aA
Vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas sako, kad krovinių gabenimas dėl karantino nesustojo, tačiau vairuotojai patiria nesklandumų su viešbučiais užsienyje.
Ne visi užsienio viešbučiai priima vežėjus nakvynei: kai kurie priversti pažeisti įstatymus
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Per karantiną mes važiuojame, procesai vyksta, kroviniai nestovi tiek Lietuvoje, tiek Europoje. Didelių trikdžių nejaučiame. Turbūt 80 proc. apimtimis važiuojame“, – Eltai teigė R. Austinskas, pridurdamas, kad problemų vairuotojams kyla susirandant nakvynės vietą.

„Kai kur iškyla problemų su viešbučiais užsienyje. Vienose valstybėse vieni viešbučiai priima vairuotojus, kiti nepriima vairuotojų 45 valandų poilsiui. Grįžta į kabiną tuomet ir miega, daro nusižengimą, už kurį gali įmonės būti nubaustos“, – sakė jis.

Kalbėdamas apie šiuos metus, R. Austinskas teigė, kad jie buvo sunkūs.

„Koeficientas 1,65, kuris mums žymiai sudavė finansiškai, ekonomiškai, COVID-19 nuo kovo 16 dienos prasidėjo, tikrai neatsistojome. Pirmosios bangos metu buvo šiek tiek kompensacijų, apie antrą bangą gerai, kad mūsų verslas nestabdomas, važiuojame. Bet šiandien apie prastovas niekas nekalba.

Keleiviniai vežėjai sustoję, nes žmonių judėjimas yra sumažėjęs, jie turi problemų ir finansinių, ir pagalbos iš valstybės, nes mechanizmas nėra iki galo išspręstas ir suderintas“, – kalbėjo „Linavos“ prezidentas.

„Linava“ praėjusių metų pabaigoje skaičiavo, kad krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai Lietuvos ekonomikai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus.

„Vežėjai tokia verslo šaka, apie savo problemas nuolat kalbame, bet negirdėdami atitinkamos reakcijos priimame sprendimus tylėdami. Aišku, yra Mobilumo paketas, tikimės, kad ES Teisingumo Tteismas supras problemą ir ją tinkamai įvertins. Vežėjai gyvena su lūkesčiu ir tikėjimu, kad logika laimės šioje vietoje“, – Eltai teigė R. Austinskas.

„Jei taip bus, tai verslas į užsienį žvalgytųsi mažiau, liktų Lietuvoje, nes visi mes norime likti Lietuvoje, nenorime verslo iškelti iš Lietuvos, bet verslas toks dalykas, įsipareigojimai mus varo ieškoti sprendimų“, – pridūrė jis.

Teisingumo ministerija ES Teisingumo Teismui yra įteikusi du ieškinius dėl Mobilumo paketo. Šiuo veiksmu Lietuva siekia, kad būtų panaikintos ES teisės aktų nuostatos, dėl kurių nukenčia Lietuvos vairuotojai ir vežėjai.

Anot ministerijos, ES Teisingumo Teisme ginčijamos Mobilumo paketo nuostatos, kurios nurodo po 8 savaičių grąžinti transporto priemonę į jos įsisteigimo valstybę, riboja kabotažą – vidinius pervežimus ES šalyse, koreguoja vairuotojų komandiravimo taisykles, varžo vairuotojų laisvę pasirinkti poilsio vietą, taip pat kitas poilsio sąlygas, nors tam dar nėra sukurta pakankama infrastruktūra.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.5000

Tyrimas Danijoje parodė, kaip parduotuvės pasiruošė išpardavimams: kainos išaugo

Danijos verslo asociacijos „Dansk Industri“ atliktas tyrimas rodo, kad koronaviruso epidemija...

„Hanner“ prašo leidimo įsigyti SPV-43 ir „Arenos NT“ akcijų (1)

Arvydo Avulio šeimos valdomai Estijos įmonės „ Hanner Group“ valdoma nekilnojamojo turto ( NT...

Aplinkos apsaugos agentūra vykdys Baltijos jūrą teršiančių šiukšlių monitoringą (2)

Nuo kitų metų Aplinkos apsaugos agentūra vykdys nuolatinį Baltijos jūrą teršiančių...

Po atleidimų „Eglės sanatorijoje“, kiti sektoriaus žaidėjai kalba nedrąsiai: situacija išlieka ypač sudėtinga (35)

„Eglės sanatorijai“ dėl pandemijos smarkiai sumažėjus klientų srautams ir paskelbus apie...

Ministerija tiria, kodėl 20 mln. eurų parama „išgraibstyta“ per 2 valandas (26)

Ekonomikos ir inovacijų ministerija inicijavo vidaus tyrimą dėl 20 mln. eurų paramos pagal...

Top naujienos

Lietuvio atradimai Norvegijoje nustebino net vietinius: užfiksuoti vaizdai masina atvykti ir nemėgstančius šaltų kraštų

Turbūt sutiksite, kad per karantiną lietuviai juda kur kas mažiau – riboja ne tik namų sienos,...

Santaros klinikų medikė: net ir reanimacijoje dėl COVID-19 gydytas pacientas viruso egzistavimu netikėjo (252)

Kai kurie pacientai, net ir paguldyti į Santaros klinikų reanimacijos ir intensyvios terapijos...

Eurolygos mūšis su senais pažįstamais: „Žalgiris“ – „Zenit“ (144)

Nesėkmių seriją Eurolygoje išgyvenantis Kauno „Žalgiris“ (5/5) stengsis ją nutraukti...

Vis daugiau vaikų kamuoja šis sutrikimas: pasekmės – daug liūdnesnės nei galima įsivaizduoti

Lietuvoje per paskutinį dešimtmetį viršsvorį turinčių ar nutukimu sergančių vaikų gretos...

Dobrovolska papasakojo, apie ką kalbėjo su Nausėda: buvo labai įdomu mato būdą atpiginti notarų ir antstolių paslaugas (274)

Kandidatė į teisingumo ministres Evelina Dobrovolska sako turinti aiškią viziją, ką reikėtų...

Sunkus pasirinkimas: kokias galimų viceministrų pavardes Prezidentūroje išgirdo kandidatai (288)

Po Seimo balsavimo, prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį dekretu paskyrė Ingridą Šimonytę...

Sigutė Limontaitė | D+ nariams

Privatus detektyvas Romualdas: melagiai ir nusikaltėliai jo bijo – demaskuos vos per kelias minutes

Jis pažįsta jus geriau, nei jūs pats save. Vos kelios minutės pokalbio ir jis pasakys, ar...

Specialistė išvardijo tinkamiausius žaislus 0-1 metų vaikams: neapsigaukite su populiariausiais mamų pirkiniais (1)

Artėjant didžiosioms metų šventėms, tėvai, seneliai, dėdės ir tetos šluoja nuo parduotuvių...

Lietuvė sudrebino Turkijos lygą: pataikė visus 18 dvitaškių ir surinko 53 naudingumo balus (11)

Fantastišką pasirodymą Turkijos moterų krepšinio lygoje surengė Eglė Šikšniūtė , o jos...

Kava su vadovu. Valdovų rūmų direktorius Dolinskas: sugrąžinti lankytojus bus nemažas iššūkis (12)

Didelės erdvės, moderni oro valymo sistema, ribotas lankytojų skaičius. Valdovų rūmų...

|Maža didelių žinių kaina