aA
Individualių namų Senamiesčio g. gyventojai imasi žygių, kad Savivaldybė atšauktų draudimą gatvėje statyti automobilius. Tokį reikalavimą įsikūrusieji seniausioje Panevėžio gatvelėje grindžia vietos stoka savo kiemuose.
Tušti Senamiesčio gatvės Panevėžyje pakraščiai
Tušti Senamiesčio gatvės Panevėžyje pakraščiai
© Sekundė.lt

Savivaldybė, draudžiamuosius ženklus sustačiusi turėdama policijos pritarimą, nežada tokio sprendimo atšaukti ir vėl susiaurinti kelią.

Daugiau nei 80 gyventojų Savivaldybei įteikė raštą reikalaudami panaikinti Senamiesčio gatvėje tarp Smėlynės ir Venslaviškio gatvių įrengtus abiejose kelio pusėse statyti automobilius draudžiančius ženklus arba bent pakeisti apribojimų schemą, kad vairuotojai bent dalyje gatvės šalikelėse galėtų išrikiuoti savo transporto priemones.

„Kai kurie gatvės gyventojai yra ligoniai, seni žmonės. Pas juos atvažiavę vaikai neturi kur pasistatyti mašinų. Maisto atveža, o automobilį turi kažkur toliau statyti ir maišus nešti“, – problemą mato bendruomenės „Senamiestietis“ pirmininkas Stanislovas Žiogas.

Nors gatvėje įsikūrę vien individualūs namai, turintys kiemus, pasak pirmininko, rasti vietą pastatyti automobilį jų šeimininkams sudėtinga.

„Yra namų, kuriuose gyvena keli bendraturčiai. Vienas turi mašiną, kitas – ir dvi. Kai kiemas nėra pritaikytas laikyti tiek automobilių, nebėra kur jų palikti. O į kai kuriuos kiemus net nėra ir normalios įvažos įrengta. Kai nuo vasaros atsirado draudimas gatvėje statyti, kai kurie net savo kiemuose obelis pjovė, kad vietos atsirastų“, – apie žmones užgriuvusius rūpesčius kalbėjo pirmininkas.

Uždraudus Senamiesčio gatvėje rikiuoti automobilius, pasak S. Žiogo, vargo turi ir žvejai, mat anksčiau atvažiavę pažvejoti Nevėžyje ramiai mašiną palikdavo gatvėje. Dabar tokie atvykėliai savo transporto priemones rikiuoja aplinkinėse Ąžuolų, Paežerio, Šermukšnių gatvėse. Šių gyventojai piktinasi, kad per tuos išrikiuotus automobilius tapo sunku išvažiuoti iš siaurų gatvelių.

Kaimynų nuomonės išsiskyrė

Prašymą vėl leisti rikiuoti automobilius Senamiesčio g., kad ir po individualių namų langais, žmonės išsiuntė Savivaldybės administracijai ir politikams. Tiesa, S. Žiogas pripažįsta, kad tokį skundą pasirašė ne tik vietiniai, bet ir iš kitų gatvių atvažiuojantys jų artimieji. Visgi ne visiems ir pačios Senamiesčio gatvės gyventojams nuo vasaros įsigaliojęs draudimas atrodo bėda.

„Pasirašė maždaug 40–50 proc. gatvės gyventojų. Kitiems buvo neaktualu, sakė, aš turiu kiemą ir man ženklai nemaišo“, – pasakojo S. Žiogas.

Jis pats dėl draudžiamųjų ženklų statymo nuėjęs ir į priėmimą pas Savivaldybės administracijos direktorių Tomą Jukną. Valdžios atstovas išaiškino, kad ši miesto gatvė yra C kategorijos ir pagal Statybos techninį reglamentą joje priklauso įrengti stovėti draudžiančius ženklus. Tokius numatyta įrengti ir kitose C kategorijos gatvėse.

S. Žiogas įsitikinęs, kad reikalavimus Senamiesčio g. būtų galima sušvelninti.

„Dažniausiai draudžiamieji ženklai statomi pagerinti eismo saugumui, užtikrinti pravažumui. Bet Senamiesčio g. vietomis tokio pločio, kad šalikelėje stovinčią mašiną galima aplenkti neišvažiavus į priešingą eismo juostą. Tokie praplatėjimai yra keliose vietose“, – peržiūrėti draudžiamosios zonos ribas siūlo bendruomenės pirmininkas.

Baksnoja į teisės aktą

Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, kelio ženklai „Stovėti draudžiama“ Senamiesčio gatvės atkarpoje tarp Smėlynės ir Venslaviškio gatvių įrengti pagal su atsakingomis institucijomis suderintą eismo organizavimo projektą bei vadovaujantis Panevėžio šiaurinės dalies susisiekimo komunikacijų specialiuoju planu, patvirtintu miesto Tarybos dar 2015-aisiais.

Pasak D. Vadlugos, tokie draudimai vairuotojams – ne Savivaldybės sumanymas. Aplinkos ministras dar 2014 m. patvirtino Statybos techninį reglamentą, pagal kurį C kategorijos gatvėse automobilius statyti galimas tik izoliuotose aikštelėse arba šalia važiuojamosios kelio dalies specialiai įrengtose juostose. Tokių, pasak D. Vadlugos, Senamiesčio g. dalyje tarp Smėlynės ir Venslaviškio gatvių nėra bei ateityje nenumatoma įrengti.

Didėja rizika

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininko Virginijaus Mačėno teigimu, kelio ženklų įrengimas reglamentuotas teisės aktais, kurių privalu laikytis. Anot jo, ne šiaip sau yra nustatytos gatvių kategorijos, apibrėžiančios, kur turi būti didesnis automobilių pralaidumas.

„Savivaldybė turi laikytis teisės aktų. Kai gatvės pakrašty stovi automobilis, iš už jo gali žmogus išbėgti ar keleivis išlipdamas atidaryti dureles. Kai gatvės pakrašty stovi automobilis, rizika didesnė, o Senamiesčio gatvė nėra tuščia ir ne pėsčiųjų zona, kur greitis būtų mažas“, – pabrėžė policijos pareigūnas.

„Sekundė“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
3.0667

Restoranuose drastiškai trūksta darbuotojų: sugrįžusieji iš prastovų susirenka išmokas ir patraukia kitur (197)

Neseniai atsidarius lauko terasoms, maitinimo įstaigos jau jaučia darbuotojų stygių. Pusę metų...

Pajamų deklaravimo rezultatai: ar auklės ir meistriukai atsispyrė pagundai pasislėpti šešėlyje (65)

Pasibaigus 2020 metų gyventojų pajamų deklaravimui, galima įvertinti, kokį poveikį šešėlinei...

Tyrimas: per atostogas lietuviai žada daugiau išlaidauti, į pažintinius takus nebenori (2)

Susiruošę atostogauti šiemet lietuviai dažniausiai tikisi ištrūkti iš įprastos aplinkos ir...

Turizmas pamažu atsigauna – į kai kurias šalis iš Lietuvos kyla pilni lėktuvai stebi neįprastą tendenciją (210)

Artėjant vasaros sezonui ir atostogų paklausai vis didėjant, užsienio keliones rengiantys...

Atvejų mažiau, bet „biuletenių“ rekordas užfiksuotas pernai balandį – kokios priežastys tai lėmė? (37)

„ Sodra “ pernai fiksavo rekordinius išrašomų nedarbingumo pažymėjimų, vadinamųjų...

Top naujienos

Dailius Dargis | D+

16 valandų su savo pagrobėju praleidęs žinomas Lietuvos aktorius papasakojo, kaip viskas vyko: aš tapau jo savotišku pagalbininku

Nepriklausomos Lietuvos istorijoje buvo kelios, tačiau plataus atgarsio sulaukusios įkaitų...

Psichologė pasakė, kada santuokoje jau laikas sukti skirtingais keliais: svarbu viską matyti skaidriai (58)

Kai lyčių stereotipai trinami laikmečio ar kitų procesų, kuo gi skiriasi vyras ir moteris? O...

Iš COVID-19 duomenis nagrinėjančių ekspertų – nerimo ženklai: kertasi dvi pandemijos (38)

Kai Ziyado Al-Aly vadovaujama tyrimų grupė pranešė jam, kaip dažnai diabetas kerta...

Restoranuose drastiškai trūksta darbuotojų: sugrįžusieji iš prastovų susirenka išmokas ir patraukia kitur (197)

Neseniai atsidarius lauko terasoms, maitinimo įstaigos jau jaučia darbuotojų stygių. Pusę metų...

Mirė garsi virtuvės šefė, „barbekiu mama“ Halina Bovševič (163)

Gegužės 9-ąją nuo koronaviruso mirė žinoma virtuvės šefė, barbekiu mama vadinta Halina...

Nepavykęs Kremliaus noras įgelti: lietuviai, rinkitės – ginklai arba vakcinos (564)

Lietuvos kariuomenės įsigijimai visada buvo ir išliko Kremliaus propagandistų dėmesio centre: tai...

Pavydas poroje: kada jis santykius griauna, o kada jiems padeda? (8)

Meskite į mane akmenį tie, kas niekada nejautė pavydo. Iš tiesų šis jausmas mus lydi nuo...

Gydytojas įvardijo, koks skausmas mus labai sendina: patarė nedelsti du skaičiai parodys, ar efektyviai sportuojate (15)

Pradėdami sportuoti, ypač vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonės, sporto salėje kartais nesupranta...

Orijus Gasanovas papasakojo, kodėl dabar pats geriausias laikas keliauti: stebina prabangių viešbučių kainos ir galimybės (18)

Dabar, kai pasaulis stengiasi išsivaduoti iš COVID–19 sukeltos pandemijos, vis dažniau iškyla...

Kraupiai atrodantis prietaisas 1925-aisiais turėjo keistą paskirtį: tai – „Izoliatorius“ (5)

Susikaupti neleidžiančius išorės trukdžius pašalinantys įtaisai yra nepaprastai paklausūs: jei...