Visgi, kaip teigiama pranešime, kai kuriems sektoriams reikia nuosekliau valdyti riziką ir pasirūpinti finansine sveikata.

„Creditinfo Lietuva“ specialistams nerimą kelia kai kuriems sektoriams būdingas investicijų stygius ir nenoras konsoliduotis. Tuo tarpu Lietuvos bankų asociacijos vertinimu, siekiant tvaraus augimo, įmonėms vis svarbesnis tampa rizikų valdymas ir atsakingas skolinimasis.

Vertinant įmonių atsparumą iššūkiams, svarbūs tokie rodikliai, kaip įsipareigojimų lygis, verslo partnerių įvairovė, įmonių finansų jautrumas pokyčiams.

LBA prezidento Manto Zalatoriaus teigimu, dauguma besikreipiančių paskolos įmonių – 66 proc. – finansavimą gauna.

„Įvertinant situaciją šiandien skolinime – finansinis įmonių paveikslas yra pakankamai geras“, – ketvirtadienį konferencijoje „Ar įmonės Lietuvoje pasiruošusios ekonomikos pokyčiams?“ sakė jis.
Tačiau, anot LBA prezidento, daugėja įmonių, kurioms vis sunkiau papildomai pasiskolinti dėl išorinių rizikų.

„Ką mes pastebime, kad daugėja įmonių, kurioms vis sunkiau papildomai pasiskolinti grynai dėl išorinių veiksnių (...). Yra daug neapibrėžtumo nuotaikų pasaulinėje rinkoje“, – pastebėjo LBA prezidentas.

Tuo tarpu „Creditinfo Lietuva“ kredito rizikos vertinimo vadovė Rasa Ruseckaitė atkreipė dėmesį, kad 90 proc. Lietuvos įmonių patenka į vidutinės ir žemos rizikos kategorijas.

„Net 90 proc. įmonių patenka į vidutinės ir žemos rizikos kategorijas, tai tikrai džiugina. Mes matome, kad per 2019 metus ši situacija išliko stabili“, – sakė ji.

Bene rizikingiausia Lietuvoje – viešojo maitinimo sritis. R. Ruseckaitės teigimu, kas trečia restoranų veikla užsiimanti įmonė yra aukštos bankroto rizikos, pusės sektoriaus įmonių finansinė būklė yra silpna arba ribinė. Tad apie tvarumą kol kas kalbėti būtų per anksti.

„Kas trečia įmonė Lietuvoje pasižymi aukšta bankroto rizika. Finansinė būklė, kad ir pagerėjo, bet nepakankamai“, – pabrėžė ji.

Tuo metu transporto sektorius gerai išmoko praėjusios krizės pamokas: tipinės įmonės nuosavybės rodiklis pagerėjo nuo 20 proc. 2008 m. iki 45 proc. pernai.

„Nerimą kelia, kad pati transporto sektoriaus struktūra nelabai pasikeitė (...). Net 67 proc. (Lietuvos. – ELTA) parkų dydžio yra iki 5 vilkikų, o jų amžius – 14 metų. (...) Matant šį vaizdą šiek tiek neramu“, – konferencijoje sakė R. Ruseckaitė.

Visgi, akcentavo ji, 2019 metais didėjo transporto sektoriaus investicijų augimas.

Statybų sektoriaus finansinė analizė atskleidė ne tik išaugusią nuosavų lėšų dalį versle, bet ir geresnį likvidumą, stabilesnį pelningumą.

„Tai, kas mums kelia nerimą statybų sektoriuje – įmonių smulkėjimo tendencija. Ženkliai padaugėjo smulkių įmonių sektoriuje (darbuotojų skaičius nuo 1 iki 4), tokių įmonių yra 43 proc. Tuo tarpu stambių žymiai sumažėjo – iki 8 proc. Tai žymios konkurencijos pasekmės“, – pažymėjo R. Ruseckaitė.

LBA analizės vadovo Viliaus Tamkvaičio teigimu, verslo finansavimo portfelis nuo 2015-ųjų auga vidutiniškai po 10 proc. kasmet. Keičiasi verslo finansavimo šaltiniai: prieš keletą metų išimtinai dominavusį bankinį verslo kreditavimą papildė finansavimas finansų rinkose.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)