Bendrovė „Nanoenergija“, veikianti su prekės ženklu „Viezo“, pernai pristatė daiktų interneto kategorijai priskiriamą prietaisą – vibracijų energijos generatorių. Šis generatorius tvirtinasi prie vibruojančio daikto, pavyzdžiui, traukinio vagono, ir jo skleidžiamus virpesius paverčia elektros energija. Tai pirmoji bendrovė pasaulyje, kuriai pavyko tokiu būdu išgauti reikiamą elektros energijos kiekį ir sukurti produktą, tinkamą komercijai.

Per 2021 metus bendrovė patrigubino darbuotojų skaičių ir savo veiklą sukoncentravo į geležinkelių industriją. Gautą investiciją „Nanoenergija“ naudos užbaigti išmanios traukinių stebėjimo sistemos, veikiančios vibracijos energijos pagrindu, pirmąją versiją.

„Šiemet atlikome bandomuosius projektus su Vokietijos automobilių ir komercinio transporto pramonės milžinėmis „Schaeffler Group“ ir „Knorr Bremse“. Ypač džiaugiamės užsimezgusia draugyste su „Lietuvos geležinkeliais“ – kartu identifikavome pagrindines traukinių priežiūros problemas, kurias išspręs naujas „Viezo“ produktas – traukinių stebėjimui skirta sistema „Powerail“. Kovo mėnesį jį ketiname išbandyti savo partnerių traukiniuose, o ateinančių metų pabaigoje pradėsime platesnį „Powerail“ tiražavimą“, - sakė vienas iš bendrovės „Nanoenergija“ įkūrėjų Donatas Ponamariovas.

„Powerail“ – savarankiška ir tvari belaidžių jutiklių sistema, tvirtinama prie traukinio vagonų, skirta stebėti riedmenų aširačių ir guolių būklę. „Powerail“ jutikliuose, kaip ir kituose bendrovės gaminiuose, naudojama pjezoelektrinė medžiaga ir vibracijų energija. Didžiausias šio sprendimo privalumas – švaresnė energija ir mažesni finansiniai ir laiko kaštai jutiklių priežiūrai, nes standartiniuose tokio tipo gaminiuose naudojamos baterijos, kurias reikia keisti.

„Po pirmosios investicijos į „Nanoenergiją“, kurią atlikome 2020 m. vasarą, matome, kad bendrovė neužmigo ant laurų – startuolis bendradarbiauja su tarptautinėmis bendrovėmis, išsigrynino nišą, kurioje plėsis. Manau, kad 2022-ieji bendrovei bus esminiai augimo metai, nes plėtrą spartins ne vien papildomi finansiniai resursai, bet ir išaugęs švarios ir tvarios energetikos poreikis“, - sakė „CoInvest Capital“ direktorė Viktorija Vaitkevičienė.

Planuojama, kad „Powerail“ ateinančiais metais išbandys daugiau nei 20 traukinių savininkų Europoje, Azijoje ir Australijoje. 2022 metų pabaigoje bendrovė ketina pradėti masinę „Powerail“ gamybą.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją