aA
Vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas sako, kad krovinių gabenimas dėl karantino nesustojo, tačiau vairuotojai patiria nesklandumų su viešbučiais užsienyje.
Ne visi užsienio viešbučiai priima vežėjus nakvynei: kai kurie priversti pažeisti įstatymus
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Per karantiną mes važiuojame, procesai vyksta, kroviniai nestovi tiek Lietuvoje, tiek Europoje. Didelių trikdžių nejaučiame. Turbūt 80 proc. apimtimis važiuojame“, – Eltai teigė R. Austinskas, pridurdamas, kad problemų vairuotojams kyla susirandant nakvynės vietą.

„Kai kur iškyla problemų su viešbučiais užsienyje. Vienose valstybėse vieni viešbučiai priima vairuotojus, kiti nepriima vairuotojų 45 valandų poilsiui. Grįžta į kabiną tuomet ir miega, daro nusižengimą, už kurį gali įmonės būti nubaustos“, – sakė jis.

Kalbėdamas apie šiuos metus, R. Austinskas teigė, kad jie buvo sunkūs.

„Koeficientas 1,65, kuris mums žymiai sudavė finansiškai, ekonomiškai, COVID-19 nuo kovo 16 dienos prasidėjo, tikrai neatsistojome. Pirmosios bangos metu buvo šiek tiek kompensacijų, apie antrą bangą gerai, kad mūsų verslas nestabdomas, važiuojame. Bet šiandien apie prastovas niekas nekalba.

Keleiviniai vežėjai sustoję, nes žmonių judėjimas yra sumažėjęs, jie turi problemų ir finansinių, ir pagalbos iš valstybės, nes mechanizmas nėra iki galo išspręstas ir suderintas“, – kalbėjo „Linavos“ prezidentas.

„Linava“ praėjusių metų pabaigoje skaičiavo, kad krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai Lietuvos ekonomikai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus.

„Vežėjai tokia verslo šaka, apie savo problemas nuolat kalbame, bet negirdėdami atitinkamos reakcijos priimame sprendimus tylėdami. Aišku, yra Mobilumo paketas, tikimės, kad ES Teisingumo Tteismas supras problemą ir ją tinkamai įvertins. Vežėjai gyvena su lūkesčiu ir tikėjimu, kad logika laimės šioje vietoje“, – Eltai teigė R. Austinskas.

„Jei taip bus, tai verslas į užsienį žvalgytųsi mažiau, liktų Lietuvoje, nes visi mes norime likti Lietuvoje, nenorime verslo iškelti iš Lietuvos, bet verslas toks dalykas, įsipareigojimai mus varo ieškoti sprendimų“, – pridūrė jis.

Teisingumo ministerija ES Teisingumo Teismui yra įteikusi du ieškinius dėl Mobilumo paketo. Šiuo veiksmu Lietuva siekia, kad būtų panaikintos ES teisės aktų nuostatos, dėl kurių nukenčia Lietuvos vairuotojai ir vežėjai.

Anot ministerijos, ES Teisingumo Teisme ginčijamos Mobilumo paketo nuostatos, kurios nurodo po 8 savaičių grąžinti transporto priemonę į jos įsisteigimo valstybę, riboja kabotažą – vidinius pervežimus ES šalyse, koreguoja vairuotojų komandiravimo taisykles, varžo vairuotojų laisvę pasirinkti poilsio vietą, taip pat kitas poilsio sąlygas, nors tam dar nėra sukurta pakankama infrastruktūra.

ELTA
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.5000

Santykiuose su Kinija mato unikalų šansą: galime išlošti dvigubai (133)

„Taivanas niekada neatstos Kinijos“, – taip Delfi laidoje sako Vilniaus pramonės ir verslo...

„Achemos“ profsąjunga vasario 8-ąją pradės streiką (4)

Dėl darbo apmokėjimo sąlygų su vadovybe nesutariantys Jonavos azotinių trąšų gamybos...

Skaistė: siūlymai dėl energetikos išteklių kainų mažinimo bus pateikti kitą savaitę (4)

Ketvirtadienį finansų ministrė Gintarė Skaistė dalyvavo žaliosios energetikos konferencijoje...

„Belkali-Migao“ antrą kartą prašo LTG vežti „Belaruskalij“ trąšas (4)

„Lietuvos geležinkeliams“ ( LTG ) atmetus dviejų Baltarusijos bendrovių-tarpininkių paraiškas...

Dubnikovas nepalaiko PVM mažinimo idėjos: surinktus mokesčius turėtume panaudoti investicijoms į žaliąjį kursą (1)

Šalyje tebesitęsiant svarstymams dėl galimybės bent jau laikinai sumažinti pridėtinės vertės...

Top naujienos

D+Mindaugas Milinis

Karo apžvalgininkas tikina, kad Rusija pralaimėjo karą dar jo nepradėjusi: vardija argumentus ir sveikina Putiną – šis pateko į pragarą (15)

Tvyrant įtampai Europoje dėl nenuspėjamų Rusijos veiksmų netoli sienos su Ukraina sutelkus kelių...

Razmuvienė: reikia dar poros savaičių, kad mes pasiektume tą piką (108)

Apie pandemijos valdymo priemonių griežtinimą kalba tik atskiros savivaldybės. Nors daugiausia...

Žiema grįš dar galingesne jėga: siautės stiprus vėjas, kils pūgos (3)

Šiandien šalies orus lems pamažu tolstančio ciklono rytinė dalis. Dangus daugiausia bus...

Keičiasi oficiali Rusijos pozicija? Separatistai kreipėsi į Maskvą su prašymu (267)

Ukrainos separatistų lyderis ketvirtadienį paragino Rusiją atsiųsti modernių ginklų jų...

Naktį didelės ugniagesių pajėgos išskubėjo į Palangą – gaisras kilo „Šachmatinėje“ (1)

Naktį iš ketvirtadienio į penktadienį, iškart po vidurnakčio, 0.07 val., Bendrajame pagalbos...

D+Eugenija Grižibauskienė

Druskininkietis juvelyras ir verslininkas Cikanavičius – apie pigieną ir už auksą brangesnį gintarą

Kai pašnekovas pradėjo atidarinėti stalčiukus ir iš jų traukti briliantus, sidabrinius ir...

Sniego gniūžtės efektas: pas Skvernelį perbėga ir Alytaus, Varėnos bei Druskininkų politikai (174)

Buvusio premjero Sauliaus Skvernelio sekėjų gausėjimas primena sniego gniūžtės efektą. Į...

D+Agnė Keizikienė

Veido procedūros, kurios žada stebuklus: kosmetologė išvardijo efektyviausias ir pasakė, kiek už jas teks pakloti

Technologijos grožio industrijoje sparčiai žengia į priekį, todėl šiandien nebūtina gultis ant...

Parkerio ir Guardiolos akivaizdoje – įtikinama pabaigoje atsipalaidavusių Šaro auklėtinių pergalė

Eurolygos reguliariajame sezone dar vieną pergalę iškovojo viena iš sezono lyderių...

Kasčiūnas: Putinui visi kariniai indikatoriai yra užsidegę (99)

Ketvirtadienį Lietuvos parlamentarai iš Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos bei Užsienio reikalų...