aA
Individualių namų Senamiesčio g. gyventojai imasi žygių, kad Savivaldybė atšauktų draudimą gatvėje statyti automobilius. Tokį reikalavimą įsikūrusieji seniausioje Panevėžio gatvelėje grindžia vietos stoka savo kiemuose.
Tušti Senamiesčio gatvės Panevėžyje pakraščiai
Tušti Senamiesčio gatvės Panevėžyje pakraščiai
© Sekundė.lt

Savivaldybė, draudžiamuosius ženklus sustačiusi turėdama policijos pritarimą, nežada tokio sprendimo atšaukti ir vėl susiaurinti kelią.

Daugiau nei 80 gyventojų Savivaldybei įteikė raštą reikalaudami panaikinti Senamiesčio gatvėje tarp Smėlynės ir Venslaviškio gatvių įrengtus abiejose kelio pusėse statyti automobilius draudžiančius ženklus arba bent pakeisti apribojimų schemą, kad vairuotojai bent dalyje gatvės šalikelėse galėtų išrikiuoti savo transporto priemones.

„Kai kurie gatvės gyventojai yra ligoniai, seni žmonės. Pas juos atvažiavę vaikai neturi kur pasistatyti mašinų. Maisto atveža, o automobilį turi kažkur toliau statyti ir maišus nešti“, – problemą mato bendruomenės „Senamiestietis“ pirmininkas Stanislovas Žiogas.

Nors gatvėje įsikūrę vien individualūs namai, turintys kiemus, pasak pirmininko, rasti vietą pastatyti automobilį jų šeimininkams sudėtinga.

„Yra namų, kuriuose gyvena keli bendraturčiai. Vienas turi mašiną, kitas – ir dvi. Kai kiemas nėra pritaikytas laikyti tiek automobilių, nebėra kur jų palikti. O į kai kuriuos kiemus net nėra ir normalios įvažos įrengta. Kai nuo vasaros atsirado draudimas gatvėje statyti, kai kurie net savo kiemuose obelis pjovė, kad vietos atsirastų“, – apie žmones užgriuvusius rūpesčius kalbėjo pirmininkas.

Uždraudus Senamiesčio gatvėje rikiuoti automobilius, pasak S. Žiogo, vargo turi ir žvejai, mat anksčiau atvažiavę pažvejoti Nevėžyje ramiai mašiną palikdavo gatvėje. Dabar tokie atvykėliai savo transporto priemones rikiuoja aplinkinėse Ąžuolų, Paežerio, Šermukšnių gatvėse. Šių gyventojai piktinasi, kad per tuos išrikiuotus automobilius tapo sunku išvažiuoti iš siaurų gatvelių.

Kaimynų nuomonės išsiskyrė

Prašymą vėl leisti rikiuoti automobilius Senamiesčio g., kad ir po individualių namų langais, žmonės išsiuntė Savivaldybės administracijai ir politikams. Tiesa, S. Žiogas pripažįsta, kad tokį skundą pasirašė ne tik vietiniai, bet ir iš kitų gatvių atvažiuojantys jų artimieji. Visgi ne visiems ir pačios Senamiesčio gatvės gyventojams nuo vasaros įsigaliojęs draudimas atrodo bėda.

„Pasirašė maždaug 40–50 proc. gatvės gyventojų. Kitiems buvo neaktualu, sakė, aš turiu kiemą ir man ženklai nemaišo“, – pasakojo S. Žiogas.

Jis pats dėl draudžiamųjų ženklų statymo nuėjęs ir į priėmimą pas Savivaldybės administracijos direktorių Tomą Jukną. Valdžios atstovas išaiškino, kad ši miesto gatvė yra C kategorijos ir pagal Statybos techninį reglamentą joje priklauso įrengti stovėti draudžiančius ženklus. Tokius numatyta įrengti ir kitose C kategorijos gatvėse.

S. Žiogas įsitikinęs, kad reikalavimus Senamiesčio g. būtų galima sušvelninti.

„Dažniausiai draudžiamieji ženklai statomi pagerinti eismo saugumui, užtikrinti pravažumui. Bet Senamiesčio g. vietomis tokio pločio, kad šalikelėje stovinčią mašiną galima aplenkti neišvažiavus į priešingą eismo juostą. Tokie praplatėjimai yra keliose vietose“, – peržiūrėti draudžiamosios zonos ribas siūlo bendruomenės pirmininkas.

Baksnoja į teisės aktą

Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, kelio ženklai „Stovėti draudžiama“ Senamiesčio gatvės atkarpoje tarp Smėlynės ir Venslaviškio gatvių įrengti pagal su atsakingomis institucijomis suderintą eismo organizavimo projektą bei vadovaujantis Panevėžio šiaurinės dalies susisiekimo komunikacijų specialiuoju planu, patvirtintu miesto Tarybos dar 2015-aisiais.

Pasak D. Vadlugos, tokie draudimai vairuotojams – ne Savivaldybės sumanymas. Aplinkos ministras dar 2014 m. patvirtino Statybos techninį reglamentą, pagal kurį C kategorijos gatvėse automobilius statyti galimas tik izoliuotose aikštelėse arba šalia važiuojamosios kelio dalies specialiai įrengtose juostose. Tokių, pasak D. Vadlugos, Senamiesčio g. dalyje tarp Smėlynės ir Venslaviškio gatvių nėra bei ateityje nenumatoma įrengti.

Didėja rizika

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininko Virginijaus Mačėno teigimu, kelio ženklų įrengimas reglamentuotas teisės aktais, kurių privalu laikytis. Anot jo, ne šiaip sau yra nustatytos gatvių kategorijos, apibrėžiančios, kur turi būti didesnis automobilių pralaidumas.

„Savivaldybė turi laikytis teisės aktų. Kai gatvės pakrašty stovi automobilis, iš už jo gali žmogus išbėgti ar keleivis išlipdamas atidaryti dureles. Kai gatvės pakrašty stovi automobilis, rizika didesnė, o Senamiesčio gatvė nėra tuščia ir ne pėsčiųjų zona, kur greitis būtų mažas“, – pabrėžė policijos pareigūnas.

„Sekundė“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
3.0667

„Vilniaus vandenų“ nuotekų Neryje mėginiuose azoto ir fosforo koncentracija viršija normą (13)

„Vilniaus vandenų “ nuotekų ir paviršinio vandens Neryje mėginiuose nustatyta bendrojo...

Meta gelbėjimosi ratą mažoms žuvies rūkykloms (3)

Iškilus problemoms dėl tradicinio žuvies rūkymo Seimo narys „valstietis“ Petras Nevulis...

Latvijos aludariai: stipraus alkoholio akcizų įšaldymas sukeltų karą su Lietuva (3)

Latvija, įšaldydama akcizus stipriajam alkoholiui, rizikuoja įsivelti į „karą“ su Lietuva ,...

Paluckas: naujo banko atsiradimas būtų labai geras pasiekimas (6)

Socialdemokratų partijos pirmininkas Gintautas Paluckas sako, kad dar vieno didelio komercinio...

Anykščiai turi nutraukti 1 mln. eurų vertės mokinių maitinimo konkursą

Anykščių valdžia turi nutraukti maždaug 1 mln. eurų vertės rajono mokinių maitinimo...

Top naujienos

Po reto įžūlumo medžioklės Vilniaus rajone – išskirtinė malonė girtam šauliui (307)

Per išgertuves nusprendęs pamedžioti Vilniaus rajono gyventojas išsitraukė namuose slėptą...

Pavojingiausi mikrorajonai Vilniuje: mažos būsto kainos suvilioja tik drąsiausius (178)

Rinkdamiesi būstą, naujakuriai sudaro visą reikalavimų sąrašą: patraukli kaina, kokybiškas...

Ekspertas: Putinas ieškojo atpirkimo ožio – rado Medvedevą (107)

Kai Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas praėjusią savaitę pranešė apie radikalų Rusijos...

Gydytojas Morozovas ragina nejuokauti: masiškai daromos sveikatą ir pinigus kainuojančios klaidos (100)

„Aš be antibiotikų nuo gripo nepasveikstu“ – jei dar neprasidėjo, tai tuojau prasidės...

Lenkijos premjeras atšaukė privatų vizitą į Lietuvą (101)

Lenkijos premjeras Mateuszas Morawieckis atšaukė penktadienį planuotą privatų vizitą į...

Kauniečiui siuntos pristatymas baigėsi liūdnai: po kurjerio vizito nebeturi šuns

Kauniečio Tautvydo tėvų kieme įvyko nelaimė – kurjeriui pristatinėjant siuntą, partrenktas...

Išdalinti Lietuvos turizmo „oskarai“: metų traukos vieta – Birštonas

„Vitaminas Atostogos“ – šiandien buvo paskelbta Lietuvos konferencijų ir parodų centre...

Paskelbti NBA „Visų žvaigždžių“ rungtynių starto penketai, Sabonis pakilo dar labiau (44)

Naktį iš ketvirtadienio į penktadienį NBA paskelbė šių metų „Visų žvaigždžių“...

Rusas vežė 13 tūkst. eurų vertės cigarečių kontrabandą, o Lietuvoje neteko ir autovežio, ir šešių juo vežtų automobilių už 215 tūkst. eurų sulaikytų automobilių vertė – 215 tūkst. eurų (12)

Muitinės kriminalinės tarnybos (MKT) pareigūnai antradienį (sausio 21 d.) Vilkaviškio rajone...

Po beprecedenčių priemonių 11 mln. gyventojų Kinijos miestas tapo vaiduokliu susisiekimas ribojamas jau devyniuose miestuose (47)

Kinija penktadienį izoliavo milijonus žmonių, gyvenančių netoli naujo koronaviruso protrūkio...