateikė pašnekovas.
Tokio pobūdžio sukčiavimai tai tikrai yra populiarūs. Ir man keista, kodėl kartais policija nėra įgali išspręsti, priimti kažkokį problemos sprendimo būdą ir užkardyti kelią sukčiavimui, nes tikrai yra dar kelios jos parduotuvės internete. Man keista, kad jie nėra nubaudžiami, o jų parduotuvės nėra uždaromos.“