Skaičiuojama, kad stambios prekybos mokestis į valstybės biudžetą per metus atneštų 31,9 mln. eurų, o finansų rinkos dalyvių mokestis – 52,2 mln. eurų.

Seimo nariai iš pradžių sutiko stambios prekybos mokesčio įstatymo projektą įtraukti į rudens sesijos darbų programą, o po to 46 jų balsavo už jį, 11 pasisakė prieš, dar 19 susilaikė. Taip pat paprašyta Vyriausybės išvados.

„Siūlau remtis kaimynų lenkų patirtimi ir įvesti tokį ar panašų mokestį“, – prieš balsavimą sakė projektą pristatinėjęs Seimo narys Tomas Tomilinas. Jis teigė, kad siūlomo mokesčio mokėtojais Lietuvoje būtų keliolika įmonių.

„Rinkos jėgos veiks ir kainos nedidės“, – tvirtino Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos narys.

Seimo narių Tomo Tomilino, Virgilijaus Poderio ir Jono Jaručio parengtame Stambios prekybos mokesčio įstatymo projekte numatoma, kad kad 1 proc. mokestį turėtų mokėti pardavėjai, kurių mėnesinė apyvarta viršytų 2 mln. eurų. T.y. 24 mln. eurų per metus.

„Stambios prekybos mokesčio bazė – pardavėjo gauta bendra atlygio (išskyrus PVM) už Lietuvos teritorijoje vartotojams parduotas prekes suma, viršijanti 2 mln. eurų per mokestinį laikotarpį“, – rašoma dokumente.

Įstatymo projekte rašoma, kad mokestį turėtų mokėti tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys.

„Mokesčio mokėtojas turi apskaičiuoti mokėtiną stambios prekybos mokesčio sumą ir ne vėliau kaip iki kito mokestinio laikotarpio 25 dienos pateikti to mokestinio laikotarpio stambios prekybos mokesčio deklaraciją“, – rašoma dokumente.

Projekto aiškinamajame rašte teigiama, kad naujuoju mokesčiu siekiama perskirstyti apmokestinamąją naštą tarp mokesčių mokėtojų, veikiančių mažmeninės prekybos sektoriuje.

Tuo metu Zbignev Jedinskij parengto Finansų rinkos dalyvių mokesčio įstatymo projekte numatoma nustatyti specialų naują mokestį, kurį mokėtų tik kredito įstaigos ir nustatytą reguliuojamą skolinimo veiklą vykdantys subjektai.

Pagal siūlomą projektą, šio mokesčio mokėtojais būtų bankai, Europos Sąjungos ir Europos ekonominės erdvės valstybėse licencijuotų užsienio bankų filialai, įsteigti Lietuvoje, kitose negu Europos Sąjungos valstybėse licencijuotų užsienio bankų filialai, įsteigti Lietuvoje, kredito unijos, centrinės kredito unijos; vartojimo kredito davėjai; kredito davėjai.

Numatoma, kad mokesčio objektas – finansų rinkos dalyvių turtas, jei šio mokesčio mokėtojo turto vertė viršija įstatymo projekte nustatytą dydį (300 mln. eurų). Šis turtas būtų apmokestinamas 0,03 proc. mėnesiniu finansų rinkų dalyvių mokesčio tarifu.

Z. Jedinskij projektui pastabų turi Seimo Teisės departamentas, pabrėžęs, kad nuostatos yra diskutuotinos keliais aspektais, tarp jų svarstytinas ir jų atitikimas Konstitucijoje įtvirtintam asmenų lygiateisiškumo principui bei Konstitucinio Teismo jurisprudencijai.

Tokių pat pat pastabų Seimo teisininkai turi ir trijų valstiečių parengtam stambios prekybos mokesčio įstatymo projektui. Be to, jų manymu, siūlomas teisinis reguliavimas gali kirstis ir su Europos Sąjungos teise.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (68)