„Kuomet mes įvedame sankcijas, tai įvyksta po daugiavalandinių diskusijų, ieškojimo kompromisų ir dažnai šalia sankcijų atsiranda tam tikros išlygos. Jos dažniausiai ir pakiša koją, nes tuomet visas kontrolės procesas, procedūros tampa tokie sudėtingi, kad tiesiog operaciniu lygiu valdyti procesus yra nepaprastai sunku“, – trečiadienį Varšuvoje žurnalistams teigė G. Nausėda.

Šalies vadovas pabrėžė, kad Lietuvos pozicija yra ne tik griežtinti sankcijas, bet ir išvengti išlygų, kurios leidžia valstybėms, kurioms yra įvestos sankcijos, kurti kelius apėjimo schemoms.

Mūsų pozicija yra ne tik griežtinti sankcijas, bet žūtbūt išvengti visokiausių nukrypimų, išlygų, nes tai yra puikiausias šansas valstybėms (ir nesitikėkime, kurias sankcijas paliečia, nebandys surasti landų), tokiu būdu atverti kelią apėjimo schemoms, kurios vėliau yra įgyvendinamos. Deja, kartais net ir su lietuviškų įmonių dalyvavimu“, – sakė politikas.

„Šito turime išvengti bet kuriuo atveju ir tikiuosi, kad turėsime 10-ąjį paketą ir po truputį stiprinsime spaudimą Rusijai, nes tai vienintelis kelias karą sutrumpinti“, – pabrėžė G. Nausėda.

ELTA primena, kad žurnalistikos centras „Siena“ pirmadienį paskelbė tyrimą apie baltarusiškų trąšų gabenimą per Lietuvą. „Siena“ su partneriais išaiškino mechanizmus, kurie panaudoti galimam sankcijų apėjimui.

Teigiama, kad karbamidas, kurio vienintelė gamintoja Baltarusijoje – Gardino „Grodno Azot“ – geležinkelio sąstatais toliau rieda iki Klaipėdos Birių krovinių terminalo (BKT), kurio dalį akcijų valdo Baltarusijos valstybinė kompanija „Belaruskalij“. Jai, kaip ir „Grodno Azot“, taikomos ES sankcijos.

Teigiama, kad sankcijos yra taikomos būtent įmonėms, o ne jų produktams, o mechanizmas, leidžiantis į Lietuvą įvežti karbamidą, yra nesankcionuotos įmonės, formaliai veikiančios kaip trąšų gamintojos, nors „Grodno Azot“ įvardijamas kaip vienintelis karbamido gamintojas Baltarusijoje.

Siekiant ištirti BKT teritorijoje užfiksuoto karbamido kilmę, praėjusią savaitę į prokuratūrą kreipėsi tiek „Lietuvos geležinkeliai“, tiek Susisiekimo ministerija.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją